var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34414;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34414","0","כל אדם - הראשון דווקא או השני","09/05/14 13:52","ט אייר","תשע"ד","13:52","עומר","בס"ד

רש"י בד"ה הרי הן כרגלי כל אדם - מפרש בפשטות דבריו שאם ראובן מסר לשני - הרי הם כרגלי השני, ואין להם שביתה כלל

[ ראיות: כך יוצא מלשון רש"י בד"ה זה, כך נראה שתוס' (עירובין מו. ד"ה נהרות) הבינו ברש"י, וכן הדבר מסביר בצורה ברורה את הקושיה של רש"י במשנה למה נא' כרגלי הממלא, ולא נאמר בכל אדם ].

רציתי לשאול איך לפי זה מוסבר רש"י ב- לח. ד"ה הרי הוא כרגלי כל אדם, שמשמע מדבריו שכל אדם הוא הראשון, הלוקח. שהרי מדובר שהמוכר מעמיד את השור ברשותו, ובפשטות מדובר שם על הלוקח ספיציפית, ואם הלוקח יתן את השור לאדם אחר - השור יישאר לרגלי הלוקח..

א"כ משם משמע שכל אדם - היינו הלוקח הראשון שקונה את השור..

אשמח ליישוב הדבר..

שבת שלום!","59","","3650","True","True","False","","893","46.19.85.121","0","0","ביצה|לט ע"א",""),new Message("34471","34414","לשונות מתחלפים","12/05/14 00:16","יב אייר","תשע"ד","00:16","הכהן","הלשון כרגלי כל אדם מתפרש לפי הענין: בשור של פטם, כוונת הדברים שהוא כרגלי כל אדם שיבוא לקנות, ונחשב שמעיקרא זיכה הפטם את השור עבורו [וכבר הק' הראשונים דשמואל ס"ל אין ברירה]. ואילו גבי מעיינות הנובעים כוונת הדברים כל אדם - שאין קונים שביתה כלל. וטעם הדברים: גבי שור של פטם באו לומר שאינו ברשות הפטם אלא ברשות כל מי שיבוא, אף על פי שלא ידוע היום מי יבוא וכאילו אמרו: ברשות מי שיבוא, וזוהי הכוונה, כל אדם. אך במעינות הנובעים, אם היו רוצים לומר שנעשים כרגלי מי שישאבם,היו אומרים: כרגלי הממלא. כי הרי בשעת המילוי ידוע מיהו הממלא, וע"כ דכרגלי כל אדם היינו דאין נקבע להם תחום כלל [ובטעם הדברים יש להתעמק טובא].","453","","3647","True","True","False","","100","164.138.117.69","0","34414","ביצה|לט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);