var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36776;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36776","0","אבלות פחות מג"י לפני הרגל","31/08/14 11:39","ה אלול","תשע"ד","11:39","אור חדש","לקושיית הגליון על רש"י ד"ה "ואין עולין" ראו תשובת המהר"ב רנשבורג לקמן בדף כ ע"א ציון א].
ביסוד הדבר שאם נהג פחות מג"י אבלות שצריך להשלים אבלותו לאחר הרגל (לרש"י כך הדין לתנא דברייתא ולתוס' וגליון גם לתנא דידן) נבאר כך:
מוסכם שאם נקבר ברגל אז לכו"ע לא מתאבל כלל ברגל ונוהג כל אבלותו מיד לאחריו. מסתבר שעניין זה של אבלות מלבד כבוד המת יש בו גם צורך למתאבלים ועיקר הצורך של "פריקת" הצער הינו בג"י ראשונים שנועדו ל"בכי". שמעתי מאבלים שהרגל חל להם בסמוך לפטירה, שהיה להם קושי גדול מכך שלא נהגו דיני אבלות לא ברגל ולא אחריו כיוון שכאמור מנהגי האבלות יש בהם תועלת רבה למתאבלים.
מה דעת חז"ל לגבי הצורך של הקרובים בימי אבלות כאשר לא קיימו בפועל אפילו שלשה ימי בכי?
נראה שבזה נחל' התנאים שיש הסוברים שיש צורך במינימום של ג"י אבלות וע"כ הקובר פחות מג"י לפני החג צריך להשלים אבלות לאחריו ויש הסובר שכיוון שנהגו בפועל אבלות כלשהיא לפני הרגל ובא הרגל והפסיק אין עוד צורך או אולי תועלת באבלות לאחר ההפסקה וע"כ גם במקרה כזה לא צריך להשלים האבלות.
נציין שלהלכה נוהגים כיום שלא כמשנה והרגל מפסיק בכל מקרה שהיתה קבורה (וקריעה) לפניו, אומנם ייתכן שבניגוד למקובל לנסות להזדרז לקבור לפני הרגל כדי "לחסוך" האבלות יש לשקול להפך לנסות לדחות הקבורה לחוה"מ כדי "להרוויח" דיני האבלות.","458","","3529","True","True","False","","904","31.44.140.213","0","0","מועד קטן|יט ע"א",""),new Message("36777","36776","הגמרא פוסקת שלא כפי המשנה","31/08/14 14:17","ה אלול","תשע"ד","14:17","דותן לוי","לפי הכלל שבאבלים הלכה כדעת המקל אפילו כדעת יחיד מול רבים.
מה תאמר לאדם שאיבד בן ומגלה שלא מחויב בשנת אבל?","475","","3529","True","True","False","","76","194.213.108.130","0","36776","מועד קטן|יט ע"א",""),new Message("36779","36777","כתבתי שההלכה כדעה השניה","31/08/14 14:30","ה אלול","תשע"ד","14:30","אור חדש","תכלית דבריי היתה רק נסיון להסביר הדעה שלא נפסקה להלכה והתועלת שבה בחלק מהמקרים. דבריי באו רק בתור שיקול נוסף למורה ההוראה שמתלבט אם לעשות קבורה חפוזה סמוך לכניסת החג או לדחותה לאחריו.

יש לדעת שההלכה נקבעת עפ"י מה שנכון ברוב המקרים ואילו דעות חז"ל שלא נפסקות הינן נכונות במיעוט המקרים ולכן חשוב ללמוד גם דעות אלו כדי לדעת מה לנהוג במקרי הקצון","458","","3529","True","True","False","","123","84.229.169.48","0","36776","מועד קטן|יט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);