var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3353;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3353","0","צורבא מדרבנן מפסיד?","10/08/10 13:32","ל אב","תש"ע","13:32","מתפעל",""ואי צורבא מרבנן הוא לא משבעינן ליה.
א"ל רב יימר לרב אשי: צורבא מרבנן משלח גלימא דאינשי?
אלא לא מזדקקינן ליה לדיניה:

בפשטות הכוונה שהתלמיד חכם מפסיד את כספו.

לכאורה, באותו עמוד למדנו שאדם יכול להפוך את השבועה אם אינו רוצה להישבע.
למה שהת"ח כאן לא יהפוך את השבועה על הלווה?","148","","5011","True","True","False","","1110","80.74.119.82","0","0","שבועות|מא ע"א",""),new Message("3354","3353","שים לב שלא כל אחד יכול להפוך את השבועה","10/08/10 13:38","ל אב","תש"ע","13:38","Almuaddib","עצם הרצון להמנע משבועה, אינו מספיק כדי לגלגל את השבועה על הצד שכנגד.","107","","5011","True","True","False","","115","212.25.82.194","0","3353","שבועות|מא ע"א",""),new Message("3363","3353","מי הופך שבועה?","10/08/10 16:03","ל אב","תש"ע","16:03","עציוני","מי שיכול להפוך שבועה הוא הנתבע, אשר במצב רגיל נשבע ונפטר, והוא יכול לחייב עצמו בתשלום אם התובע ישבע. במקרה של הצורבא מרבנן הוא התובע, ולא ראינו בשום מקום שתובע יכול להפוך את השבועה על הנתבע.
(ועיין בר"ח שפירש "לא מזדקקינן ליה" בשונה מרש"י)","159","","5011","True","True","False","","200","132.70.40.183","0","3353","שבועות|מא ע"א",""),new Message("3370","3353","כדי לא להפסיד","10/08/10 21:57","ל אב","תש"ע","21:57","דוד כוכב","יכול אותו צורבא מרבנן היודע את הדין, להגיע לבית הדין עם תפיליו ולהשבע, בלא שבית הדין יפגעו בכבודו בהצעתם שישבע.","125","","5011","True","True","False","","98","95.86.75.26","0","3353","שבועות|מא ע"א",""),new Message("3361","3354","אז מתי כן ומתי לא?","10/08/10 15:37","ל אב","תש"ע","15:37","מתפעל","איפה כתוב שלא כל אחד יכול?","148","","5011","True","True","False","","143","80.74.119.82","0","3353","שבועות|מא ע"א",""),new Message("3369","3363","וליתר דיוק","10/08/10 21:54","ל אב","תש"ע","21:54","דוד כוכב","היפוך שבועה מתקיים בשבועת היסת.","125","","5011","True","True","False","","97","95.86.75.26","0","3353","שבועות|מא ע"א",""),new Message("3386","3363","אתה צודק , יישר כח","11/08/10 14:52","א אלול","תש"ע","14:52","מתפעל","לא שמתי לב לזה.
ומה באמת הסברא שדוקא הנתבע יכול להפוך את השבועה ולא התובע?","148","","5010","True","True","False","","152","80.74.119.82","0","3353","שבועות|מא ע"א",""),new Message("3399","3386","המוציא מחבירו עליו הראיה","12/08/10 09:27","ב אלול","תש"ע","09:27","דוד כוכב","אם הלוה כבר היה חייב לצורבא מרבנן כסף, יכל הצורבא מרבנן לומר לו: אוותר לך אם תשבע. אבל כל עוד הוא אינו חייב (שהרי הצורבא מרבנן טרם נשבע ובית הדין לא הורו לו שישבע) לא שייך שיאמר לו הצורבא מרבנן השבע כדי להיפטר, שהרי הוא ממילא פטור כל עוד לא נשבע התובע.

ככלל, היפוך שבועה מתבצע באופן כזה. כאשר קיימת תביעה שאין בכוחה לגבות כסף, תיקן רב נחמן שבכל זאת ישבע הנתבע שבועת היסת. ואז יכול אותו נתבע לומר: אתה יודע מה, אני מוכן לשלם לך, אך עליך להשבע. ונראה לי שהסברה היא כי הנתבע יכול לשלם בלי תנאים. ואז נעשה אותו נתבע תובע, כי יש לו טענה שהממון אצל חבירו שלא כדין, שהרי הוא לא העניק לו כמתנה, אלא שילם לו על הצד שהוא צודק בתביעתו. לכן מי שקיבל את הכסף נהפך עתה לנתבע שחייב בשבועת היסת.","125","","5009","True","True","False","","160","212.76.107.15","0","3353","שבועות|מא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);