var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36720;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36720","0","רחיצה או סיכה","27/08/14 15:29","א אלול","תשע"ד","15:29","בתר ממוצע","גמי מועד קטו טו:
"אבל אסור ברחיצה דכתיב {שמואל ב יד-ב} ואל תסוכי שמן ורחיצה בכלל סיכה"

נשאלתי אתמול הרי בכיפור יש חמישה עינויים:...רחיצה, סיכה...

למה נמנו בנפרד רחיצה וסיכה ביוה"כ אם איסור רחיצה נכלל באיסור סיכה?","138","","3531","True","True","False","","876","94.188.248.70","0","0","מועד קטן|טו ע"ב",""),new Message("36728","36720","רחיצה בכלל סיכה = דומים, ונלמדים זה מזה","27/08/14 20:09","א אלול","תשע"ד","20:09","דוד כוכב","פירש רש"י (המודפס): "ורחיצה בכלל סיכה - דכתיב ותבא כמים בקרבו וכשמן בעצמותיו (תהלים קט)".
הכוונה לדברי המשנה במסכת שבת דף פו ע"א: "מנין לסיכה שהיא כשתייה ביום הכפורים - אף על פי שאין ראיה לדבר - זכר לדבר, שנאמר ותבא כמים בקרבו וכשמן בעצמותיו".
ובמסכת יומא דף עו ע"ב אמר רב אשי: "רחיצה מגופיה דקרא שמיע ליה, דכתיב וסוך לא סכתי" (רש"י: ומצי למכתב ולא סכתי).
כלומר שרחיצה וסיכה אלו שני עינויים מעט שונים, והמקור לכך ששניהם אסורים נלמד מתוך דמיונם. ולדמיון זה כוונת גמרתנו בביטוי: "רחיצה בכלל סיכה".","125","","3531","True","True","False","","210","212.76.99.188","0","36720","מועד קטן|טו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);