var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32696;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32696","0","הערות ליומא סח","16/01/14 07:34","טו שבט","תשע"ד","07:34","המכריע","סח:
א. א"ל אביי ודילמא במקומו משופך הוא דפליגי. לכ' צ"ב דהא פליגי בפירוש המילות שפך הדשן, לר' יוסי קאי על דשן המזבח, אבל ראב"י מפרש לה על דשן שרפת הפרה שישתפך במדרון, וא"כ ודאי לית ליה מקור לומר דבעינן שם דשן המזבח.
ב. ולא המצית. עי' רש"י דהיינו לר"ש, דהינו דס"ל דלמ"ד משיצאו חוץ לחומה א"כ כל המתעסקים בכלל והשורף, ולשיטה זו גם המצית והמסדר מטמאין בגדים. וזה מחודש. (ולפי ציוני העין משפט הרמב"ם פוסק כת"ק ואעפ"כ פוסק לברייתא זו דולא המצית וכו').
ג. ועד בית חידודו וכו'. פירש"י דהוא תחילת המדבר ושם כבר מתקיים ושלח במדבר ויכול להתחיל עבודה. ובפשטות כוונתו אף דעדיין לא נתקיימה כל מצותו עד שיגיע לעומק המדבר לצוק וידחפנו, אלא דהמעכב להמשך העבודה הוא הפסוק ושלח את השעיר במדבר וזה מתקיים בהגעת השעיר לראש המדבר. וזו גם כוונת אביי בגמרא נעשית מצותו. ועכ"פ לפי ר"י ולת"ק ההפסקה היתה רק כדי הילוך ג' מיל שהוא פחות משעה. ועי' תו"י דמשמע מיניה דלר"י היה הלשון מלבין כבר אז, ודלא כמו שאמרנו לעיל שהיה מלבין בשעת הדחיפה. וכמדו' דרש"י לא ס"ל כן וגם בתו"י הקטע הזה משובש ויל"ע בו היטב.
ד. רבי ישמעאל וכו'. יש שמחקוהו, ובאמת הוא תמוה דהרי ביטלו קשירת הלשון בהיכל, וגם בפשטות לא היה מלבין כלל בהגיעו למדבר רק בדחייתו מהצוק.","199","","3756","True","True","False","","890","95.86.125.115","0","0","יומא|סח ע"ב",""),new Message("32697","32696","ל-ד.","16/01/14 07:37","טו שבט","תשע"ד","07:37","דוד כוכב","זה שהיה מלבין בדחייתו מהצוק, י"ל שזו דעת רבי שמעון שדחייתו היא שילוחו. ואילו לרבי יהודה דקסבר כיון שהגיע שעיר למדבר נעשית מצותו, י"ל שהיה מלבין בהגיעו למדבר, שהרי נעשתה מצוותו ונתכפרו עוונות ישראל.","125","","3756","True","True","False","","213","95.86.125.115","0","32696","יומא|סח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);