var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37482;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","39"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","22"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","12")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37482","0","תוספת לדיון על התעברות אשה מביאה ראשונה","09/11/14 13:54","טז חשון","תשע"ה","13:54","עלי","בשל אורך האשכול בעניין אני פותח אותו מחדש.
בד"כ מסבירים שהכוונה שאשה בתולה אינה מתעברת מהביאה הראשונה, ועל זה מקשים מהידע המדעי בן ימינו, לפיו נשים יכולות להתעבר גם מביאה ראשונה, ומתרצים באופנים שונים.
הדיון בגמרא נגע לתמר ונשאל שם כיצד מדובר אצלה בביאה ראשונה הרי לפני יהודה היו עמה ער ואונן ועונים שהם באו עליה רק שלא כדרכה. הדברים קשים כמובן.
לולא היה בכך שינוי קיצוני בהסבר, הייתי אומר שכוונת המימרא אינה כנ"ל אלא משמעה באמת לגבי כל ביאה ראשונה של אדם כלשהו לאשה כלשהי, ולאו דווקא בתולה, כמו שהיה בתמר, שכבר בביאתו היחידה הראשונה של יהודה אליה התעברה ( בהנחה שכבר לא היתה בתולה ), והכוונה לומר שהיות ורוב הביאות הראשונות בימיהם לא היו מתוכננות כבימינו, לימי הביוץ דווקא ( יום הטבילה, אבל תמר בכוונה תכננה להתעבר ביום טבילתה ),הרי שרוב גדול של הנשים לא התעברו בהן ( תקופת הביוץ בד"כ קצרה למדי ), ובמיוחד במקרי אונס ופיתוי שאינם מתוכננים כלל. חז"ל דברו על דרך הרוב בלבד וידעו שקיים מיעוט יוצא מהכלל הזה.
אני סבור שאם הקוראים יבחנו אפשרות הסבר כזו לגבי מהלך הגמרא, היא תימצא הגיונית ופשוטה ביותר, אך אשמח לקרוא תגובות.","209","","3475","True","True","False","","1026","194.114.146.227","0","0","יבמות|לו ע"א",""),new Message("37483","37482",""תמר באצבע מעכה" - פורך דבריך","09/11/14 14:19","טז חשון","תשע"ה","14:19","Almuaddib","","107","","3475","False","True","False","","251","85.250.62.151","0","37482","יבמות|לו ע"א",""),new Message("37484","37483","וקשה","09/11/14 14:41","טז חשון","תשע"ה","14:41","עלי","לדבריך, מדוע מתרצת הגמרא שער ואונן בעלו שלא כדרכה, הרי בפעם הראשונה יכלו לבעול אותה כדרכה ואעפי"כ לא היתה מתעברת ( שמזה דאגו שלא יקרה )? ומניין לך שמיעכה רק אצל יהודה ולא כבר בער ? ( בכלל, לא בדקתי את כל העניין עד סופו ודברי הפרשנים אלא רק הצעתי לחשוב על האפשרות, נוכח הקשיים הבסיסיים בגמרא ! )","209","","3475","True","True","False","","219","194.114.146.227","0","37482","יבמות|לו ע"א",""),new Message("37485","37484","דבריך אינם מתיישבים עם הגמרא שם","09/11/14 17:17","טז חשון","תשע"ה","17:17","Almuaddib","כך הוא המהלך (דף לד.-לד:) :

אכסיומה: אין אשה מתעברת בביאה ראשונה.

הנחת בסיס זו מובאת בהקשר לליבת הדיון, לפניכן בדף לד. - ואין צורך לחזור על כך כאן. מדובר, מבחינת המתדיינים, בעובדה רפואית ידועה.

קושיה:
תמר, התעברה מביאה ראשונה - ביאתו היחידה של יהודה אותה.

תירוץ:
תמר באצבע מעכה. כלומר, דאגה שיהיה פתח פתוח לפני הביאה הראשונה.

עד כאן - קושיה ותירוצה. הקושיה - איך יתכן לקבוע כי אין האשה מתעברת בביאה ראשונה, אם תמר התעברה כך. והתירוץ - אין אשה מתעברת בביאה ראשונה כשפתחה סגור. מי שפתח פתוח לה - יכולה, וכך דאגה תמר מראש.

עד כאן המהלך הרגיל.

אם, כהצעתך, קביעת הגמרא כי אין אשה מתעברת בביאה ראשונה כלשהי, ואין קשר לבתולין, לא היה צורך לתרץ כי תמר באצבע מעכה - ועל כך היו דברי לעיל.

