var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36905;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36905","0","למה "בואי בשלום" ולא "לשלום"?","09/09/14 11:14","יד אלול","תשע"ד","11:14","sms","שאלה שהתקבלה במערכת ה-sms של הפורום:
למה אומרים בלכה דודי "בואי בשלום עטרת בעלה..." ולא "לשלום"?","154","","3521","True","True","False","","1062","80.246.130.73","0","0","מועד קטן|כט ע"א",""),new Message("36907","36905","אין בעיה בבואי, רק בלך או לכי בשלום","09/09/14 11:26","יד אלול","תשע"ד","11:26","אור חדש","נראה שהבעיה ב"לך" בשלום הינה שמשמע מזה שרק על זמן ה"הליכה" נאמר שיהיה בשלום בעוד שב"חזרה" לא יהיה שלום, בניגוד ל"לשלום" שהשלום לא מוגבל להליכה בלבד. כמובן שבעיית החזרה לא מטרידה המתים ולמעשה אין לרמוז להם שישובו שהרי יש בכך חשש של איחול ל"גלגול".
באומרנו "בואי בשלום" אין ללמוד "בואי בשלום אך צאי בלא שלום" שהרי כלל לא מוזכר היציאה ורצוננו שתהיה המלכה עימנו לעולם.","458","","3521","True","True","False","","204","213.151.51.155","0","36905","מועד קטן|כט ע"א",""),new Message("36922","36905","שבת שלום","10/09/14 03:25","טו אלול","תשע"ד","03:25","דוד כוכב","הובא בספר קול אליהו (מהגר"א) על אגדות על הש"ס:
"הנפטר מחבירו לא יאמר לו לך בשלום אלא לך לשלום וכו' הנפטר מן המת אל יאמר לו לך לשלום אלא לך בשלום וכו' ע"ש, יש לבאר על פי מה דאיתא במדרש רבה (בראשית פ' ח' ה) כשברא הקב"ה את העולם שאל לשלום אמר אל יברא שכולו קטטה צדק אמר וכו' והשליך אמת ארצה, והשלום נשאר למעלה (וכמ"ש עושה שלום במרומיו) וכתיב ונתתי לך מהלכים בין העומדים האלה (זכריה ג. ז), פי' שהאדם הוא העולה במדרגתו יותר, והמלאך עומד תמיד במדרגה אחת מהעת שנברא והאדם יכול לעלות מעלה מעלה, וזהו שאמר (ישעיה ו. ב) שרפים "עומדים" ממעל לו, ונמצא כשהאדם חי הוא הולך לשלום אבל כשמת כבר בא בשלום, לכך יאמר לך בשלום שכבר נכנס בתוכו, וכן אמרו חז"ל (מסכת כתובות דף ק"ד) ג' כתות מלאכי השרת יוצאים לקראתו א' אומרת בא בשלום וכו' והיינו שכבר בא".

גם במסכת כתובות דף קד ע"א אמרו: "אמר ר' אלעזר: בשעה שהצדיק נפטר מן העולם, שלש כיתות של מלאכי השרת יוצאות לקראתו, אחת אומרת לו: בא בשלום". כלומר שגם "בא" בשלום מורה על הסתלקות לעולם האמת.
ואולם כל זה אמור לבשר ודם.
ואילו לשכינה השורה בשבת מלכתא אין מניעה לבוא בשלום, כמו המלאכים העומדים בעולם האמת.","125","","3520","True","True","False","","215","212.76.99.188","0","36905","מועד קטן|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);