var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32690;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32690","0","דיני חזקת קרקעות","15/01/14 22:43","יד שבט","תשע"ד","22:43","ללל","מגיע ראובן לשמעון, בבין השמשות, ושואלו לאמר מה הינך עושה בדשה זו ששלי היא, א"ל שמעון מינך זבינתיה, והיום בשקיעה זהו סיום ה -ג' שנים של החזקה ואין עימדי שטר, הדין עם מי?","411","","3760","True","True","False","","667","83.130.113.167","0","0","בבא בתרא|לב ע"ב",""),new Message("32698","32690","זו מחאה","16/01/14 07:52","טו שבט","תשע"ד","07:52","דוד כוכב","","125","","3759","False","True","False","","112","95.86.125.115","0","32690","בבא בתרא|לב ע"ב",""),new Message("32749","32698","מה זאת אומרת מחאה","20/01/14 23:54","יט שבט","תשע"ד","23:54","ללל","והרי אפשר שהדין עם המחזיק ואינה מחאמה, וא"כ נמצא דהווי מחאה בספק!","411","","3755","True","True","False","","106","212.199.205.69","0","32690","בבא בתרא|לב ע"ב",""),new Message("32750","32749","אם היתה מחאה תוך ג' שנים","21/01/14 00:15","כ שבט","תשע"ד","00:15","דוד כוכב","המחזיק צריך להראות שטר קניין.","125","","3754","True","True","False","","127","95.86.125.115","0","32690","בבא בתרא|לב ע"ב",""),new Message("32761","32750","אבל זה ספק אחר ג''ש","21/01/14 12:52","כ שבט","תשע"ד","12:52","ללל","","411","","3754","False","True","False","","92","83.130.114.167","0","32690","בבא בתרא|לב ע"ב",""),new Message("32764","32761","המוציא ממרא קמא עליו הראיה","21/01/14 13:43","כ שבט","תשע"ד","13:43","דוד כוכב","קודם כל צריך לברר באיזה בין השמשות מדובר.
מה שכתבת שהיום מסתיים בשקיעה אינו נכון. זה לשון פירוש המשנה לרמב"ם במסכת ראש השנה פרק ג משנה א: "אין לילה אצלינו אלא צאת הכוכבים כמו שביארנו בשני דשבת". ושם בפרק ב' דשבת משנה ז במהדורא קמא כתב: "ודע כי אחר ביאת השמש עד שיראה כוכב מן הכוכבים הבינוניים בגדולה נקרא יום, ומשיראה כוכב אחד עד שיראו שנים הוא ג"כ יום, משיראו שנים עד שיראו ג' הוא זמן בין השמשות, וכשיראו שלשה הוא לילה בלי ספק". ומקור דבריו במסכת מגילה דף כ ע"ב: "קיימא לן דעד צאת הכוכבים לאו לילה הוא". ואמנם במהדורא בתרא כתב שם הרמב"ם: "ודע שמאחורי שקיעת החמה עד שייראו שלושה כוכבים בינוניים בגדלם ואורם הוא זמן בין השמשות, וכשייראו שלשה הרי זה לילה ודאי", אך דבריו אלו אמורים רק לענין חומרא דשבת האמור שם, וכתב הרדב"ז שהוא מדרבנן.

וגם כאשר המחאה היא בבין השמשות גמור שהוא בשני כוכבים (וקשה לכוין אליו שהוא כהרף עין), גם אז המוציא מחברו עליו הראיה, ובקרקע המרא קמא הוא הנחשב למוחזק.","125","","3754","True","True","False","","157","95.86.125.115","0","32690","בבא בתרא|לב ע"ב",""),new Message("32775","32764","ל א כוונתי היתה דווקא שקיעה","21/01/14 21:49","כ שבט","תשע"ד","21:49","ללל","אלא זמן שהוא ספק וע"כ הספק הוא מיהו מ"ק הכא, אפשר שהמערער כיו שעדיין לא נגמרו ג"ש ואפשר שהמוחזק מ"ק כיון שעברו ג"ש תו חשיב הוא כמוחזק.","411","","3754","True","True","False","","111","84.108.123.252","0","32690","בבא בתרא|לב ע"ב",""),new Message("32778","32775",""מרא קמא" פירושו הבעלים הראשונים","22/01/14 13:28","כא שבט","תשע"ד","13:28","דוד כוכב","לא המחזיק עכשיו.","125","","3753","True","True","False","","115","95.86.125.115","0","32690","בבא בתרא|לב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);