ומטונך - אילו כדבריך היה - לא היה צורך להעמיד את המעשים בשני בעליה הקודמים בשלא כדרכה - משום שמדובר בבעילה ראשונה, גם כשאין בתולין.","107","","3475","True","True","False","","520","77.127.94.143","0","37482","יבמות|לו ע"א",""),new Message("57616","37485","אכסיומה? מי המציא? ומדוע?","17/07/18 10:19","ה אב","תשע"ח","10:19","קותי","האקסיומה הזאת נולדה בדיונים מול הנוצרים הראשונים שדגלו בלידת בתולין
הטיעון הנגדי היה:
"אין אשה מתעברת בביאה ראשונה".
כי אף אחד לא יכול היה לעשות ניסוי מבוקר
ודרך הטבע שאכן זה לא קורה
ואם קרה לא ניתן להוכיח שאכן זה כך.
הסיבה נשכחה והאקסיומה נשארה!!
והתחילו ליישר את הכל לפי "אקסיומה" זו.
אם אקסיומה זו היתה הלכתית היו צריכים להיות לה עקבות בטומאת כהן
שאחרי ביאה ראשונה יהיה רשאי לעבוד שהרי לא נטמא מביאה שאינה ראויה להזריע
ראה ערוך לנר . וכן הנשוי אילונית","217","","2129","True","True","False","","294","79.179.19.196","0","37482","יבמות|לו ע"א",""),new Message("57617","57616","יש לך אסמכתא לטענתך?","17/07/18 10:39","ה אב","תשע"ח","10:39","Almuaddib","הגמרא מתייחסת לכך שאין מתעברים מביאה ראשונה - כאל עובדה מדעית.


אם אתה טוען שזו אינה עובדה, בעיניהם, אלא טענה כנגד הנוצרים - תעמוד בפני קושיות רבות, שהרי אם זו סתם טענה - מדוע לתרץ שתמר מעכה באצבע? מדוע לטעון להקשות על כך מיעקב אבינו "ראשית אוני"?","107","","2129","True","True","False","","200","82.81.160.69","0","37482","יבמות|לו ע"א",""),new Message("57625","57616","קותי....מה נפלא ששוב אתה כאן, אני מתרגש","17/07/18 17:54","ה אב","תשע"ח","17:54","יהודי_קדום","","233","","2129","False","True","False","","159","37.26.149.249","0","37482","יבמות|לו ע"א",""),new Message("57619","57617","תמר מעכה באצבע . נאמר 1500 שנה אחרי","17/07/18 11:07","ה אב","תשע"ח","11:07","קותי","אם קבלה? נקבל.
האם זאת קבלה או תירוץ?
הנוצרים לא ישבו בחיבוק ידיים הם ידעו תנ"ך
והביאו הוכחות לטענתם והיה צורך לדחות את טענתם עם מיטב הטיעונים
שיכולים להתקבל על הדעת וזאת היתה טענה כזאת שקשה להפריך.

אין שום קושיה מיעקב אבינו
ראשית אונו נאמר גם על בכור רגיל שנולד אחרי הרבה ביאות
ראשית אוני הכוונה ראשית הוני. בן מבסס את המשכיות האחיזה ברכוש ולכן בכור נוטל פי 2.

לא צריך אסמכתא.
זה מיישב את העניין בדרך הכי טובה ופשוטה עם נזק מינימלי לשכל ולהיגיון .
לא חייבים לזרוק את בתירוצים המסובכים הם יכולים לעזור בהתרת ממזרים והנה צמחה לנו תועלת גם מזה.","217","","2129","True","True","False","","252","79.179.19.196","0","37482","יבמות|לו ע"א",""),new Message("57623","57619","בקיצור, אין לך שום אסמכא. סברתך בלבד","17/07/18 17:05","ה אב","תשע"ח","17:05","Almuaddib","אם כך, הנה - גם לי יש סברה:


זה היה מיטב הידע הרפואי באותו הזמן, וכך סברו גם חכמינו, כשאר הרופאים שבעולם.


אגב, אתה חושב שהנוצרים הראשונים היו כאלו טפשים, שאפשר היה להמציא להם משהו, כמו אין אשה מתעברת וכו', והם לא יוכלו לענות כי מדובר בנס?

אשה יולדת בלידת בתולין הם מאמינים, והתעברה מביאה ראשונה הם לא יאמינו?","107","","2129","True","True","False","","192","87.71.90.131","0","37482","יבמות|לו ע"א",""),new Message("57624","57619","לגבי יעקב, רמזתי לך למדרש","17/07/18 17:07","ה אב","תשע"ח","17:07","Almuaddib","הדורש כי ראשית אונו - יעקב הוליד את ראובן מביאה ראשונה.

ועל כך תירצו בירושלמי שגם האמהות באצבע מיעכו.","107","","2129","True","True","False","","225","87.71.90.131","0","37482","יבמות|לו ע"א",""),new Message("57626","57624","מה איכפת לאמהות ללדת מביאה שניה?","17/07/18 18:02","ה אב","תשע"ח","18:02","קותי","למה צריך למעוך באצבע?
כי היה צריך לשלול את האפשרות שיש הריון בבתולה
ומהפסוקים משתמע כאילו כן היה הריון מבתולה.
אז הוסיפו מעיכה באצבע.
וער ואונן שלא כדרכה
ראה את דרשות הנוצרים על הפסוק בישעיהו "והנה העלמה הרה"","217","","2129","True","True","False","","242","79.179.19.196","0","37482","יבמות|לו ע"א",""),new Message("57627","57625","אם לא נכנסתי לפורום אלא לשמוע ממך, דייני","17/07/18 18:10","ה אב","תשע"ח","18:10","קותי","שמחתני.
אשתחרר מהטרדות שאחרי חתונת בני יעקב.
נעמוד בקשר.","217","","2129","True","True","False","","210","79.179.19.196","0","37482","יבמות|לו ע"א",""),new Message("57635","57627","מזל טוב!!","18/07/18 06:55","ו אב","תשע"ח","06:55","דוד כוכב","","125","","2128","False","True","False","","191","212.76.108.241","0","37482","יבמות|לו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);