var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35894;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35894","0","צדיקים","02/07/14 22:07","ד תמוז","תשע"ד","22:07","עלי","אין ספק שהסיפור אודות נחום איש גמזו 'מתכתב' עם המדרש על אברהם אבינו ברודפו אחר המלכים. האמירה 'גם זו לטובה', מוכרחה להסתמך על הנס, שכן בלעדיו היה רע ומר כמוכח מהסיפור עצמו. יוצא שהכלל הקובע ש'אין סומכים על הנס' נכון רק לגבי אנשים רגילים כמונו ולא לגבי צדיקים.
קראתי במקום כלשהו, אם אינני טועה באחד מספרי חב"ד, שכך נהג אאעע"ה ברדתו מצרימה, כאשר אמר לשרה אמנו 'אמרי נא אחותי את' וכו', שהרי אם יראו אותה המצרים יהרגו אותו ואותה יחיו, ואם תאמר כבקשתו הרי אולי תילקח לבית פרעה, ואיך ( כך הקשה הרי הרמב"ן ) סיכן אותה בדבר כזה ? אלא ודאי סמך על הנס, כפי שאכן קרה לבסוף ככתוב 'וינגע ה' ' וכו'.
אשמח מאד אם מישהו יודע איך אפשר למצוא את ההסבר הזה במקורו כי נשכח ואבד ממני לצערי הרב.","209","","3595","True","True","False","","950","95.86.76.143","0","0","תענית|כא ע"א",""),new Message("35905","35894","לגבי צדיקים שסומכים על הנס","03/07/14 08:11","ה תמוז","תשע"ד","08:11","בתר ממוצע","למרות שלמדנו בדף כ: שאם עושים לאדם נס מנכים לו מזכויותיו וביאר רש״י כד. ד״ה אלא שלפיכך אסור ליהנות מניסים, מבאר הבן יהוידע על הגמ׳ בדף כה. לגבי רבי חנינא בן דוסא ובני ביתו שם מובא המקרים לגבי הפת בתנור והחומץ שדלק כל השבת
שאכן להם היה מותר ליהנות מהניסים מכיון שאצלם לא היה הבדל בין טבע לנס ולכן אין מנכים להם מזכויותיהם!

הרי לך הבדל ברור בין צדיקים גמורים לאחרים!

לגבי המקרה עם אברהם אבינו אנסה לבדוק.","138","","3594","True","True","False","","207","2.54.152.49","0","35894","תענית|כא ע"א",""),new Message("35913","35894","נמצא המקור !","03/07/14 12:06","ה תמוז","תשע"ד","12:06","בתר ממוצע","המקור באדיבות הרב א.ע.

המקור בחב"ד בליקוטי שיחות של הרבי חלק טו עמוד 487 בהוספות

הרבי מביא את המקור מהזוהר:

בזוהר פרשת לך לך פב.
רַבִּי יֵיסָא אָמַר יָדַע הֲוָה אַבְרָהָם דְּכֻלְהוּ מִצְרָאֵי שְׁטִיפִין אִנּוּן בְּזִמָּה, וְכֵיוָן דְּכָל הַאי (דף פב ע''א) יָדַע אַמַּאי לָא דָחִיל עַל אִתְּתֵיהּ דְּלָא אַהֲדַר מֵאָרְחָא וְלָא יֵיעוּל לְתַמָּן. אֶלָּא בְּגִין דְּחָמָא שְׁכִינְתָּא עִמָּהּ:


בזוהר חלק ג' עמוד נב.

מרי נא אחותי את, האי קרא קשיא, וכי אברהם דאיהו דחיל חטאה, רחימו דקודשא בריך הוא, הוה אמר הכי על אתתיה, בגין דיוטבין ליה. אלא אברהם אף על גב דהוה דחיל חטאה, לא סמיך על זכותא דיליה, ולא בעא מן קודשא בריך הוא לאפקא זכותיה, אלא על זכותא דאתתיה, דירווח בגינה ממונא דשאר עמין, דהא ממונא באתתיה זכי ליה בר נש, הדא הוא דכתיב, (משלי יט יד) בית והון נחלת אבות, ומיהו"ה אשה משכלת, מאן דזכי באשה משכלת, זוכה בכלא, וכתיב (שם לא יא) בטח בה לב בעלה ושלל לא יחסר. ואברהם הוה אזיל בגינה למיכל שללא משאר עמין, וסמיך על זכותא דילה דלא יכלון לאענשא ליה, ולחייכא בה, ובגיני כך לא יהיב מידי למימר אחותי היא. ולא עוד, אלא דחמא חד מלאכא אזיל קמה, ואמר ליה לאברהם, לא תדחל מנה, קודשא בריך הוא שדר לי לאפקא לך ממונא דשאר עמין, ולנטרא לה מכלא. וכדין לא דחיל אברהם מאתתיה, אלא מניה, דלא חמא עמיה מלאכא אלא עמה, אמר, הא היא מתנטרא, ואנא לא נטירנא, ובגיני כך אמר אמרי נא אחותי את וגו'","138","","3594","True","True","False","","342","94.188.248.67","0","35894","תענית|כא ע"א",""),new Message("35915","35913","תודה מקרב לב","03/07/14 17:09","ה תמוז","תשע"ד","17:09","עלי","וכאמור, באחד מספרי חב"ד העניין הוסבר בהקשר לכך שאאע"ה בהיותו הוא ואשתו צדיקים גמורים הרי שהם היו סומכים על הנס. לכן זכרתי זאת.","209","","3594","True","True","False","","132","95.86.67.9","0","35894","תענית|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);