var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34842;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34842","0","'רחמנא אמר","25/05/14 14:09","כה אייר","תשע"ד","14:09","עלי","- תקעו'. תמהה הגמרא, כאילו פשוט הדבר מובן מאליו שהקב"ה תובע מאיתנו לתקוע בראש השנה. ובאמת, היכן הדבר כתוב ? אם תאמרו שמ'תקעובחדש שופר בכסה ליום חגנו', כלומר תהלים פא, תמוה הדבר, הרי זה כתובים ודברי המשורר 'למנצח על הגתית לאסף', ולא ברור כלל ש'ציטוט' של הקב"ה הוא זה, ועוד, הרי קודם לכן כתוב שם 'הרנינו לא-לקי עוזנו הריעו לא-לקי יעקב, שאו זמרה ותנו תף, כנור נעים עם נבל',
ואיננו נותנים שום תף בראש השנה, ואפילו בביהמ"ק, לכל היותר נותנים כינור נעים עם נבל בביהמ"ק, אם כן מניין שבגבולין ?
ושמא נתעלם מעיני מקור האמירה, היוכל מישהו לאלפני בינה ?","209","","3630","True","True","False","","934","194.114.146.227","0","0","ראש השנה|יז ע"א",""),new Message("34845","34842","חיוב תקיעה","25/05/14 14:22","כה אייר","תשע"ד","14:22","בתר ממוצע","ראה מטה

בירושלמי ראש השנה (ד, א) נאמר שאין תוקעים בשבת, מפני שבשבת לא קיימת המצוה. הירושלמי לומד זאת מכך שבפסוק אחד נאמר: "יום תרועה" (במדבר כט, א), ובאחר – "זכרון תרועה" (ויקרא כג, כד). הירושלמי מחלק בין הפסוקים: הראשון מדבר על חיוב התקיעה בשופר כשחל ראש השנה בחול, והשני אמור כשראש השנה חל בשבת, שאז אין תוקעים, אלא רק זוכרים. אם כך יש לשאול: מדוע במקדש כן תקעו בשבת? והתשובה: "נאמר: 'באחד לחודש' (ויקרא שם) – במקום שיודעים מתי אחד לחודש", דהיינו במקום שיש בו בית דין שמקדש חודשים, שם מגלה התורה שיש לתקוע. ממשיך הירושלמי ושואל: "מעתה אפילו במקום שהם יודעים שהוא באחד לחודש ידחה?" וכוונת השאלה היא, שבכל מקום שיש בו בית דין יתקעו; והתשובה: "תני רשב"י 'והקרבתם' (ויקרא כג, כה) – במקום שהקרבנות קרבים". קרבן העדה מפרש שם, שבמקום שמקריבין לעולם הוא יום תרועה. מכאן שלירושלמי אין בגבולין כלל חובה מהתורה לתקוע בשבת, אלא רק במקדש. 2
לפי הירושלמי, ריב"ז דימה בין מרכיב אחד שהיה בבית המקדש – הסנהדרין שישבה בלשכת הגזית – לסוגים שונים של בתי דין מחוץ למקדש. אמנם עיקר מצוות השופר במקדש איננה רק בשל בית הדין, אלא בשל הדרשה מ"והקרבתם", כדברי הראב"ד: "שאין לשופר עיקר מפורש בגבולין, שלא אמרה תורה 'שבתון זכרון תרועה' אלא
במקום 'והקרבתם', ולא נאמר 'בכל ארצכם' אלא ביובל"; 3 ובכל זאת היות בית הדין במקדש מדריך את ריב"ז לתקן תקנה זו גם בבתי דין אחרים, בשעה שהדיינים נמצאים שם, וכדברי ר' סימון בשם ר' יהושע בן לוי, בירושלמי שם (ד, ב): "יצאו בית דין ממקום ולא היו תוקעין".

כתובות אינטרנט נלוות:
המאמר המלא","138","","3630","True","True","False","","277","94.188.248.67","0","34842","ראש השנה|יז ע"א",""),new Message("34847","34842","כי חוק לישראל הוא","25/05/14 14:40","כה אייר","תשע"ד","14:40","דוד כוכב","לשון הפסוק בתהלים פא, ד-ה:
תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר בַּכֵּסֶה לְיוֹם חַגֵּנוּ. כִּי חֹק לְיִשְׂרָאֵל הוּא מִשְׁפָּט לֵאלֹהֵי יַעֲקֹב.
דוקא דבר זה - תקיעת השופר המוזכרת בסיפא, הוא חוק לישראל - זו המצוה הנזכרת בתורה: (במדבר כט, א) וּבַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ מִקְרָא קֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם כָּל מְלֶאכֶת עֲבֹדָה לֹא תַעֲשׂוּ יוֹם תְּרוּעָה יִהְיֶה לָכֶם.

ואמנם אסף הוא שאמר זאת, אך כבר הבהירה הגמרא בכמה מקומות:
"אמר רב חסדא: דבר זה מתורת משה רבינו לא למדנו, עד שבא יחזקאל ולימדנו".
כלומר שדברים הנלמדים מ'דברי קבלה' (נ"ך) הם בפעמים רבות הבהרות לתורה שבכתב אשר נמסרו בעל פה מדור לדור (משה קיבל ומסרה כו') עד לכתיבתם בידי הנביא.","125","","3630","True","True","False","","123","95.86.70.15","0","34842","ראש השנה|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);