var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32422;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","44"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32422","0","הערות ליומא מח","27/12/13 02:26","כד טבת","תשע"ד","02:26","המכריע","מח.
א. אפכיה למנא ודבקיה. התוס' הבינו שהיינו בחקק מושבו מלמטה, ותמהו והביאו דר"ח יפרש הפך ככתונת עי"ש. ולו"ד היה אפשר לפרש דהפך את הכלי והדביק בו בחללו הרגיל אל הקרקעית ההפוכה. ולכן מספ"ל דאת"ל לעיל דלא כשר משום דלאו בקרקעיתיה, הכא בקרקעיתיה, או דמ"מ לאו כתקנו.
ב. מלא חפניו מחוקות. ראה בעמ' הקודם מובא בין הביניים וכו' סימן. והמעיין יראה דזה סימן רק לבעיות של רב פפא בסוגיין, ורק לבעיותיו בענייני חפינה. וכמדומה דצריך להגיה שם במקום ומחץ – ומחק, ואז הכוונה בין הביניים לבעיה ראשונה שם, פשט היינו הבעיות שמתחילות פשיטא לי וכו' ואז יש ד' בעיות ביחד, ומחק היינו כאן, ופזר היינו נתפזר הקטורת, וחשב היינו חישב בחפינה וחישב בחתייה, בחפינת חבירו היא בעיא בדף מט. חפן חבירו וכו'. (ואין לומר דוחשב בחפינת יחד הכוונה לבעיא דחישב בחפינה וחבירו מרמז לבעיא אחרונה, דא"כ חישב בחתייה אינה בסימן ודוק).
ג. קא סלקא דעתן מדפסל טבו"י וכו'. צ"ב האי לישנא דהא לא נדחה כלל. וביותר תמוה דהבעיה הבאה של רב פפא היא רק באת"ל דבאמת פסול בחפינה ואז מספק"ל אי חתייה כחפינה או גרע משום דהוי רק הכשר מצוה. ומשמע דקיבל ר"פ לפשיטות זו של תלמידו רב שימי בר אשי.

מח:
ד. חישב בחתיית גחלים. התוס' הביאו קושיא בשם רש"י. ואמנם רש"י לא נקט לה בלשון קשיא לי אבל היא נרמזה בדבריו בסוד"ה כמצוה.
ה. תניתוה נטל את הכף. היינו דאין הכרח מהתורה לעשות כך, ורק משום דהמחתה כבידה וחמה הפכו הסדר משום חולשא דכה"ג וע"כ פשיטא להו לחכמים דכשר הולכה בשמאל. ובפשטות אין על זה שום דחייה, וצל"ע בסוף הסוגיא דפשטינן דפסול איך באמת מתיישב דין זה דהולכת הקטורת בשמאל.","199","","3774","True","True","False","","1015","95.86.122.97","0","0","יומא|מח ע"א",""),new Message("32423","32422","ל-ה.","27/12/13 02:43","כד טבת","תשע"ד","02:43","דוד כוכב","ואני נתקשתי דוקא בתחילת הסוגיה, הכיצד ניתן ללמוד מהכף שבשמאלו ומרגל התמיד שבשמאלו, וכי לא שאני לך בין מלאכה בשמאל כאשר ימין כבר עסוקה לבין מלאכה בשמאל כאשר ימין בטילה?! הלא הכל תלוי בדרך שעושין לפני מלך בשר ודם (מסכת יומא דף מז ע"א).
וכיון שלבסוף נדחה לימודו של רב ששת, נתישבה דעתי.","125","","3774","True","True","False","","131","95.86.122.97","0","32422","יומא|מח ע"א",""),new Message("32425","32423","אני הבנתי מהתוס'","27/12/13 09:54","כד טבת","תשע"ד","09:54","אברם העברי","שהולכה בשמאל תהיה כשירה מסיבה פשוטה -
התורה 'אילצה' את הכה"ג לקחת את הכף בשמאל, ולכן בהכרח הולכה בשמאל כשירה, אחרת התורה לא היתה מכניסה אותו למצב הזה.
אלו דברי התוס' (מח: "הולכה בשמאל")- "דכיון דכתב רחמנא הבאה אחת בקטורת ואי אפשר לעשות בהבאה אחת אא"כ יוליך הכף בשמאלו אלמא הולכה בשמאל כשירה"
כלומר","432","","3774","True","True","False","","56","164.138.119.196","0","32422","יומא|מח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);