var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35895;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","31"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","10")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35895","0","שמש בגבעון דום - מתי זה קרה. קשה להאמין!","02/07/14 22:30","ד תמוז","תשע"ד","22:30","eli","מצ"ב קישור לסדר עולם רבא. שם כתוב שהעמדת השמש ע"י יהושע היתה ב - ג' בתמוז.

ג' בתמוז הוא היום שבו קראנו בדף יומי (תענית כ) על העמדת השמש ע"י יהושע.

האין זו השגחה?!


וגו׳ בט״ז
בניסן ז) הקריבו בני ישראל את העומר שנאמר (שם) ויאכלו
מעבור הארץ וגוי. אחד הפסח בכ״ב בניסן ח) וסבותם אי*
העיר וגו׳ ויהי ביום השביעי וגוי. (שם) רבי יוסי אומר יום
השבת ס) היתה מלחמה של יריחו. י) ושל עי ושל גבעון היי
בתוך ג׳ חדשים. בג׳ בתמוז ויאמר לעיני כל ישראל שמש
בגבעון דום וירח בעמק אילון. וידום השמש וגו׳(יהושע י׳ י״ב)
רבי יוסי אומר יום התקופה היה כ) למדנו שר״ח ניסן של","473","","3588","True","True","False","","2132","95.86.80.174","0","0","תענית|כא ע"א",""),new Message("35909","35895","נניח שכן, אבל","03/07/14 09:39","ה תמוז","תשע"ד","09:39","עלי","מה המשמעות לגבינו של השגחה זו חוץ מעצם צירוף המקרים ?","209","","3587","True","True","False","","218","194.114.146.227","0","35895","תענית|כא ע"א",""),new Message("35920","35895","יישר כח","03/07/14 21:42","ה תמוז","תשע"ד","21:42","המכריע","באמת מדהים..

הדף של מציאת הגופות, זאבים שאכלו נערים באשקלון.","199","","3587","True","True","False","","281","95.86.64.221","0","35895","תענית|כא ע"א",""),new Message("35957","35920","לענ"ד לא ייתכן ש"שמש בגבעון דום" היה בג'","07/07/14 01:56","ט תמוז","תשע"ד","01:56","איתן","תיאור המעשה בספר יהושע הוא שצבא ישראל הרודף אחרי הכנענים היה במורד בית חורון, ואז אמר יהושע "שמש בגבעון דום וירח בעמק אילון".
מי שנמצא במורד בית חורון, הרי "שמש בגבעון" היא ממזרחו, ו"ירח בעמק אילון" הוא ממערבו.
בתחילת החודש, הירח שוקע אחרי השמש, כלומר הוא נמצא ממזרח לה. המצב המתואר שהירח ממערב לשמש - הוא בחצי השני של החודש, לא בחצי הראשון.
כך שלכאורה שיבוש נפל שם בסדר עולם, והאירוע לא היה בג' לחודש.

אנחנו יכולים גם להמשיך:
אדם שנמצא במורד בית חורון, והשמש נמצאת בגבעון - השעה היא שעת לפני הצהרים, 10-11 בבוקר.
ירח בעמק אילון - מצב דברים זה מתאים לכ"ה-כ"ז בחודש.
כך שאנו יכולים להצביע על היום בחודש, ועל השעה ביום בה היה האירוע. וכאמור לענ"ד זה לא יכול להיות בג' לחודש.","123","","3583","True","True","False","","410","95.86.120.97","0","35895","תענית|כא ע"א",""),new Message("35971","35957","ראה מה כותב גאון אסטרונומי-מתמטיקאי שעל","08/07/14 12:04","י תמוז","תשע"ד","12:04","יהודי_קדום","שמו אחד ממכתשי הירח ואשר פיתח מכשיר ששימש מאות בשנים ספנים ויורדי ים מכל העולם. הוא אינו מפרש שהשמש והירח עמדו ממש לגמרי.
גאון זה הרי הוא רלב״ג אבל לדעת ״העקדה״ ועוד, את פירושו על פסוק יב קשה עד בלתי אפשרי לקבל משום שנראה כשולל הנס שהיה.

״ שמש בגבעון אם באמת עמד הוא נס גדול מנסי משה, והלא כתוב ולא קם נביא עוד וגו', ונראה שלא נתבטל השמש ממהלכו, אלא האיט, וכן האות של חזקיה שישוב הצל אחורנית, המופת לא יהיה על ידי הנביא בנמצאים העליונים, ונראה שהמופת היה שם בתנועת העננים, כי על ידי הליכתם יראה השמש במקום אחר מאשר הוא באמת... וכאן אמר שיהושע, שאל כי ישלים הנקמה בטרם יסור השמש מעל גבעון וכו', והמופת היה שהשלימו הנקמה כל כך מהר.(שם)
יש עוד אפשרות אותה מביא הרד״ק.
״אז ידבר - אולי התפלה היא ויאמר לעיני, והשירה וידום השמש, או שלא הזכירה, ורדפום מגבעון עד עמק אילון שבגבול דן, והתפלל בחצי היום, והשמש עמד כיום תמים, היום הארוך בתקופת תמוז, וכשבא השמש היו בעמק אילון, והתפלל שיאיר להם הירח עד שתכלה נקמתם. על ספר הישר - התורה, דכתיב נגד כל עמך אעשה נפלאות, שהם קרינת פניו של משה ועמידת השמש... (יהושע י יב)״","233","","3582","True","True","False","","311","79.177.36.30","0","35895","תענית|כא ע"א",""),new Message("35977","35971","מפתיע שידיעותיו המדעיות של רלב"ג","08/07/14 21:56","י תמוז","תשע"ד","21:56","יהודי_קדום","מובילות אותו לפירוש שמשמעותו לשנות מהנס האמיתי שנעשה. וכי "אלא האיט" עדיף מ"עמד"?

ההרחקה של הרלב"ג ממעשה הנס אל ההסבר מדעי, מזכירה לי את פירוש הרמב"ם לדיבור האתון של בלעם: לדעת הרמב"ם (במורה נבוכים) לא ממש היה כל התיאור שבתורה אלא בחלום היה.","233","","3582","True","True","False","","365","79.177.36.30","0","35895","תענית|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);