var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33736;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","36"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33736","0","מה התועלת והנפקא מינה","20/03/14 11:04","יח אדר ב","תשע"ד","11:04","עלי","מה'גילוי' שמגלה לנו רשב"י שקיימת השגה רוחנית הנקראת 'איספקלריא מאירה' ושרק צדיקים כמשרע"ה וכמותו זוכים לה, הרי אנו - בני האדם הפשוטים - לא זכינו ולא נזכה לעולם, לא בזה ולא בבא, למעלה זו, אם כן מה מועיל גילוי העניין ללומדי הגמרא חוץ מלגרום לנו תסכול ? וכי ידיעה זו תביא לשיפור מעשינו, או תועלת אחרת ?
דומה הדבר עלי לעוור מלידה שמספרים לו שיש בעולם ראיית צבעים. היוכל אי פעם לחוות זאת ? אינה אלא ידיעת דברים בעלמא עבורו. ואם תאמר שידיעת הדבר מועילה בעקיפין, כי יכול להיעזר ברואי אור שיוליכוהו לבלי מכשול, הרי צדיקי עולם אלו זוכי ורואי פני שכינה באספקלריא מאירה נסתרים הם ולא מועילים לנו בזה כלום, ואף אלו שיראו בעולם הבא בלבד לא יודעים בחייהם מהי ראיה זו ?
יש במקורות חז"ל 'סיפורים' רבים כאלו, למשל הסיפור על משרע"ה כשעלה למרום ושוחח כביכול עם המלאכים על קבלת התורה. ברור שמישהו חיבר את הסיפור הזה. הרי לא היה שום כתב של עיתון שם לספר לנו זאת. זה סיפור שיסודו רעיוני, על דו שיח אפשרי וכביכול, בין משרע"ה למלאכים, כי דו שיח ממשי ( כשל שני אדם ) אינו יתכן עם 'יצורים' רוחניים כמלאכים. הדבר יכול להתקיים בחזון נבואי בלבד.
מה אם כן הרעיון העומד מאחורי הסיפור על הצדיקים רואי פני המלך של רשב"י ?","209","","3692","True","True","False","","919","194.114.146.227","0","0","סוכה|מה ע"ב",""),new Message("33744","33736","והאם אתה רואה בעין נגיפים שאתה מטפל בהם?","20/03/14 14:43","יח אדר ב","תשע"ד","14:43","דוד כוכב","כאשר יש בידך ידיעות והוכחות שקיים פה מימצא, אתה יכול להתייחס אליו.

אין הבדל במקור האור בין המביט באספקליא המאירה למביט בשאינה מאירה. ההבדל הוא רק במחיצות שעמעמו את האור.
יש חשיבות בידיעה שקיים מקור אור אלוהי, ושניתן לחזות בו בדרגות ראיה שונות. שיא ההתגלות היה נבואת משה, ומתן התורה למשה בסיני.

מקורות ויתר פירוט:

במסכת יבמות דף מט ע"ב:
"תניא: כל הנביאים נסתכלו באספקלריא שאינה מאירה, משה רבינו נסתכל באספקלריא המאירה".

ומבואר בשמונה פרקים לרמב"ם:
"הפרק השביעי - במחיצות ועניינן.
הרבה יימצא במדרשות ובהגדות, ויש מזה בתלמוד, כי מן הנביאים מי שיראה את ה' מאחורי מחיצות רבות, ומהם מי שיראהו מאחורי מחיצות מעטות, לפי ערך קרבתם אל ה', ועילוי מדרגתם בנבואה. עד שאמרו, שמשה רבנו ראה את ה' מאחורי מחיצה אחת מלוטשת, רצוני לומר: שקופה, והוא אומרם: "הסתכל בספקלריא המאירה עינים". ו'ספקלריא' שם המראה העשויה מגשם שקוף, כגביש וכזכוכית".

ובפירוש המשנה לרמב"ם מסכת סנהדרין פרק י:
"וממה שראוי שאזכיר כאן וזהו המקום היותר ראוי להזכירם בו, שעיקרי תורתינו הטהורה ויסודותיה שלש עשרה יסודות.
...
והיסוד הששי הנבואה. והוא, לדעת שזה המין האנושי יש שימצאו בו אישים בעלי כשרונות מפותחים מאד ושלמות גדולה, ותתכונן נפשם עד שמקבלת צורת השכל, ויתחבר אותו השכל האנושי בשכל הפועל, ויאצל עליהם ממנו אצילות שפע, ואלה הם הנביאים, וזוהי הנבואה וזהו ענינה.
...
והיסוד השביעי נבואת משה רבינו...
ואחזור לענין היסוד הזה השביעי ואומר שנבואת משה רבינו נבדלה מנבואת כל שאר הנביאים בארבעה הבדלים, ההבדל הראשון שכל נביא איזה שיהיה אין ה' מדבר אתו כי אם על ידי אמצעי, ומשה בלי אמצעי כמו שאמר פה אל פה אדבר בו".","125","","3692","True","True","False","","176","95.86.68.120","0","33736","סוכה|מה ע"ב",""),new Message("33750","33736","הגמרא והמדרשים היא אוסף כל ההשגות של","20/03/14 17:35","יח אדר ב","תשע"ד","17:35","קותי","חכמי התלמוד. וזה מבטא בין השאר את עולם המושגים שהיה נדרש לבני אותו הדור
או דורות אחרים.
אנשים רוצים הסברים כדי לצייר את הדבר בדמיונם אחרת הם לא מזדהים עם הדבר.
לכן באו משלים ואגדות וציורים.
מי שאינו נזקק לכך עדיף!!! זה קצת כמו שכר ועונש
הרי המדרגה האמיתית היא קיום המצוות ללא קשר לשכר ועונש "על מנת שלא לקבל פרס". ובכל זאת מדברים על השכר כמטבע עובר לסוחר. כי ככה הם בני האדם.

תפקידנו לעשות משפט צדקה וחסד. להציל עשוק מיד עושקו דברים שמובנים לנו בהחלט וכל מי שמקיים דברים אלו רואה ממש באספקריה מאירה כי זה דבר ה'","217","","3692","True","True","False","","193","109.67.25.213","0","33736","סוכה|מה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);