var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32751;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32751","0","טוֹב מַרְאֵה עֵינַיִם","21/01/14 00:18","כ שבט","תשע"ד","00:18","דוד כוכב","מה פרוש: טוֹב מַרְאֵה עֵינַיִם יותר מגופו של מעשה, שמראה עינים רע יותר?

על כך כאן.","125","","3751","True","True","False","","927","95.86.125.115","0","0","יומא|עד ע"ב",""),new Message("32756","32751",""הרהורי עבירה קשים מן העבירה" בדף כט.","21/01/14 09:01","כ שבט","תשע"ד","09:01","יהודי_קדום","שם ראינו בדומה לדברי ר"ל כאן: "הרהורי עבירה קשים מן העבירה" ומפרשים שעשיית העבירה עצמה אמנם חמורה יותר מההרהור, אלא שהמהרהר בעבירה פוגע בגופו ובנפשו משום שאין תאוותו מתמלאת.

דווקא התוספות ישנים המצוטטים ראשונה בין המפרשים שהביא, נשארים צמודים למאמר ר"ל פשוטו כמשמעו ואומרים: "טוב מראה עינים באשה יותר כו' הילכך צריך ליזהר מאד ממנו" - ואני מבין שאזהרתו היא על המציאות הפשוטה והאמיתית שלא להסתכל על נשים כי במראה העינים יש הנאה יותר מהתשמיש (1) . ובימינו, צ"ל ביושר, שעוצמת האזהרה חייבת להיות גדולה עוד יותר.

(1) ולכן לענ"ד אין מקום להביא את דברי התוספות ישנים כיסוד לדרשות שבהמשך משום שאינן במשמעות דבריו של התוספות ישנים. כך למשל נראה לי רחוק לשאול על דברי התוס"י "וכי לכך יִקָּרֵא "טוב"?! ובודאי לא כהנחה פותחת לדרשה שהביא שאין עניינה ביחס בין המראה לתשמיש.
.","233","","3751","True","True","False","","234","79.176.39.62","0","32751","יומא|עד ע"ב",""),new Message("33114","32751","המאמר הורחב מעט","05/02/14 09:09","ה אדר א","תשע"ד","09:09","דוד כוכב","","125","","3736","False","True","False","","101","95.86.122.76","0","32751","יומא|עד ע"ב",""),new Message("32765","32756","פירוש רש"י שם על "קשו מעבירה"","21/01/14 14:01","כ שבט","תשע"ד","14:01","דוד כוכב",""הרהורי עבירה - תאות נשים, קשים להכחיש את בשרו יותר מגופו של מעשה". לפירוש רש"י לא מדובר בחומרת העבירה. וכך מפורש במסכת שבת דף סד ע"א: "אמר רב נחמן אמר רבה בר אבוה: אמר להן משה לישראל שמא חזרתם לקלקולכם הראשון? אמרו לו: לא נפקד ממנו איש. אמר להן: אם כן, כפרה למה? - אמרו לו: אם מידי עבירה יצאנו - מידי הרהור לא יצאנו". הרי שהרהור (בערווה, ע' מסכת כלה רבתי פ"א ה"ה ושם ה"י) ראוי לכפרה, אבל אינו נחשב לעבירה.

(1) אותן הדרשות שבהמשך אינן בנויות על יסוד דברי התוספות ישנים. והשאלה: "וכי לכך יִקָּרֵא "טוב?!" היא קושיה על פירוש התוספות ישנים.","125","","3751","True","True","False","","338","95.86.125.115","0","32751","יומא|עד ע"ב",""),new Message("32769","32765","אני הדגשתי את חומרת עבירות הזנות והניאוף","21/01/14 18:46","כ שבט","תשע"ד","18:46","יהודי_קדום","שודאי חמורות יותר מאיסור ההרהור בהן.
בעצם העובדה שרש"י התייחס לגוף המהרהר "קשים להכחיש את בשרו יותר מגופו של מעשה" ולא לעבירה גופא מוכיחה כאלף הוכחות שהעבירה קשה מהרהור כי לא יעלה על הדעת מחשבה אחרת (אלא אולי הרהור על העבירה לאחר שנעשתה ל"ע).

ההמשך שכתבתי "אלא שהמהרהר בעבירה פוגע בגופו ובנפשו משום שאין תאוותו מתמלאת" נסמך על המהרש"א בחידושי אגדות, יומא כט. שכך פירש את רש"י.","233","","3751","True","True","False","","207","79.176.39.62","0","32751","יומא|עד ע"ב",""),new Message("33122","32769","כִּי חוֹלַת אַהֲבָה אָנִי:","05/02/14 11:58","ה אדר א","תשע"ד","11:58","קותי","שיר השירים פרק ב

(ה) סַמְּכוּנִי בָּאֲשִׁישׁוֹת רַפְּדוּנִי בַּתַּפּוּחִים כִּי חוֹלַת אַהֲבָה אָנִי:

המציאות קודמת לאיסור והיתר ומי שאוהב או מתאווה הרי הוא בפשטות כחולה ממש אם ברב ואם במעט (ניתן למדידה פיזיולוגית) כי גם אם אין איסור לעיתים זה לא מסתייע בין בדבר זה ובין בדברים אחרים והאדם נחלה אם ברב ואם במעט.
ומי שנחלה גופו מכחיש (לעיתים משמין באופן לא בריא)
ונפשו אבלה עליו
וכבר אמר שלמה המלך במשלי
משלי פרק טו

(ל) מְאוֹר עֵינַיִם יְשַׂמַּח לֵב שְׁמוּעָה טוֹבָה תְּדַשֶּׁן עָצֶם

כמובן שגם המשפט ההפוך נכון
הקושי איונו נובע מהעבירה הקושי נובע מהמציאות שאינה מגשימה את מאוויו של האדם. האיסור מוסיף קושי כי האדם צריך להתמודד עם עצמו.","217","","3736","True","True","False","","209","79.177.37.67","0","32751","יומא|עד ע"ב",""),new Message("33123","33122","זהו בדיוק! "הקושי אינו נובע מהעבירה","05/02/14 12:09","ה אדר א","תשע"ד","12:09","יהודי_קדום","הקושי נובע מהמציאות שאינה מגשימה את מאוויו של האדם".
כפי שכתב המהרש"א בחידושי אגדות, יומא כט. שכך פירש את רש"י.

וביצוע העבירה ל"ע - הוא עניין בפני עצמו שודאי חומרת המעשה גדולה אך אינה מכילה את הנאמר לעיל.","233","","3736","True","True","False","","164","79.176.39.62","0","32751","יומא|עד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);