var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32741;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32741","0","והנשאל פניו כלפי שכינה","20/01/14 12:18","יט שבט","תשע"ד","12:18","עלי","נחלקו רש"י והרמב"ם.
לרש"י פניו כלפי כתב שם המפורש שבחושן
לרמב"ם פניו כלפי הארון, אך אין הרמב"ם כותב איזה ארון...
ולכאורה קשה לשיטת הרמב"ם שהרי דוד שאל את אביתר באו"ת בקעילה ולא היה שם ארון הברית כי אפוד ירד עמו, אם כן כלפי מה היו פניו של אביתר והרי צודק רש"י לכאורה ?
בשמואל א יד, יח מובא "ויאמר שאול לאחיה הגישה ארון האלקים", ודרשו על זה בירושלמי ( שקלים וסוטה ) שהכוונה ( לשיטת רבנן הסוברים שהיה רק ארון אחד עם ישראל )לציץ ( עם השם הקדוש, כחלק מבגדי הכהונה שהיו בארון מיוחד להם, וגם כתב שם המפורש ) ובעצם הכוונה לאפוד עם האו"ת וכתב שם המפורש.
ואילו לשיטת רבי יהודה בן לקיש הסובר שהיו עם ישראל שני ארונות, מדובר בארון העץ, אלא שיש מחלוקת מקורות אם היו בו שברי לוחות או ס"ת, והנכון לענ"ד שהיה בו ס"ת ( ואינני יכול להאריך כאן מדוע )שהיה יוצא עמם למלחמות.
הנה יוצא שלשיטת רבנן אין הכוונה שישאל לפני ארון הברית אלא שיקח מהארון בו מצויים בגדי הכהן משוח המלחמה את האו"ת לשאול באמצעותם ונקרא ארון האלקים כי מצוי בו כתב שם המפורש.
ואילו הרמב"ם למד מזה ששאול צוה על אחיה לשאול לפני הארון כי הכוונה שאם יש ארון הברית ישאל כלפיו וזה העדיף ואם ארון סה"ת ישאל כלפיו וכמובן שאם אין שום ארון ישאל כלפי כתב שם המפורש או כלפי כיוון המשכן/המקדש שבו הארון ולא דקדק בזה אלא שעדיף לשאול כלפי הארון.
וגם לשיטת רבי יהודה בן לקיש זו הכוונה אלא שלשיטתו ודאי היה בארון ס"ת היוצא למלחמות ולא רק בגדי כהן משוח מלחמה.
ולפי זה יוצא שהרמב"ם נוטה בזה לשיטת רבי יהודה בן לקיש וזה פלא.אכמ"ל","209","","3752","True","True","False","","854","194.114.146.227","0","0","יומא|עג ע"א",""),new Message("32743","32741","הוזכר פה בעבר","20/01/14 13:11","יט שבט","תשע"ד","13:11","דוד כוכב","שנמצאו במחנה דוד במחנים ארונות קטנים מאבן עם אמלתראות.
היה ארון שהיה יוצא עמם למלחמה, כדברי הגמרא במסכת סוטה דף מג ע"א: "וכן הוא אומר: וישלח אותם משה אלף למטה לצבא אותם ואת פינחס, אותם - אלו סנהדרין, פינחס - זה משוח מלחמה, וכלי הקודש - זה ארון ולוחות שבו, וחצוצרות התרועה - אלו השופרות".
ובברייתא דמלאכת המשכן פרק ו: "ר' יהוד' בן לקיש אומר שני ארונות היו שם אחד שהיה עמהם במחנה ואחד שהיה יוצא עמהם למלחמה והיו בו שברי לוחות שנ' וארון ברית יי נוסע לפניהם (במדבר י לג)".","125","","3752","True","True","False","","131","95.86.125.115","0","32741","יומא|עג ע"א",""),new Message("32746","32743","הרב כוכב צודק, אבל","20/01/14 16:37","יט שבט","תשע"ד","16:37","עלי","המקור הראשון בו כתוב ארון ולוחות שבו מדבר על ארון הברית ( עם הכפורת והכרובים )
ומשנה זו לשיטת רבנן היא. ואילו המקור השני, מהברייתא דמלה"מ, היא אחד מהמקורות שציינתי שיש מחלוקת מקורות לגביהם, מה היה בארון הברית ומה בארון העץ, לשיטת רבי יהודה בן לקיש, וברור שנוסח אחד הוא שיבוש. מסובך מדי להיכנס לדיון בנושא זה במסגרת זו, אך כדאי להשוות את שני נוסחי כתבי היד של התוספתא סוטה כפי שהביאם ליברמן. ( לענ"ד הנוסח שהביא כאן הרב כוכב הוא דווקא המשובש... אבל זה לא פשוט כ"כ להסביר מה השיבוש...רק אכתוב בזה שהשיבוש אינו סתם בכך שארון מסוים יצא למלחמות והיתה לו תכולה מסוימת כי שני הארונות יצאו למלחמות (!) והשאלה מי מהם יצא ומתי ומה היתה תכולת כל אחד מהם, האם בארון הברית עם הכפורת, ועם הלוחות השלמים, היו גם השבורים או סה"ת ואכמ"ל זה שיעור ארוך להציג ולדון בכל המקורות)","209","","3752","True","True","False","","157","95.86.78.182","0","32741","יומא|עג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);