var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35075;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35075","0","היכא דמטו שלוחי","02/06/14 01:33","ד סיון","תשע"ד","01:33","דוד כוכב","כיצד נקבע איזה מקום בחו"ל צריך לנהוג יומיים יום טוב?

על כך כאן.","125","","3623","True","True","False","","986","95.86.70.15","0","0","ראש השנה|כא ע"א",""),new Message("35224","35075","תגובת מאירקה15 ברוטר אברכים","06/06/14 13:03","ח סיון","תשע"ד","13:03","דוד כוכב","מה בין מקום שלא יצאו אליו השליחים כלל למקום שלא הצליחו להגיע??

מפורש ברמב"ם(פ"ה ה"ו):"כל מקום שלא היו שלוחי תשרי מגיעין אליו כשהיו השלוחין יוצאין-יעשו שני ימים"

הוי אומר שהמציאות שהייתה בימי השליחים היא המחייבת ו"הזהרו במנהג אבותיכם"

ומה בין מקום שלא הצליחו להגיע אליו מחמת איטיות כלי התחבורה בזמנם למקום שלא הצליחו להגיע בגלל חירום ומלחמה(שמפורש ברמב"ם בה"ט שעושים יומיים)

וכן כתב הרמב"ם במפורש(בה"י) לגבי ארץ מצרים שלמרות שניתן להגיע אליה בפחות מעשרה ימים מכיוון שלא יצאו אליה שלוחים בימיהם (מאיזה טעם שיהיה) עושים יומים


תגובתי:

אין ביניהם הבדל ובשניהם נוהגים יומיים.

אבל, לשון הרמב"ם הלכות קידוש החודש ה, י: "שהרי אפשר שיגיעו" למצרים. כלומר שיכולים להגיע, אבל לא היו מעשים בכל יום שבפועל היו מגיעים.
וכוונתי לחדש שמסתבר שהרמב"ם מיירי רק במקום שלא מגיעים עתה שלוחים מא"י. שהרי מלכתחילה לא נקבע מנהג יומיים בכל המקומות אלא בדליכא עדים. כי גם בזמן הראיה אילו באו עדים איכשהו למקום שנהגו יומיים, ודאי ינהגו אז רק יום אחד. לא המקום גורם אלא הידיעה גורמת. לכן גם בזמה"ז חומרת המנהג היא למרות הלוח אך רק בדליכא עדים בפועל מא"י.","125","","3619","True","True","False","","100","95.86.70.15","0","35075","ראש השנה|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);