var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34338;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34338","0","משילין-משירין ומנשירין, משחילין-משחירין","04/05/14 13:24","ד אייר","תשע"ד","13:24","עלי","בכתבי היד של המשנה והתלמוד ( ראה בספריה הוירטואלית ) לא נמצאות הנוסחאות משירין מנשירין ומשחירין, עליהן דבר רב נחמן בר יצחק. משילין נמצאת בעיקר בכת"י בבליים ומשחילים בארץ ישראלים.
( בכת"י מינכן נשמטה כל המשנה הזו ).
אני למד מזה שאלו היו הנוסחים בכתבה"י גם בתחילה אלא שהאמורא רב נחמן בר יצחק נתקל גם ב'תנאים' כלומר החוזרים על המשניות בע"פ, שמבטאם גרם להם לשנות במקום בל' בר', וכן מנשירין היא וריאציה על משירין. נוצרו אם כן וריאציות מרובות יותר בנוסח שבע"פ לעומת זה שבכתב.
האם מוכרת התיחסות של הפרשנים או המחקר החדיש לעניין זה ?","209","","3648","True","True","False","","1335","194.114.146.227","0","0","ביצה|לה ע"א",""),new Message("34342","34338","ראה את דברי רש"י","04/05/14 19:58","ד אייר","תשע"ד","19:58","הראל","ממנו עולה שלא כהבנתך.

ומענין לענין - ראה את הקובץ המצורף.","46","pdf","3648","True","True","False","","325","84.228.75.200","0","34338","ביצה|לה ע"א","0-pdf"),new Message("34344","34342","סליחה אך לא הבנתי דבריך","04/05/14 20:58","ד אייר","תשע"ד","20:58","עלי","מה לדעתך הבין רש"י ?
היכן מצויים נוסחים של המשנה כנוסח רב נחמן בר יצחק ? אם אין כתבי יד בנוסחים אלו האם אין זה מוכיח שמדובר בנוסחי על פה כפי שכתבתי ?
התוכל להבהיר דבריך יותר ?","209","","3648","True","True","False","","148","212.76.108.73","0","34338","ביצה|לה ע"א",""),new Message("34409","34342","יפה","09/05/14 10:40","ט אייר","תשע"ד","10:40","הכהן","דברים יפים ומאירים","453","","3643","True","True","False","","61","164.138.117.69","0","34338","ביצה|לה ע"א",""),new Message("34345","34344","רש"י כותב במפורש","04/05/14 21:04","ד אייר","תשע"ד","21:04","הראל",""מאן דתני. כלומר אי הוה תנא דתני הכי לא משתבש:"

כך שכלל לא מדובר בנוסח שהיה קיים (בע"פ או בכתב).

[וראה את דברי גרינוואלד בקובץ שצירפתי לעיל]","46","","3648","True","True","False","","270","84.228.75.200","0","34338","ביצה|לה ע"א",""),new Message("34346","34345","האמנם","04/05/14 22:50","ד אייר","תשע"ד","22:50","עלי","אם מוסכם שלא היו נוסחים כדברי רב נחמן בר יצחק, ואין הוא אומר אלא שאילו היה מי ששונה כך או אחרת בנוסח דמיוני, היה הדבר מוזר מאד, וכי מה עניינו של רב נחמן לדון בעניין לשוני שאינו מציאותי ולא היה ולא נברא ?
קשה לי להסכים להסבר כזה, ואם אני מבין נכון, מילולית - 'מאן דתני' אין משמעו כפירש"י 'אילו היה מי ששונה' אלא פשוט 'מי ששונה', אך אפשר שאף רש"י תמה על כך שרב נחמן בר יצחק דן בנוסחים שאינם קיימים בכתבי יד ולכן פירש כך על מי ששנה בע"פ כך, ( וגם אפשר שיימחק ראש ודגל האות ל' ותיראה כר', על כן עדיין לא שיניתי דעתי ).
גם העובדה שאצל רב נחמן בר יצחק העניין חוזר על עצמו בוריאציות שונות בסוגיות נוספות אינו מפליא כלל, ולא הבנתי מנין יש בזה הוכחה או אי הוכחה להכרת התלמוד הבבלי את הירושלמי, כי הרי המסורות עברו לבבל אלא שבעל פה ולכן נוצרו שינויים רבים במסירה מארץ ישראל לבבל.
דרוש אפוא לבור כמוני הסבר קצת יותר רחב וברור כדי שאבין את כל העניין ולא רק ציטוט מקורות. האם ידוע מה אמרו בעניין חוקרים כרי"ן אפשטיין וזוסמן וליברמן ?","209","","3648","True","True","False","","142","212.76.108.73","0","34338","ביצה|לה ע"א",""),new Message("34348","34346","נאמנים וחביבים עלי דברי רש"י","04/05/14 22:59","ד אייר","תשע"ד","22:59","הראל","ואינני רואה צורך וטעם - באופן אישי בלבד - ללכת לרעות בשדות זרים.
אני מצטער...
אך כמובן שאשמח עבורך אם יימצא מי שיחכים אותנו עוד בנוגע לשאלתך.

לגבי ציטוט המקורות:
אינני רואה צורך לבאר. אנא קרא שוב את דברי המהר"ץ חיות הברורים ("הוכחה"), ואת השגת גרינוואלד עליו מסוגייתנו ("אי הוכחה").","46","","3648","True","True","False","","285","84.228.75.200","0","34338","ביצה|לה ע"א",""),new Message("34351","34346","Habeas corpus","05/05/14 09:22","ה אייר","תשע"ד","09:22","Almuaddib","אם יש לך דוגמא לכתב יד, או אישוש לקיומה של גרסה כזו - אנא הביאה, ואז תוכל לסתור את דברי רש"י, או לפחות להקשות עליהם.

אבל,
אם אין ברשותך דוגמא כזו, תצטרך למצוא הסבר טוב יותר משל רש"י, או לקבל את דבריו.","107","","3647","True","True","False","","152","195.200.205.133","0","34338","ביצה|לה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);