var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35508;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35508","0","בשלום או לשלום?","19/06/14 10:03","כא סיון","תשע"ד","10:03","אור חדש","רב הונא בר מנוח ורב שמואל בר אידי ורב חייא מווסתניא הוו שכיחי קמיה דרבא כי נח נפשיה דרבא אתו לקמיה דרב פפא כל אימת דהוה אמר להו שמעתא ולא הוה מסתברא להו הוו מרמזי אהדדי חלש דעתיה אקרויה בחלמיה {זכריה יא-ח} ואכחיד את שלשת הרועים למחר כי הוו מיפטרי מיניה אמר להו ליזלו רבנן בשלמא:

רש"י:
מווסתניא. מאותו מקום: אחוו להדדי. מראין ומביטין זה לזה דלא סלקא להו שמעתא כרבא: אקרויה. היו מקרין אותו מקרא זה בחלום ואכחיד את שלשת הרועים בירח אחד שרוצין לעונשן בשמים משום דמכספי ליה.

בגליון מצויין שבע"י גרס כאן שאמר להם ר"פ "ליזלו רבנן לשלמא".וציין לעיין בבברכות סד "ואמר רבי אבין הלוי הנפטר מחברו אל יאמר לו לך בשלום אלא לך לשלום שהרי יתרו שאמר לו למשה (שמות ד, יח) לך לשלום עלה והצליח דוד שאמר לו לאבשלום (שמואל ב טו, ט) לך בשלום הלך ונתלה:"

אם כן ברורה הגרסא שלנו שאמר להם "לכו בשלום" כיוון שידע שדרכם אינה לשלום אך מה הפשר של הגרסא של הע"י?
נ"ל שלמרות שר"פ אכן "נכסף" מאותם רבנן הוא לא רצה שייענשו בגרמתו שהרי "ענוש רשע לצדיק לא טוב" וכ"ש ענוש צדיק ות"ח שזה רע, ע"כ ברכם שילכו לשלום דווקא ולא ייענשו משמיא. ולכאורה אכן מוכח כע"י, שהרי אין בגמרא שום "המשך" לסיפור שמתאר כיצד נענשו רבנן בדרכם וא"כ משמע שאכן פעלה תפילתו של ר"פ והיה דרכם לשלום.

הערה לשונית מעניינת :
המילה "ווסתניא"- עירם של (שלשת?) הת"ח, מוכרת היטב לכל דובר רוסית או מי שלמד קצת על המהפכה הרוסית כיוון שמילה זו- восстание פירושה בעברית- מרד או "התקוממות" וזה בדיוק מה שהיו עושים לר"פ "מתקוממים על דבריו"","458","","3602","True","True","False","","1223","37.60.46.228","0","0","תענית|ט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);