var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34225;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34225","0","אין נמנין על הבהמה","28/04/14 06:39","כח ניסן","תשע"ד","06:39","הכהן","מבואר בגמ' דאין נמנין היינו אין פוסקין דמים, ופרש"י דמשום מקח וממכר הוא, וצ"ב דמהו החידוש בזה ומאי שנא מכל מקח דאסור. וגם מהי הכפילות במתני' לקמן כח:. וברמב"ם נראה כי שתי הלכות נפרדות הן, דמתני' כח: איירי בבא לקנות מהטבח וקמ"ל דאסור להזכיר דמים. והכא איירי באדם שיש לו בהמה ובאים עוד בני אדם להשתתף עמו וקמ"ל דגם בזה אסור להזכיר דמים אלא חלקים דהיינו מחצה שליש ורביע. וי"ל לפ"ז דהכא ס"ד דלא חשיב דרך מקח וממכר אלא כך היא דרך אכילת הבשר, דאדם אחד לבדו אינו יכול לאכול בהמה שלמה, וכשבא לאכול מזמין חביריו וחולקים עמו וס"ד דשרי אף בהזכרת דמים. ומשא"כ בבא לקנות מהטבח דדרך מקח וממכר הוא. ועדיין צ"ב מאי קמ"ל מתני' כח: אחר דתנן הכא דאף השותפין אסורין להזכיר דמים א"כ כ"ש דלטבח אסור להזכיר דמים, וגם מסברא פשיטא דהתם דרך מקח וממכר ופשיטא דאסור. ואי אתא מתני' למימר דמקח אסור ביו"ט היה לומר כן בסתמא ולא בציור מסויים. וי"ל דס"ד דלקנות מהטבח חלק לאכילה אי"ז דרך מקח וממכר אלא כך היא צורת האכילה. וא"כ יש אולי מקום לומר דאף אחרי שחידשה מתני' כז: דאסורין להשתתף לפי דמים אלא לפי חלקים, היה מקום לומר דעם הטבח מותר משום דאין דרכו להסכים למכור אלא לפי דמים וצורך אכילת יו"ט. ודוקא גבי שותפין שאין מקפידים כ"כ צריכים לפסוק לפי חלקים, קמ"ל דאף בכה"ג אסור.","453","","3657","True","True","False","","966","95.86.91.141","0","0","ביצה|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);