var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32403;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32403","0","הערות ליומא מז","26/12/13 02:15","כג טבת","תשע"ד","02:15","המכריע","מז.
א. הוציאו לו. פירש"י מלשכת הכלים. והיינו את הכף, כי את המחתה יבואר להלן שהוציאו מלאה קטורת מלשכת בית אבטינס.
ב. והכא מחתה דקטורת. אמנם גם במשנתינו חוזרת מחתת הגחלים ונזכרת, דתנן בסוף המשנה נטל את המחתה בימינו, והיינו מחתה דגחלים ונוטלה ליכנס עמה לפני ולפנים.
ג. נשקליה לקטורת בחפניו ונשקליה למחתה עליה. קצ"ב במציאות איך אפשר ליטול מחתה מלאה בגחלי אש על גב ידיו.
ד. ואפילו בשניהם שוין וכמעשה דרבי ישמעאל וכו'. בתו"י העיר דזה שלא בדקדוק דשם היה קטורת ד' קבין ומרובה משל גחלים. ולו"ד היה אפשר לומר בשוין, וכי תימא דלא משכחת לה, הרי משכחנא אפילו טפי. ודוק.
ה. זו חמה וזו צוננת. לגירסה זו ר"ל דאף אצל רי"ש וחביריו הגדולים דל"ש טעמא דזו מרובה אכתי נוטל המחתה בימין משום שהיא חמה וקל יותר לימין לסבול החום. והב"ח דכ' דרש"י לא גרס לה, היינו משום דנתן טעם אחר דאזלינן בתר רובא דכהנים.
ו. סיפר דברים עם ערבי אחד בשוק, והיינו ביוהכ"פ. וכמובן הדבר תמוה איך הגיע בכלל לשוק הא שהה בלשכת בית הפרוה (ואולי בליל יוהכ"פ כיון דלא ישן, היה שוהה בעזרה ממש), ומדוע עסק בדברי הבאי שכאלו ביום הנורא הזה. וע' מהר"צ חיות שהביא מירושלמי בכמה מקומות שהיה זה מלך ערבי ומפני כבודו הוצרך לצאת אליו לשוק ולספר עמו, ועי"ש דברים נאים בכל ענין זה.
ז. ונכנס יוסף אחיו. לכ' צ"ב אמאי לא נכנס ישבב שכבר עלה ולא ירד. ובפרט למש"כ התו"י שכל בניה נכנסו באופן זה ולא שמתו בחייה עי"ש, א"כ קשה טפי וכי באח השביעי לא היה אפשר להשתמש באף אחד מהחמישה שכבר קדמו ליכנס במקום רבי ישמעאל. וצ"ב.
ח. חופה ג' אצבעותיו על פיסת ידו וכו'. לא נתפרש כאן אי סוגר לגמרי את האצבעות על פס היד, וכך משמע לכאורה ויל"ע.

מז:
ט. דקמצי שמיני. למסקנה זו חזרנו בנו ממה שאמרנו לעיל היכי עביד מקטיר קומץ והדר בין הביניים, דהא מקשינן עלה דהוי ספק כל שממנו לאישים, ולשם עצים לא מהני לרבנן וע"כ מהדרינן אשמנים. ונמצא לכאורה דלרבנן אין קמיצה אלא בשמינים. ולר"א לכתחי' יביא שמינים, לא מצא יקטיר קומץ ואח"כ בין הביניים בתנאי לשם עצים. (וזו חידה נאה. היכן מצינו מצוה שצריכה להיעשות לעיכובא דוקא באדם שמן).
י. בראשי אצבעותיו מהו. רש"י בלשונו הזהב מרמז לכל דברי התוס' כאן.","199","","3776","True","True","False","","999","95.86.122.97","0","0","יומא|מז ע"א",""),new Message("32417","32403","ביאור לגבי ג'","26/12/13 12:09","כג טבת","תשע"ד","12:09","בתר ממוצע","לגבי סעיף ג:
ג. נשקליה לקטורת בחפניו ונשקליה למחתה עליה. קצ"ב במציאות איך אפשר ליטול מחתה מלאה בגחלי אש על גב ידיו.

התוספות מד: כתבו שהיו עוטפים את יד המחתה בנרתיק מעור (מחמת החום) וביוה"כ שהגחלים שוהים במחתה יותר מיום רגיל זה היה חובה.
בחידושי רבי משה מאימראן מסביר שהיה העור מכסה אך את המחתה עצמה בכדי שלא יכוה (שוהה על ידו).
אך בדיקדוקי סופרים הקשה על פירוש זה שהרי העור היה נשרף מחמת חום הגחלים ולכן הסביר שרק יד המחתה (שהיתה ארוכה) היתה מונחת על יד הכהן (יש לו גירסה שונה מגירסתינו).


****","138","","3776","True","True","False","","163","94.188.248.70","0","32403","יומא|מז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);