var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3326;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3326","0","השבועות בכל לשון","07/08/10 22:47","כז אב","תש"ע","22:47","מתפעל","לכאורה, מה החידוש בזה?
זה כלל לא דומה ליתר המקרים, קריאת שמע ותפילה וידוי מעשר וכו', שם יש מצוה לומר טקסט מסוים ויתכן שזה דוקא בלשון הקדש.
אבל שבועות ונדרים, אין כאן נוסח מסוים שיש לומר. כל אחד נשבע מה שהוא רוצה,
לכאורה זה פשוט שזה בכל לשון.

למשל, מה יהיה אם אדם יבטיח לחברו שימכור לו חפץ ועובר על מי שפרע אם מיפר את הבטחתו. האם יעלה על הדעת שדוקא אם הבטיח לו בעברית דוקא?
אין כאן שום ענין של לשון. זה עצם ההבטחה. כנ"ל בנדרים ובשבועות.","148","","5018","True","True","False","","1005","213.151.60.203","0","0","שבועות|לט ע"א",""),new Message("3328","3326","ניסיון לתשובה..","08/08/10 02:36","כח אב","תש"ע","02:36","עומר","בס"ד

אולי אני עייף בכדי לענות תשובה, ובכל זאת...

יש הבדל גדול בין מי שפרע לבין נדרים ושבועות. מי שפרע זה דין בדיני ממון, לפיכך אפשר לומר שמדובר בו בכל לשון. לעומת זאת, נדרים ושבועות אלו דיני איסורים, לפיכך יכולה להיות הו"א, שבכדי לעבור על איסור יהודי, השפה היהודית היא גורם מעכב. [ תוספת קטנה: גם ישנו הבדל גדול בין נדרים ושבועות. נדרים זה איסור פשוט, איסור רגיל, אבל לא כמו שבועות. שבועות זה איסור כבד מאד, ראינו לפני כמה ימים מה נאמר על שבועות (סורו נא מעל אהלי האנשים הרשעים האלה) - על נדרים לעומת זאת הדעות חלוקות. בנוסף, בנדרים האיסור על החפצא ובשבועות על הגברא. על סמך חילוקים אלו ניתן לומר, שגם אם היינו יודעים שנדרים ניתן שלא בלשון הקודש, היינו דורשים לשון הקודש לשבועות, וללא זה לא הייתה זו שבועה]..

מקווה שאני ברור, שבוע טוב!","59","","5017","True","True","False","","245","84.109.190.113","0","3326","שבועות|לט ע"א",""),new Message("3335","3328","ועוד מספר נסיונות","08/08/10 22:58","כח אב","תש"ע","22:58","דוד כוכב","א. אין הכי נמי, סביר ששבועות בכל לשון.
וגם בקריאת שמע זה סביר, הרי צריך הוא לקבל הוא עליו עול מלכות שמים, ולא לדקלם פסוקים מן הפה ולחוץ.
וכן תפילה, (מסכת תענית דף ב ע"א) "איזו היא עבודה שהיא בלב - הוי אומר זו תפלה".

ב. לא כל כך פשוט ששבועה בכל לשון, הרי דינהּ שאינה שבועה בלא הזכרת שם ה'!

ג. קמ"ל שהשבועה קיימת למרות שגם את שם ה' אמר בכל לשון.

ד. החידוש הוא שגם בכל לשון חלים כל דיני התורה שבשבועת העדות והפיקדון כגון קרבן וחומש.","125","","5017","True","True","False","","96","95.86.75.26","0","3326","שבועות|לט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);