var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36408;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","30"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","10")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36408","0","על המוח שבקדקד וסוד הדיוק וחידוש ברש"י","30/07/14 05:53","ג אב","תשע"ד","05:53","אלף בית רשי","על כך ועוד כאן

ובקשה קטנה אני ב"ה טורח שעות רבות להעלות חומר לאתר ואני מקווה שטירחתי לא לשווא והיא אכן לתועלת על כן אשמח מפעם לפעם לקבל התייחסות לדברי או סתם אמירת תודה","278","","3560","True","True","False","","944","174.91.200.86","0","0","מגילה|יט ע"ב",""),new Message("36424","36408","טוב מאד","30/07/14 20:59","ג אב","תשע"ד","20:59","עלי","זה מצוין להביא דברים קצר ולעניין כפי שא"ב רש"י, הרב כוכב וכותבים נוספים כותבים, ברם אפשר להיווכח כמה הדברים מעניינים רק ממספר הצפיות ומהתגובות המתקבלות. אני מאד אוהב צורת כתיבה זו, ברם נא להתחשב בכך שלא כל הקוראים ת"ח, ולכתוב ברור ופשוט כך שגם סתם בעלי בתים כמוני יוכלו להבין את הדברים.","209","","3560","True","True","False","","179","95.86.122.131","0","36408","מגילה|יט ע"ב",""),new Message("36426","36424","לגוף הדיוקים","31/07/14 01:42","ד אב","תשע"ד","01:42","המכריע","לצערי בדרך כלל הדיוק עולה לפני שאני לומד את הדף ואינני חוזר אליו כשכבר למדתי.

הפעם שבתי וקראתיו.

לו"ד הכותב הנכבד,

דומני שהדיוק הראשון שפעם כתב רש"י אמר שמועה זו ופעם כתב שאמרה, כך דרכו מכיון שזה כבר מובן לאחר הפירוט הראשון. והרבה יותר ספרותי לגוון.

פעם כתב הכה על קדקדה ופעם על מוחה. כך דרכו, פעם ירחיב בביאור הענין ופעם בביאור מילולי. כשהדבר נזכר רק פעם אחת, רש"י יסיים את הענין ויעבור לפילולוגיה. כשזה נזכר פעמיים רש"י מנצל את האפשרות לבאר פעם עניינית ובפעם השניה השלמה מילולית. (ראה לדוגמה, אחת מני רבות מאד, ערך פרשת הנשיאים בפ' נשא).

הדיוק השלישי הוא לאמיתה של תורה ובעומק הפשט. פעם ראשונה אכן הסכים בעל המימרא לעיקר דבריו הראשונים שהקורא במגילה הכתובה בין הכתובים לא יצא, אך מסייג שזה רק בציבור, לכן פירש"י ז"ל סתר מקצתה. בפעם השניה כל עיקרה של מימרא היה לומר ששיור התפר הוא הלכה למשה מסיני, כלומר לא את דין שיור התפר הידוע בא לומר, אלא לומר שזו הלכה, וברגע שחזר ואמר שזה "אמרו חכמים" ומטעם פרקטי, נמצא שסתר את כל דבריו הקודמים, ולכן דייק רש"י לפרש לא "סתר מקצתה" אלא "חזר וסתר".

בשולי הדברים. אינני מתווכח חלילה. פנים רבות לתורה. רק מסיבות של טעם אישי לא כל מה שנראה דיוק לאחד נראה כך לזולתו, ומפני הכבוד לכותב, והערכה לעבודה החשובה הזו, והבנה אמיתית שמי יודע מה האמת, ואהבת הקיצור, ובריחה מפולמוסין, וכדומה, בדרך כלל שתיקה יפה בשעת הדרשה והדיוק. אך היות ששתיקה זו יכולה חלילה לרפות את ידי הכותב, צריך מדי פעם להגיב. אקוה שתגובה שמסכימה רק לשליש עדיפה וחביבה לכותב משתיקה.","199","","3559","True","True","False","","254","95.86.65.55","0","36408","מגילה|יט ע"ב",""),new Message("36428","36426","אכן הדיוק השלישי גרם לשאר כי הוא מהותי","31/07/14 02:01","ד אב","תשע"ד","02:01","אלף בית רשי","וממילא כבר שמתי לב להדגשים הנוספים שמשלימים את התמונה כפי שפירטתי על כל פנים תודה על התגובה אמנם אף שלשליש ולרביע לא שמענו ","278","","3559","True","True","False","","145","174.91.200.86","0","36408","מגילה|יט ע"ב",""),new Message("36429","36428","כנראה כבודו חושש למה שאמרו","31/07/14 02:18","ד אב","תשע"ד","02:18","המכריע","בדף של היום "ובלבד שיהו משולשין".

ובני מזל (או שם) תאומים, לא יכולים להסתפק בדבר יחיד...

אני קראתי על יהודי אחד זצ"ל שהיה מופלג באהבת ישראל, שנולד עם תאום, והוא אמר על עצמו שמשמים ידעו שהא לא יכול לשרוד 9 חדשים בבטן אמו בלי יהודי לאהוב, על כן זימנו לו תאום...

עכשיו ברצינות.

לא אמרתי שהשנים הראשונים הם לאו דוקא בעלמא. אלא הסכמתי שיש לרש"י דרך מסויימת באופן ניסוחו שמחייב זאת. אני רק טענתי שפעמים רבות המחייב הוא עניינים שבניסוח - שמוכרים לנו מרש"י במקומות רבים - ולא עניינים תוכניים ומחודשים.","199","","3559","True","True","False","","211","95.86.65.55","0","36408","מגילה|יט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);