var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33070;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33070","0","בעניין נוסח הוידוי","03/02/14 22:13","ג אדר א","תשע"ד","22:13","עלי","רב המנונא אמר א-לקי עד שלא נוצרתי איני כדאי עכשיו שנוצרתי כאילו לא נוצרתי עפר אני בחיי ק''ו במיתתי הרי אני לפניך ככלי מלא בושה וכלימה וכו'
מדוע אמר רב המנונא בלשון ככלי מלא בושה וכלימה ולא פשוט הרי אני מלא בושה וכלימה, מה הוסיף היותנו 'כלי' ועוד 'מלא' אם זו רק הכלימה ?","209","","3742","True","True","False","","1069","95.86.72.130","0","0","יומא|פז ע"א",""),new Message("33073","33070","כלי מלא>מאני מלא","04/02/14 00:02","ד אדר א","תשע"ד","00:02","שלמה שטרסברג","נראה לי שהביטוי אני מלא בושה וכלימה פרושו שיש בי הרבה בושה וכלימה על מעשי אבל כשהאדם מתואר ככלי מלא בושה וכלימה הרי הבושה והכלימה מכסה את כולו אין מקום שאין בו בושה וכלימה כולו מכף רגל עד ראש מלא ולכן זה ביטוי יותר עוצמתי כך נראה לעניות דעתי","205","","3741","True","True","False","","462","95.86.80.53","0","33070","יומא|פז ע"א",""),new Message("33090","33070","הנוסח","04/02/14 11:34","ד אדר א","תשע"ד","11:34","תניא מנחם","נראהלי שהנוסח 'אני מלא' בושה עדיין מעיד על אני - מלא - מילים של גאוה. לעומת 'כלי מלא' מורה על בושה -כי ה' נתן לך כלי שתמלא בו דברים טובים ובמקום זה, באים לחשבון הנפש/לדין עם כלי מלא בושה.
ואולי הכלי רומז על 'משול כחרס הנשבר'","388","","3741","True","True","False","","93","93.172.191.197","0","33070","יומא|פז ע"א",""),new Message("33092","33073","להוסיף על הדברים:","04/02/14 11:38","ד אדר א","תשע"ד","11:38","Almuaddib","הרי אני סתם בגד, שהמילוי שבתוכו אינו אדם, אלא מילוי של בושה.

כלי מלא בושה = בגד שהמילוי שלו, בושה. יש כאן ביטול של העצמיות, ביטול של הגאווה האנושית.

אני לא אדם, אני סתם מילוי לבגד, ועוד איזה מילוי.","107","","3741","True","True","False","","156","195.200.205.133","0","33070","יומא|פז ע"א",""),new Message("33093","33092","סוטה ה. "אמר חזקיה אין תפלתו של אדם נשמע","04/02/14 11:51","ד אדר א","תשע"ד","11:51","יהודי_קדום","אא''כ משים לבו כבשר שנא' {ישעיה סו-כג} והיה מדי חדש בחדשו [וגו'] יבא כל בשר להשתחוות וגו' א''ר זירא בשר כתיב ביה {ויקרא יג-יח/לז} ונרפא אדם לא כתיב ביה ונרפא א''ר יוחנן אד''ם א''פר ד''ם מ''רה בש''ר ב''ושה ס''רוחה ר''מה איכא דאמרי שאול דכתיב בשין ..."","233","","3741","True","True","False","","196","79.176.39.62","0","33070","יומא|פז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);