var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33116;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33116","0","דברים לסיום המסכת","05/02/14 09:23","ה אדר א","תשע"ד","09:23","המכריע","להתחיל מחדש
הרמב"ן כתב באגרתו כשתקום מן הספר תחשוב מה למדת, כלומר מה אתה יכול לקחת אתך מהלימוד למעשה. וקל וחומר בסיימנו מסכתא יש להתבונן מה ניתן לקחת איזה מסר מהמסכת. ננסה להתבונן מה ניתן ללמוד מהמסכת שלנו העוסקת בענייני יום הכיפורים.
ידוע שכל מועדי ישראל, מלבד ראש השנה, יסודם במאורעות שאירעו לעם ישראל בשנה הראשונה לצאתם מארץ מצרים. ראש השנה הוא מועד טבעי שנקבע בראש השנה, אבל פסח וסוכות נקבעו על אירועי יציאת מצרים ועצרת על מתן תורה. וביארו חז"ל שגם יום כיפור קשור למאורע מסויים אע"פ שלא נתפרש להדיא בתורה.
לאחר חטא העגל, עלה משה למרום פעם שניה ושלישית להעתיר בעד עם ישראל, ונסתיימו מ' ימים האחרונים בעשירי בתשרי ואז מחל הקב"ה לישראל את אותו עוון, ואמר שיום זה ייקבע ליום מחילה וסליחה לדורות.
במעמד הר סיני הגיעו בני ישראל לפסגה. הרי היו הם שקועים במצרים במט שערי טומאה, ובמשך מט יום זכו להתקדש ולהיטהר בסילודין עד שהגיעו למעמד הר סיני, בו ראו גילוי שכינה, אתה הראית לדעת, נבקעו כל הרקיעים וראו הכל, וכל העם התנבאו והגיעו לדרגה עליונה של דביקות בבורא יתברך, קיבלו את התורה, וגם בגשמיות נתרפאו כל החולים ונתבטלה מהם גזירת מיתה וחזרו לדרגת אדם הראשון קודם החטא. בקיצור הגיעו לשלימות הכי גדולה האפשרית. לא עבר זמן רב, עד שהמלך במסיבו, עודם חונים באותה החנייה למרגלות ההר בו אירע המעמד הגדול, ונכשלו בעבודה זרה, נרדי נתן ריחו. ניטלו מהם הכתרים שזכו להם על ידי אמירת נעשה ונשמע, כלומר איבדו את כל מעלתם, אני אמרתי אלהים אתם – אכן כאדם תמותון, חזרו לחוליים ולשפלותם וכמעט נגזרה עליהם כליה, לולא משה עבדו עמד בפרץ לפניו וביטל את הגזירה. התרסקות כמעט גמורה רח"ל.
לאחר שמונים יום של תפילה ותחנונים בעשירי בתשרי מחל הקב"ה, וינחם ה' על הרעה אשר דיבר לעשות לעמו, וסלחת לעוונינו ולחטאתינו ונחלתנו, הנה אנכי כורת ברית וגו'. ולא זו בלבד, אלא חזר הקב"ה וקירבם אליו באהבה גמורה וציוום על בניית המשכן, ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם. חיבור מחודש של אהבה בין הבורא לעמו. כאן נוסד המהלך שאחרי כל נפילה ולו גדולה ככל שתהא, ישנה אפשרות לתקן ממש הכל, למחוק את העבר השלילי ולהתחיל דף חדש מהתחלה.
אמר הקב"ה מהלך זה ימשיך לעולם. בכל שנה ושנה, כעבור שנה של נפילות, חטאים, הזנחה והתרשלות, מגיע יום הכיפורים, חזרו בתשובה, לפני ה' תטהרו, ואני מטהר אתכם. מחיקת חובות וחטאים, התחלה מחודשת ברצון ובקירבה גדולה. זה הקשר העמוק והמהותי בין יום הכיפורים ההיסטורי ליום הכיפורים השנתי.","199","","3734","True","True","False","","945","95.86.122.76","0","0","יומא|פח ע"א",""),new Message("33117","33116","המשך","05/02/14 09:23","ה אדר א","תשע"ד","09:23","המכריע","וכמו בכל המועדים המסר הוא לא רק למועד עצמו, אלא ממנו ניקח לכל יום ויום. המשנה עצמה מכוונת אותנו למסר זה, כשהיא מסיימת את המסכת עם הדרשה המרטיטה של רבי עקיבא אשריכם ישראל לפני מי אתם מיטהרים ומי מטהר אתכם – אביכם שבשמים! שנאמר וזרקתי עליכם וגו', ואומר מקוה ישראל ה' – מה מקוה מטהר את הטמאים אף הקב"ה מטהר את ישראל. הוי אומר כשם שאדם נטמא, אין זה סוף פסוק, טובל הוא במקוה וטומאתו פרחה לה, כך אדם שנטמא בטומאת החטאים, אין זו סיבה להישאר כך. יש דרך תיקון. חזור בתשובה אל ה' יתברך והוא יקבלך תחת כנפיו, והרי אתה כטובל במקוה ונטהר. מקוה ישראל ה'. הקב"ה מטהר את ישראל. זה לא ייחודי ליום כיפור. זה בכל יום ובכל רגע. הקב"ה מוכן ומזומן לרחוץ אותנו מהחטאים, וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם, מכל טומאותיכם ומכל גילוליכם אטהר אתכם. מכל טומאה שתהיה!
