var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34326;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34326","0","גל עיני ואביטה בפירוש רשי כאן ובאיכה","02/05/14 07:42","ב אייר","תשע"ד","07:42","אלף בית רשי","כאן:

הוה מפשח. איישבריי''ר בלע''ז כשמסעף בידו ענפים מעץ גדול כמו ויפשחני (איכה ג) עשה לי גדר בסעיפות בענפי עצי היער סביבות דרכי כדי שלא אצא כדרך שעושין בני היערים שקורין פליישי''ץ:
באיכה:
{יא} דְּרָכַי סוֹרֵר וַיְפַשְּׁחֵנִי שָׂמַנִי שֹׁמֵם:

רש"י דרכי סורר. לשון סירים קוצים סורר קווץ אותם מפזר קוצים בדרכי : ויפשחני. לשון פיסוק הרגלים שהעובר על הדרכים שאין מופנים צריך להרחיב צעדיו ויש דוגמא בלשון גמרא האי מאן דפשח דיקלא : (רש"י)


האם יש למישהוא רעיון לסיבת השינוי","278","","3650","True","True","False","","1223","70.55.65.138","0","0","ביצה|לג ע"א",""),new Message("34327","34326","שניהם פירוש אחד הם, הדגש שונה","02/05/14 08:27","ב אייר","תשע"ד","08:27","Almuaddib","משמעותו הראשונית של השורש פש"ח היא של לבקע, לפשק. "ניתלה אחד מהם בזית - ופשחו" אומר התנא בתוספתא. "אילן שנפשח - קושרין אותו בשביעית". משמעות נוספת, דומה, היא של שבירה, קריעה - ואין הן רחוקות כל כך זו מזו.

שתי הדוגמאות שהבאתי, הן של ביקוע שיש בו התפלגות לשניים - גם אם אין שבירה מוחלטת. צייר בדמיונך את הסיטואציות מהתוספתא - הדמיון לפיסוק רגלים אינו רחוק.

מכאן פירושו של רש"י באיכה - הואיל ופירש סורר כפי שפירש - פירש כך גם את הפישוח. יצויין, כמובן, שאת הפסוק - בניגוד ללשון חכמים - אפשר גם לפרש אחרת, וראה את התרגום שם, או את הראב"ע.","107","","3650","True","True","False","","265","84.229.12.3","0","34326","ביצה|לג ע"א",""),new Message("34331","34327","אכן כן, אבל העיקר חסר מן הספר","02/05/14 14:10","ב אייר","תשע"ד","14:10","אלף בית רשי","זה שמשמעות פשח היא דומה בשני הפירושים זה ברור, אבל השאילה היא לא על המילה פשח אלא על השינוי המהותי בין שני המקומות שכאן פירש את הפסוק באיכה שויפשחני זה הגדר שעשה לי מעצים פשוחים כדי שלא אצא, ושם פירש שפיזר קוצים ועל ידי זה אני צריך לפשוח את הרגלים בשביל לעבור, ולפי זה יוצא שבאיכה פירש שהחסימה היא לא מוחלטתאלא שמקשה עלי לעבור אבל אם אפשח את רגלי אצליח לעבור, ולפי מה שפירש כאן הרי שהחסימה היא על ידי גדר שלא אצא כלל,","278","","3650","True","True","False","","508","70.55.65.138","0","34326","ביצה|לג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);