var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33930;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33930","0","פשיטא?!","06/04/14 02:07","ו ניסן","תשע"ד","02:07","דוד כוכב",""אתא לקמיה דרבי אמי, אמר להו: מקח טעות הוא, והדר.
- פשיטא! - מהו דתימא: האי לאכילה קא בעי להו...".


הקשה הרשב"א מה פשר שאלת הגמרא פשיטא, הרי לא מדובר בתנא שבא להשמיענו חידוש דין, אלא מעשה שהיה כך היה! ותירץ שהקושיה היא מה סבר המוכר שהלך לבית דין ולא שילם מיד בדין פשוט כזה. והתירוץ הוא שסבר שהמכריז ביעי דפחיא למאן יתכן שרצונו לקנות לצורך אכילה, וקמ"ל רבי אמי שלא. אך הקשה הרשב"א שלשון הגמרא "דמהו דתימא" ו"קמ"ל" אינו מתיישב היטב עם פירוש זה.

והשיטה מקובצת בשם הרדב"ז תירץ שהקושיה היא על רבי אמי שפירט את טעמו: "מקח טעות הוא".

והריטב"א תירץ שהקושיה היא על מסדר הגמרא, למה הוצרך להביא מעשה זה שאין בו חידוש.

עוד יש לתרץ על פי דברי התוספות במסכת בבא מציעא דף כא ע"א ד"ה וכמה, שקושיות הגמרא אינן אלא פתיחה של דברי התרצן. ופתחה הגמרא בתמיהה השגורה "פשיטה" רק כדי לבאר מיד שיש כאן חידוש דין שאינו פשיטא כלל.","125","","3682","True","True","False","","852","95.86.121.44","0","0","ביצה|ז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);