יש כאן מסר חשוב שנוגע לפעמים דוקא לאנשים ערכיים. הרב קרליץ שליט"א רגיל להביא מדברי הנביא ביחזקאל שמספר שבני דורו אמרו על עצמם שהם אבודים בגלל החטאים, והנביא אומר להם בדבר ה' החפוץ אחפוץ במות רשע כי אם בשובו מדרכיו וחיה, והם שבים ואומרים שהם לא מאמינים, והוא נשבע להם כמה פעמים חי ה' וגו'. (אנחנו אומרים חלק מפסוקים אלו בתפילת נעילה). כלומר דוקא מפני גדלותם, הם הבינו מה זה חטא והם לא היו מסוגלים להאמין שניתן לתקן. קיבלנו הכל וזרקנו זאת בידים, מה פתאום תינתן לנו הזדמנות חדשה. והנביא צריך לשכנע ולהישבע כמה פעמים שעד כדי כך גדולים רחמי הבורא יתברך.
הדבר מאד מצוי אצל אנשי מעלה. דוקא אנשים שטחיים אין להם כל בעיה עם זה. אתמול הייתי חוטא והיום אני צדיק, מדוע לא. האיש האיכותי והכנה עם עצמו יש לו נטייה טבעית להישבר ולהתייאש ולהזניח את עצמו במצבו השפל. זה ניסיון מיוחד לאנשים רציניים. היאוש הזה הוא כנראה הגורם המרכזי לנפילות אצל אנשים מוצלחים. ואת זה ניתן לשאוב מהמסכת שלנו. אל תתן לשטן הזה של הייאוש להשאיר אותך על הקרשים. בכל מצב שאתה נמצא, אתה יכול ממש ברגע זה, לזרוק את העצלות הרפיון והנחשלות, לזרוק את הדברים הטמאים שאתה כרגע מכור להם וקשור איתם, לחזור אל הבורא, והוא לא רק יקבל אותך בידו הפשוטה לקבל שבים, אלא הוא ימחוק לך הכל, יטהר אותך, אמש היה זה שנאוי מתועב ומשוקץ והיום הוא אהוב ורצוי ומקובל וידיד, כדברי הרמב"ם בהלכות תשובה.
בעת סיום מסכת הוא עת רצון. זמן טוב לבקש ולהתפלל ולברך זה את זה. עם ישראל עמוס בתלאות. זקנים וזקנות חלושי כח, זוגות שלא נפקדו עדיין בזש"ק, בנים ובנות מעוכבי זיווג, קשיים בפרנסה, ילדים שלא הולכים בתלם, חולים בגוף או בנפש ועוד ועוד. בדרך כלל אין בית אשר אין בו סעיף אחד מכל אלו ולא פעם כמה סעיפים. יעזור השי"ת לכל עמו ישראל ולנו בתוכם בכל הישועות הנצרכות, ויקויים בנו הכתוב הנזכר, וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם, מכל טומאותיכם ומכל גילוליכם אטהר אתכם. אכי"ר.","199","","3734","True","True","False","","242","95.86.122.76","0","33116","יומא|פח ע"א",""),new Message("33141","33116","המאורע שהוא היסוד לראש השנה","05/02/14 20:22","ה אדר א","תשע"ד","20:22","דוד כוכב","בריאת האדם לרבי אליעזר.

זֶה הַיּוֹם תְּחִלַּת מַעֲשֶׂיךָ זִכָּרוֹן לְיוֹם רִאשׁוֹן.","125","","3734","True","True","False","","118","95.86.122.76","0","33116","יומא|פח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);