var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35940;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35940","0","הקולות במזבח, הסמליות","06/07/14 13:15","ח תמוז","תשע"ד","13:15","עלי","חז"ל התיחסו לכל תופעה שהתרחשה במקדש כסמל בעל משמעות רוחנית כל שהי.
רבי אלעזר מתיחס לקולות הבעבוע של המים והיין, הנשמעים בעת ניסוך המים עם היין במזבח, שנעשו בו זמנית, כאילו הם 'מדברים' זה עם זה, כשכל נוזל יורד בצינור נפרד ל'תהום' שונה כלומר לחלל שונה, למשמעות שונה.
על פי מדרש המילה הראשונה בתורה, 'בראשית' בסיכול אותיות, תאב שיר, וגם ברא שית, היו שרים הלויים בעת הניסוך, לקול בעבוע וירידת הנוזלים אל השיתין במזבח, כאשר היין מסמל ניסוך 'עליון' בעוד המים הפשוטים 'תחתון', ה'כח הרוחני', היינו המלאך של הכוח הרוחני של המים היורדים (הקרוי לכן רידיא ), מסמל כח גשמי יותר, כנגד מי התהום העולים אחר ירידתם ומלחלחים את עומק הקרקע, כלומר הוא 'בהמי' יותר ולכן צורתו הרוחנית היא מצד עגל ו'שור',והוא בא רק בסוכות ולא כל השנה כקול היין,
וכן הלאה, יעויין בדברים גם בפירש"י והסמליות הזו פשוטה מאד להבנה.
מעניין הדבר, הרי 'דיבור' זה של היין נשמע כל השנה, אך 'שיחה' בין שני הנוזלים ה'מדברים' לא היתה אלא בסוכות. כביכול מעודדים הם זה את זה להשפיע טובה לעולם.
רבי אלעזר לקח את הניסוך הבו זמני ( לכתחילה, כי בדיעבד גם אם נוסכו בספל אחד או שלא בו זמנית אין זה מעכב ) של שני סוגי הנוזלים, שנעשה כנגד פסילת הצדוקים את ניסוך המים שהינו 'רק' הלכה למשה מסיני, למקום וכיוון רוחני שונה מהצפוי, כביכול לא מטעמי פולמוס ולהצדקה לעצם ניסוך המים, אלא לשם 'שיחת עידוד' בין עליונים לתחתונים.","209","","3588","True","True","False","","1024","194.114.146.227","0","0","תענית|כה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);