var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32287;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32287","0","הערות ליומא מב-מג","23/12/13 01:47","כ טבת","תשע"ד","01:47","המכריע","מב.
א. אלא בשעיר המשתלח פליגי. לכאורה דח"א עשרה וח"א שקל, אבל לפ"ז מאי דאמרי' לעיל בשעיר שני סלעים הוא דלא כמאן, ולכן מסתברא דפליגי בשעיר וחד מינייהו אמר בה שני סלעים ודוק.

מב:
ב. שלא יוציא אחרת עמה כדתנן וכו'. למאי דמסקינן בסמוך דת"ק היינו ר"ש, הכוונה דלכו"ע דרשי' האי דרשא אלא דת"ק מוסיף בה טעמא דקרא.
ג. מאי בינייהו. התוס' כתבו בכ"מ דלכו"ע אין מניעה לדרוש טעם לקרא, אלא דלרבנן אין הטעם משפיע על הדין, ובכל מקום דדריש ר"ש טעמא דקרא, ר"ל דמוציא מזה נפ"מ לדינא, ולכן שפיר מבררים מאי בינייהו הכא בהאי פלוגתא.

מג:
והזה הטהור על הטמא. כאן משמע דאיירי לגבי ההזאה עצמה. אמנם בריש מכילתין גבי הכשר טבול יום בשריפת הפרה מייתי רש"י להאי קרא מהכא.","199","","3784","True","True","False","","833","95.86.122.97","0","0","יומא|מב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);