var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32448;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32448","0","שאלה על ספק הרמב"ם לגבי הטרקסין","30/12/13 11:59","כז טבת","תשע"ד","11:59","עלי","כתב הרמב"ם בהלכות בית הבחירה ד,ב:
בבית ראשון היה כותל מבדיל בין הקדש ובין קדש הקדשים עביו אמה. וכיון שבנו הבית שני נסתפק להם אם עובי הכותל היה ממדת הקדש או ממדת קדש הקדשים, לפיכך עשו קדש הקדשים עביו עשרים אמה תמימות ועשו הקדש ארבעים אמה תמימות והניחו אמה יתירה בין הקדש ובין קדש הקדשים ולא בנו כותל בבית שני אלא עשו שתי פרוכות אחת מצד קדש הקדשים ואחת מצד הקדש וביניהן אמה כנגד עובי הכותל שהיה בראשון. אבל במקדש ראשון לא היתה שם אלא פרכת אחת בלבד שנאמר והבדילה הפרכת לכם וגו':

וזאת כי בדף של היום נסתפקה הגמרא אם כותל אמת הטרקסין נחשב בחשבון ששים האמה של אורך פנים המקדש או שרק החללים נמדדו.

ברם קשה לי :
מניין לחז"ל ולרמב"ם שהטרקסין היה ממדת קדש הקדשים או ממדת הקדש, הרי אפשר שחציו היה מזה וחציו מזה, וא"כ קדושתו היתה חציה מזה וחציה מזה ( או אחוז מסויים ולאו דווקא חצי חצי ), ולא כפי שכתב ( ומשמע מדבריו ) שאו כולו היה כזה או כולו כזה. הרי אפשר שהכתל לא נמדד מפני שחצי אמה אינה נחשבת בחשבון אמות שלימות, ואם היה חצי הכתל בקדש הקדשים וחציו בקדש, אם כן אין חצי האמה לכל צד נמדדת כי היא בטילה. ( רש"י סבר שבכל מקרה הטרקסין היה נוסף לחללים וכל השאלה היא מה דינו )","209","","3777","True","True","False","","1008","194.114.146.227","0","0","יומא|נב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);