var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32462;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32462","0","וכסה ענן הקטורת - בחשך...","31/12/13 08:58","כח טבת","תשע"ד","08:58","עלי","אמנם בבבלי אין הדבר מוזכר אך בירושלמי מובא שהכה"ג בכניסתו לקדש הקדשים הלך שם אל בין בדי הארון לאורו של הארון.כל זה כמובן בבית ראשון בו היה הארון עד ימי יאשיהו שגנזו.
אם כן בבית שני בו הארון היה כבר גנוז, נאלץ הכה"ג להלך בקדש הקדשים בחשך, ולמשש דרכו באפילה, כאשר האור הדל היחיד שם הוא אור הגחלים העוממות שבידו.
אם כן לכאורה יש לתמוה, ממה חששו הצדוקים והביתוסים, אם משום 'לא יראני האדם וחי' הרי לא יכול היה לראות דבר גם אם לא הועלה עדיין ענן הקטורת ? אם נאמר שהיה שם גילוי שכינה שהוא אור גדול אין סוף, הרי בענן שמסתיר היתה 'נראית' ?
אפשר אפוא שאף ממראה הענן חששו הצדוקים... האמנם ?","209","","3773","True","True","False","","970","194.114.146.227","0","0","יומא|נג ע"א",""),new Message("32467","32462","לראות = להראות","31/12/13 09:33","כח טבת","תשע"ד","09:33","דוד כוכב","להיות במקום שניתן לראות ממנו נחשב כראיה.
בירושלמי מסכת ברכות פרק ג ה"ב:
"מכיון דאילו הוה ביממא הוינן חמיין מה קומינן ברם כדון אסור".","125","","3773","True","True","False","","118","95.86.122.97","0","32462","יומא|נג ע"א",""),new Message("32470","32462","והלוא במקרה זה, נימוקם של צדוקים פורש","31/12/13 09:41","כח טבת","תשע"ד","09:41","Almuaddib","אין לך כל צורך לנחש, כפי שאין צורך כאן - להבסיל ממקורות רבים - לנקוט בכך שהיו סתם כופרים או מינים.

הצדוקים דרשו את הפסוק כפי שהוא כתוב. "כי בענן אראה על הכפורת" - מכאן שיש להקטיר לפני שנכנסים לפני ולפנים.

אם זו פרשנות שבידם, אין צורך לשאת ולתת מה יגידו כאשר חושך ולא אור וכו'. אם זה הציווי - זה הציווי.

שמעתי פעם הסבר לגבי כמה מהמחלוקות עם הצדוקים, בו טען הטוען כי הצדוקים התייחסו למצוות התורה לא כאל "גזירת הכתוב" חסרת טעם, אלא - להבדיל - כמו ל"ספר התרופות".

ובעניין הקטורת, אם הקטרת הקטורת מגינה על הכהן הגדול בכניסתו, ברור שצריך ללבוש את הצינה והמגן לפני שנכנסים אל הסכנה - ולא כאשר כבר נמצאים בתוכה.


אבל כנראה שמחלוקתם לא היתה לשם שמים, שהרי לא שרדה, להבדיל ממחלוקות אחרות, שאנו יודעים לגביהן עד ימינו אלו.","107","","3773","True","True","False","","160","195.200.205.133","0","32462","יומא|נג ע"א",""),new Message("32473","32470","מחלוקת הצדוקים לא היתה לשם שמים","31/12/13 14:45","כח טבת","תשע"ד","14:45","דוד כוכב","עוד על כך, ראה כאן.","125","","3773","True","True","False","","135","95.86.122.97","0","32462","יומא|נג ע"א",""),new Message("32474","32473","אינני מסכים כמעט עם שום דבר שכתבת שם","31/12/13 14:56","כח טבת","תשע"ד","14:56","Almuaddib","אקדים ואדגיש:

אנו יודעים מעט מאד על הצדוקים, מחלוקותיהם ותפיסותיהם הדתיות. כל מה שאנו יודעים - מגיע דרך "הצד השני" לויכוח.

המשוואה צדוקי = אינו ירא שמים, אינה נכונה דוקא, גם אם נוח לנו להציגה כך. אביו של אותו כהן גדול, שאמר כי אע"פ שצדוקים אנחנו - אנו מקבלים את פסיקתם של הפרושים, וכי לא יר"ש היה?
ובנו שעונה לו כי היה מצטער על מקרא זה שבידו, מה אכפת לו מהציווי אם אינו יר"ש?

גם הניסוח של המחלוקת כאילו מדובר במי שאינם מקבלים כלל תושב"ע, נראה פשטני ואינו מתאים. הרי בכמה מהמחלוקות, איננו רואים קראות מול הכפופים לתושב"ע, אלא מחלוקת בין שתי מסורות של תושב"ע. ראה, למשל, המחלוקת במסכת מכות על עד זומם שהוזם - מתי מת ומתי לא. לפי ההלכה שלנו, כאשר זמם ולא כאשר עשה - אם כבר מת זה שזממו העדים להמיתו - לא יומתו העדים הזוממים. ודרשת הכתוב - דיוק: "כאשר זמם - ולא כאשר עשה". ומנגד, צדוקים טענו ההיפך, כי דוקא כאשר המית יש להמיתו, שכן זה הציווי. והרי דוקא אנחנו כאן מדייקים מהכתוב, בעוד שלעמדת הצדוקים אין שום עוגן בפסוק. הפסוק הוא "ועשיתם לו כאשר זמם לעשות לאחיו" - ופרשנות הצדוקים - פרשנות שהיא תושב"ע - שדוקא לאחר שזממו עלה בידו. היפך מה שכתוב בפשט הפסוק.


אחזור ואזכיר כי דוקא טענתי-אני היתה שכנראה מחלוקתם לא היתה לשם שמים - משום שמחלוקתם לא נשארה, ואין להם שריד או פליט.","107","","3773","True","True","False","","185","195.200.205.133","0","32462","יומא|נג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);