var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37068;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","48"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37068","0","הבדל כחוט השערה","18/09/14 09:41","כג אלול","תשע"ד","09:41","אור חדש","ראו ביאור חדש עפ"י רש"י בדף יא בקובץ המצורף","458","doc","3518","True","True","False","","1001","213.151.51.155","0","0","חגיגה|י ע"א","0-doc"),new Message("37070","37068","הביאור סותר גם את דברי הטקסט המתבאר","18/09/14 16:32","כג אלול","תשע"ד","16:32","דוד כוכב","כתבת:
אומנם בזה הביאור לא כגמרתנו שבברור התייחסה כאן לביטוי כאל "משולל ביסוס בתורה".

גם לשון המשנה עצמה שהבאת בתחילה הוא:
"חגיגות והמעילות הרי הם כהררים התלוין בשערה - שהן מקרא מועט והלכות מרובות".
מבואר להדיא מה זה הררים התלוין בשערה = מקרא מועט והלכות מרובות.","125","","3518","True","True","False","","151","37.60.42.132","0","37068","חגיגה|י ע"א",""),new Message("37071","37070","הבהרה","18/09/14 16:51","כג אלול","תשע"ד","16:51","אור חדש","כנראה שלא כתבתי ברור מספיק

במשנה ישנם שני ביטויים
א:"הרי הם כהררים התלוין בשערה"
ב:"שהן מקרא מועט והלכות מרובות"

אפשרי בהחלט להבין שב' הינו הסבר לא' (ונראה שכך היא הבנת הגמרא שלא מביאה הסבר\\ דיון לביטוי א' כשלעצמו, וכך גם הבינו התוס' ברש"י בדף י')
אומנם מהתוס' בהסבר הביטוי "כהררים התלוין בשערה" נראה שנטו להבינו כעניין נוסף על "מקרא מועט והלכות מרובות".
הביאור שהבאתי הינו ההסבר כיצד עפ"י הצעתו של רש"י (שהכוונה להפרש בין חייב לפטור) מתייחס הביטוי הזה לשבת, מעילה וחגיגה. (וממילא נראה שגם רש"י עצמו הבין ששני עניינים שונים הם ומסכים בכך לתוס' אומנם נראה שסבר שב' מגדיר את ההכרעה בא')

מצטרף לברכות על פעולך לאורך השנים ומפציר בך להמשיך וללכת מחיל אל חיל (אתמול לא היו כלל הודעות ...)","458","","3518","True","True","False","","145","213.151.51.155","0","37068","חגיגה|י ע"א",""),new Message("37077","37071","הראית אי פעם שרש"י חולק על הגמרא?","19/09/14 08:23","כד אלול","תשע"ד","08:23","דוד כוכב","דברי רש"י בדף יא:
"היינו כהררין התלויין בשערה. בסמיכה מועטת מדמינן לה למוציא מעות הקדש לחולין שהרי קרוב הוא לאונס יותר מן השוגג".

דברי רש"י הם בדיוק כדברי הגמרא, שהדין נסמך על יסוד מועט מאוד, משום שהדמיון למקור קלוש. כי במקור מדובר בשוגג, ואנו רוצים ללמוד משם דין הדומה יותר לאונס.","125","","3517","True","True","False","","137","37.60.42.132","0","37068","חגיגה|י ע"א",""),new Message("37081","37077","תשובות","19/09/14 09:21","כד אלול","תשע"ד","09:21","אור חדש","לשאלתך הישירה- לא זכור לי
אומנם אם תדייק במה שכתבתי תראה שלפי דעתי רש"י סובר ש"ששני עניינים שונים הם ומסכים בכך לתוס' אומנם נראה שסבר שב' מגדיר את ההכרעה בא'" כלומר שלפי רש"י גם הגמרא לא מבינה את ב' לחלוטין כא' אלא כ"מקור להגדיר את התחום שבו יש חיוב להבדיל מהתחום המותר מדאו' "

הצעתי האישית הייתה לנסות להרחיב את דברי רש"י לשתי הדוגמאות הנוספות (מעילה וחגיגה) כדי להראות שגם בהם מתקיים "פער דק בין חייב לפטור" פער שאינו ניכר לעין ושבגללו כונו הדינים כ"תלויים בשערה".
לדעתי גם רש"י סבור כך אך אינני מתחייב לזה וע"כ הבאתי הדברים בשמי תוך ציון שהם מבוססים על דברי רש"י בד' יא'.","458","","3517","True","True","False","","158","77.127.8.109","0","37068","חגיגה|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);