var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32519;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32519","0","הערות ליומא נז","05/01/14 01:02","ד שבט","תשע"ד","01:02","המכריע","נז.
א. אני ראיתיה ברומי. בתו"י (נדפס עוד כמה דפים ושייך לכאן) כתבו שבא לחלוק על מתני'. ותמהו הרי גם המשנה אומרת אם נגעו נגעו ועי"ש. ועדיין יל"ע מדוע באמת לא נפרש שלא בא לחלוק על המשנה אלא רק לציין שאכן לפעמים נגעו.
ב. שם. יש כאן הערה מוסרית. הוא נמצא באוצר המלך, צריך לבחור איגרות ולקורען וכדומה, מתרגש למראה כלי המקדש, ובכל זאת מיישב את דעתו לעיין בפרוכת עיון הלכתי. ומסתבר שהיה בזה גם מהלך של ניצחון הרוח היהודית על החומר הרומאי. באותו מקום בו בא לידי ביטוי הכי גדול נפילת יהודה, שם ממש, על רקע הכלים השבויים, ממשיכים לעיין בדברי תורה, הנצח של עם ישראל.

נז:
ג. נתערבו כוסות בכוסות. הב"ח מקשה הא זה מרובה ואדום, אלא משום חולשא דכה"ג. ויל"ע הא תינח דכה"ג עלול לטעות ולאו אדעתיה שטעה, אבל כאן הוא בא לימלך בנו או בעצמו מה לעשות, והוא מסתפק, אם כן הוא יודע שנתערבו לו הכוסות, יבקש מאחד מאחיו שאינו במצב של חולשה שיבדוק עבורו.","199","","3767","True","True","False","","953","95.86.123.199","0","0","יומא|נז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);