var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32931;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","44"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32931","0","״ ועשית את הקרשים עצי שטים עומדים״","29/01/14 17:32","כח שבט","תשע"ד","17:32","עם הארץ","מדוע חוזר רש״י על אותו פרוש בפרשת תרומה לגבי עצי שיטים בפסוק זה ובפרק כה פסוק ה ( לא סתם חזר על עצמו ) ? ומדוע לא מביא את דברי הגמרא ״ לעד ולעולמי עולמים ״","248","","3741","True","True","False","","1143","98.64.24.184","0","0","יומא|עב ע"א",""),new Message("32961","32931","ראה מפרשים על הפסוק","30/01/14 13:50","כט שבט","תשע"ד","13:50","בתר ממוצע","ראה מפרשים


{טו} רביעי וְעָשִׂ֥יתָ אֶת-הַקְּרָשִׁ֖ים לַמִּשְׁכָּ֑ן עֲצֵ֥י שִׁטִּ֖ים עֹמְדִֽים:

אבן עזרא ועשית. המשכן אינו רק היריעות והקרשים. וכאשר הודיע המשכן כן הקרשים.ומלת עומדים. כפי תולדת העץ כי האורך הוא הגובה וככה האדם. כאשר הוא עומד והפך זה בשכבו. או מלת עומדים על זויות נצבות:


אור החיים ועשית הקרשים למשכן. פירוש כי המשכן יקרא האהל שעל הקרשים ואין הקרשים נקראים משכן אלא קרשי המשכן:

עצי שטים עומדים. רבותינו ז''ל ביומא (ע''ב.) אמרו שעומדין דרך גדילתן. ונראה שדייקו לה ממה שלא אמר על זה הדרך ועשית את הקרשים למשכן עומדים עצי שטים או ועשית את הקרשים עצי שטים למשכן עומדים שאז יהיה נשמע שההעמדה היא במצות המשכן שלא יהיו שוכבים ומאומרו עצי שטים עומדים רמז כי חוזרת תיבת עומדים גם לתכונת העצים מעצמם שיהיו כסדר העמדתם בשעת גדילתם:


כלי יקר ועשית את הקרשים למשכן וגו'. הקרשים בה"א הידיעה היינו אותן ארזים שנטע להם יעקב במצרים, סימן לדבר הקרשים למשכן עולה למספר יעקב אבינו נטע להם ארזים במצרים כי מספר שניהם תתרצ"ה כי אמר יעקב להקב"ה במה תתרצה על מעשה העגל והשיב לו הקב"ה בעצי שטים, וכן איתא במדרש עצי שטים לכפר על שטות מעשה העגל ונרצה להם לכפרה לפני ה', וכן מסיק בתנחומא (תרומה י.) ובמס' (יומא עב.) דרשו מ"ש עצי שטים עומדים שעומדים לעולם, אך כפי הפשט שיעקב הכין אותם לעבודת בית אלהינו נוכל לומר שלכך אמר עומדים לומר שיקחו מאותן עצי שטים העומדים מוכנים לכך כי זהו משמעות לשון עומדים בהרבה מקומות בדבר המוכן ועומד לכך, ובא הרמז בארזים אלו למה שנאמר (תהלים צב.יג) צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגא. ומאחר שגוף הצדיק נמשל לארז זה ע"כ השכין הש"י שכינתו תוך מחיצת עצי ארזים ללמוד בק"ו שהוא שוכן גם בתוך בני ישראל שנמשלו כארזים על מים וכמ"ש ושכנתי בתוכם בתוכו לא נאמר אלא בתוכם לומר שעיקר השכינה בעבור ישראל. ובעל הטורים פי' מ"ח קרשים כנגד מ"ח נביאים ומ"ח משמרות כהונה ולויה ומה ענינם אל הקרשים אם לא לפי שהצדיק נמשל לארז כאמור.","138","","3740","True","True","False","","296","94.188.248.70","0","32931","יומא|עב ע"א",""),new Message("32964","32961","השאלה היתה","30/01/14 17:24","כט שבט","תשע"ד","17:24","עם הארץ","למה רש״י חוזר על עצמו עם אותו פרוש על עצי שטים פעמיים באותה פרשה ?","248","","3740","True","True","False","","202","184.32.252.214","0","32931","יומא|עב ע"א",""),new Message("32965","32964","יש תוספת בהסבר","30/01/14 18:36","כט שבט","תשע"ד","18:36","עלי","בפעם הראשונה מסביר רש"י מניין היו לישראל במדבר עצי שטים ( היינו ארזים ), ומשיב שמאילו שנטע יעקב אבינו ע"ה, ובשניה מסביר מדוע כתוב 'ועשית את הקרשים למשכן עצי שטים' בהא הידיעה ומסביר שהקרשים היו כבר ידועים ומוכנים מראש לצורך המשכן, ומסביר שנית שמאותם עצי שטים שהכין יעקב, כי לא רק נטעם אלא ציווה להכינם להיות קרשי המשכן וכך אכן עשו.
ועוד היה בציווי שיכינו את הקרשים למשכן כעצי שטים עומדים, כלומר כדרך גדילתם מלמטה למעלה, ולא רק כסתם קרשים גם שלא כדרך הגדילה, ברם קיימת מחלוקת רבי יהודה ורבי נחמיה במסכת שבת ובברייתא דמלה"מ אם הקרשים היו עבים באותן מידות בראשיהם כבבסיסיהם, ולשיטה הסוברת שהיו אותן מידות, מוכרחים לומר שחיברו כמה עצים יחד לקרש אחד ברוחב ובעובי, אלא אם נאמר שארז יכול להגיע ב-210 שנה לעובי גדול מאד. בכל אופן מבית ראשון ושני נשארו קרשים ששימשו שימוש משני במסגד אל אקצא ואני סבור שעוביים לא היה כ"כ גדול.","209","","3740","True","True","False","","181","212.76.124.43","0","32931","יומא|עב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);