var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3261;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","67"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3261","0","קושיה על ההו"א של הגמרא","02/08/10 08:41","כב אב","תש"ע","08:41","אבינועם","נאמר בגמרא:
תנא ארור בו נידוי בו קללה בו שבועה ...
בו שבועה דכתיב {יהושע ו-כו} וישבע יהושע בעת ההיא לאמר ארור האיש לפני ה' וגו'
ודלמא תרתי עבד להו אשבעינהו ולייטינהו
אלא מהכא {שמואל א יד-כד} ואיש ישראל נגש ביום ההוא ויואל שאול את העם לאמר ארור האיש אשר יאכל וגו' וכתיב {שמואל א יד-כז} ויהונתן לא שמע בהשביע אביו את העם
ודלמא הכא נמי תרתי עבד להו אשבעינהו ולייטינהו
מי כתיב וארור
השתא דאתית להכי התם נמי לא כתיב וארור


השאלה שלי היא מה ההו"א של האפשרות השניה שהובאה בגמרא,
הרי כשם שהקשו על האפשרות הראשונה - "ודלמא תרתי עבד להו אשבעינהו ולייטינהו" - הרי מתבקש שכך הגמרא תקשה גם על האפשרות השניה.
לכן, לא מובן, מדוע אחרי שהגמרא הקשתה על האפשרות הראשונה, אז מדוע היא באה ומציעה בכלל את האפשרות השניה - הרי אותה הקושיה שעל האפשרות הראשונה מתבקשת שתהיה גם על האפשרות השניה (כמו שהגמרא מקשה לאלתר)!","45","","5025","True","True","False","","1120","84.228.79.54","0","0","שבועות|לו ע"א",""),new Message("3263","3261","שאלתך היא הערה כ' במתיבתא בשם הפורת יוסף","02/08/10 15:28","כב אב","תש"ע","15:28","אלי הכהן","בפסוק ביהושוע התפרשה הקללה "בבכורו ייסדנה ובצעירו יציב דלתיה", לכך מסתבר לומר שהיתה קללה מלבד השבועה, אבל בשאול לא התפרשה קללה, לכך סבר התרצן שהארור הוא השבועה. ומכל מקום מקשה הגמרא שאפשר שהיו שניהם.","161","","5025","True","True","False","","94","213.151.62.53","0","3261","שבועות|לו ע"א",""),new Message("3290","3261","הבדל יסודי","03/08/10 21:56","כג אב","תש"ע","21:56","elifish","ביהושע מתחיל הפסוק "וישבע יהושע" ואחרי כן ארור, ואז שייך אכן לומר שהיו שני הדברים. ואילו בשאול לא כתוב כלל לשון שבועה בזמן ההשבעה, אלא שאנו מסיקים כך מהמשך הפסוקים שהיתה שם השבעה, וודאי שאין זה מובן מאליו שהיו שני דברים.","162","","5024","True","True","False","","109","84.229.169.10","0","3261","שבועות|לו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);