var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33071;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33071","0","חשבתי, לסיום מסכת, להביא את החידוש הבא","03/02/14 23:44","ג אדר א","תשע"ד","23:44","יהודי_קדום","אלא שהזמן קצר והייתי שמח שהת"ח שכאן יעזרו בבדיקתו ויעירו הערותיהם:
(הרעיון המצריך בדיקה מתחיל למטה במילה חשבתי )

בעניין ראיית קרי ביום הכפורים מביאה הגמרא שתי ברייתות:

ברייתא האומרת: "הרואה קרי ביום הכפורים (בלי כוונה י.ק.) עונותיו מחולין לו" וברייתא האומרת: " הרואה קרי ביום הכפורים עונותיו סדורין" ולא נאמר מחולין. מיישבת הגמרא "מאי סדורין סדורין לימחל" כלומר עוונותיו סדורין בשמיים כדי לימחול עליהן.

ראיתי בצל"ח על מסכת ברכות דף נז.

"עונותיו מחולין וכו' מאי סדורין למחול. שמעתי מזקני אבי אמי הגאון החסיד מוהר"ר אלעזר זצ"ל שאמר בשם זקינו הגאון מאיר עיני הגולה מוהר"ר העשיל זצלה"ה, פירוש הדבר, דכשהם סדורים ודאי הם למחול, כי מעביר ראשון דרכו של הקדוש ברוך הוא, שעון הראשון הבא לתת בכף מאזנים הקדוש ברוך הוא מעבירו ושומטו ואינו מניחו בכף מאזנים, וממילא כשהוא מחצה על מחצה כיון שחסר הראשון יכרעו הזכיות, ועיין במס' ראש השנה דף י"ז ע"א (בתוס') [ברש"י] בד"ה מעביר ראשון וכו'. ואמר רבא ועון עצמו אינו נמחק, דאי איכא רובא עונות מחשב בהדייהו."

וחשבתי ליישם על מאמר הרב העשיל זצוק"ל המתואר לעיל, את הכלל "ראשון ראשון בטל" שהרי גם כאן יש 'תערובת' של עוונות וזכויות אלא שהם מסודרים באופן כזה שכש"מעביר ראשון דרכו של הקדוש ברוך הוא..." זה כמו בכלל (ע"ז עג.): אם דבר מתערב לאט לאט בתערובת כל מה שנתערב בה מתבטל, והבא אחריו אף הוא מתבטל וכו' עד שנמחלין לו כל עוונותיו.","233","","3737","True","True","False","","1074","79.176.39.62","0","0","יומא|פח ע"א",""),new Message("33081","33071","מבקש את עזרת הציבור בבדיקת הרעיון הנ"ל","04/02/14 08:21","ד אדר א","תשע"ד","08:21","יהודי_קדום","של רִאשׁוֹן רִאשׁוֹן בָּטֵל לפני אמירתו בסיום מסכת יומא.

תודה
.","233","","3736","True","True","False","","171","79.176.39.62","0","33071","יומא|פח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);