var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32731;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32731","0","בתי ידים","19/01/14 13:22","יח שבט","תשע"ד","13:22","עלי","רמב"ם הל' כלי המקדש והעובדים בו פ"ט : המעיל כולו תכלת. וחוטיו כפולין שנים עשר ופיו ארוג בתחילת אריגתו. ואין לו בית יד. אלא נחלק לשתי כנפים מסוף הגרון עד למטה כדרך כל המעילים ואינו מחובר אלא כנגד כל הגרון בלבד. והקורע פי המעיל לוקה שנאמר לא יקרע. והוא הדין לכל בגדי כהונה שהקורען דרך השחתה לוקה:
השגות הראבד : ואין לו בית יד. א"א זו מנין לו:
כתוב בתורה :
וּמִן-הַתְּכֵלֶת וְהָאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת הַשָּׁנִי, עָשׂוּ בִגְדֵי-שְׂרָד לְשָׁרֵת בַּקֹּדֶשׁ; וַיַּעֲשׂוּ אֶת-בִּגְדֵי הַקֹּדֶשׁ, אֲשֶׁר לְאַהֲרֹן, כַּאֲשֶׁר צִוָּה ה'.
אם בגדי השרד הם בגדים ששורדים את שוליהם כדי לתפור להם שרוולים, משמע שיש בגדים העשויים מתכלת וארגמן וכו' שיש להם שרוולים. היות והכתונות נעשו רק משש, כלומר פשתן, ולא מתכלת וארגמן וכו', משמע שאין מדובר בכתונות. המעיל נעשה כולו מתכלת, אם כן גם במעיל לבדו לא מדובר ( וקשה על הראב"ד ).
אם נאמר שמדובר בכלל בגדי הכהונה, ובהם יש מכל המינים ( באבנט, כי המצנפת שש וכן המגבעות, וכן מכנסי בד, וכבר כתבנו שהכתונת שש, וכן החושן והאפוד נעשו מכמה מינים ) אלא שבחלקם יש שרוולים ובחלקם תכלת וארגמן וכו',מבנה הפסוק מוזר, כי לא חילק בין אלו לאלו. אם נאמר שמדובר בכיסויי הכלים יוצא שעשו לבדי הארון ושאר הכלים ולמוטות שרוולים מבדים ולא רק כיסויים, וזה דבר תימה שלא נזכר בשום מקום...
וכפי שרואים כבר התלבטו בכך הראשונים...
אם אינני טועה באחד המאמרים המוקדמים שנתפרסמו ב'מעלין בקדש' דן הכותב הנכבד בעניינים אלו...","209","","3758","True","True","False","","926","194.114.146.227","0","0","יומא|עב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);