var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32170;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32170","0","אין עניות במקום עשירות","18/12/13 00:44","טו טבת","תשע"ד","00:44","שלמה שטרסברג","אמר רבא קלפי של עץ היתה ושל חול היתה ואינה מחזקת אלא שתי ידים מתקיף לה רבינא בשלמא אינה מחזקת אלא שתי ידים כי היכי דלא ליכוין ולישקול אלא של חול נקדשה אם כן הוה לה כלי שרת של עץ וכלי שרת דעץ לא עבדינן ונעבדה דכסף ונעבדה דזהב התורה חסה על ממונן של ישראל

והרי כל כך הרבה דברים יקרים היו במקדש ואפילו תיקונים העדיפו לא לעשות אלא לקנות בגדים חדשים וכ' ותמיד הסיבה שנאמרה היא אין עניות במקום עשירות
וכאן ביחס לקלפי משתמשים בטיעון של התורה חסה על ממונם של ישראל?התמהה?.","205","","3783","True","True","False","","1204","212.76.115.239","0","0","יומא|לט ע"א",""),new Message("32171","32170","הגרלה לאו עבודה היא","18/12/13 00:46","טו טבת","תשע"ד","00:46","amdavid","","175","","3783","False","True","False","","223","79.181.18.50","0","32170","יומא|לט ע"א",""),new Message("32182","32171","אין קשר כלל","18/12/13 09:19","טו טבת","תשע"ד","09:19","שלמה שטרסברג","המקדש נעשה בהדר וביופי ולא נחסך שם כסף גם כשמדובר בדברים של נוי וכ' שלא קשורים לעבודה
החיסכון דוקא כאן מנימוקי חסכון תמוה ביותר","205","","3783","True","True","False","","259","212.76.115.239","0","32170","יומא|לט ע"א",""),new Message("32186","32182","יש הבדל","18/12/13 09:37","טו טבת","תשע"ד","09:37","דוד כוכב","בכלים המקודשים - ההידור הוא צורך גבוה, ונעשים ביוזמת גבוה. ולוו עלי ואני פורע.
ואילו בדברים שאינם מקודשים אין לקופת בדק הבית להדר לפנים משורת הדין על חשבון כיסם של ישראל קשי יום. ולא לחינם הזכירו לטובה את כל המהדרים שעשו דברים שבמקדש מזהב מכיסם הם דוקא.

[תוספת עריכה: מדברי המאמר שהובא בהודעה הבאה עולה שהחילוק הנ"ל מבואר בנודע ביהודה].","125","","3783","True","True","False","","122","95.86.122.97","0","32170","יומא|לט ע"א",""),new Message("32194","32186","הרבה יותר מורכב ! מצאתי מאמר נפלא","18/12/13 10:49","טו טבת","תשע"ד","10:49","שלמה שטרסברג","של הרב גדליה גינזבורג שעוסק בנושא הרב שם פורס באריכות את המקומות השונים בהם נאמרו הערכים המנוגדים הוא מזכיר את הרב אלעזר פלעקלס בספרו שו"ת תשובה מאהבה ח"א סימן ד ששאל את רבו הנודע ביהודה
הרב מביא מספר כיוונים לישוב עיין בדברי הנודע ביהודה מהדורא תינינא קונטרס אחרון אות ז וכן עיין בחידושי ר' משה חביב לר"ה כז. שהלך בדרך אחרת וכן בשדה חמד כרך א' מערכת אלף קכ"ה, בתפארת ישראל שקלים ח' אות ל"ד -בועז ועוד בפרושו לתמיד פ"ה אות כ"ז שהביא 3 עקרונות

המעיין בכל המקרים יראה שאכן מורכב להצליח ליישב את כל המקומות בעיקרון אחד
מומלץ מאוד לקרוא את כל המאמר מצורף קישור בסוף

למאמר בשלמותו עיין כאן ותמצא נחת","205","","3783","True","True","False","","381","212.76.115.239","0","32170","יומא|לט ע"א",""),new Message("32199","32194","באמת מאמר נפלא. יישר כוח על הקישור!","18/12/13 11:56","טו טבת","תשע"ד","11:56","amdavid","","175","","3783","False","True","False","","200","80.178.239.20","0","32170","יומא|לט ע"א",""),new Message("32206","32199","התורה חסה על ממונן של ישראל","18/12/13 15:30","טו טבת","תשע"ד","15:30","אמלתראות","גמ ' כז . " ובתעניות ... עדיף "

א ) מקור - רש " י ד " ה התורה , מש ' נגעים יב : ה , ( ספרא מצורע ו '); גמ ' מנח ' עו : " תנו ... בעירם ", ( ר ' גרשום חולין מט : ד " ה התורה , מדרש שלשה וארבע אות לא , במדב " ר יט : ה , יום תרועה ) , נוב " י מהדו " ת יו " ד ס ' קס , ( שד " ח מערכת הה " א כללים צב )

ב ) היחס ל שיקולים אחרים :
1) כבוד יום טוב - טורי אבן ד " ה אפ " ה
2) אין עניות במקום עשירות - גמ ' מנח ' פט . " דתנו ... עשירות ", ( משל " מ טומאת צרעת יד : ד , טורי אבן ); רש " י ד " ה לפי , מש ' מג :, גמ ' מד : " בכל ... ישראל ", רש " י ד " ה חסה , ריטב " א ד " ה התורה ; תשובה מאהבה ס ' ז ', טורי אבן ד " ה התורה , ( יום תרועה , תפא " י תמיד ה : כז , שקלים ח : ה : ג )
( 3) הצורך להחמיר - גמ ' בכורות מ . " תניא ... ישראל ", חולין נו . " כך ... ישראל " , גמ ' חולין מט :, עו :, ירוש ' תרומות ח : ט " מאי ... ישראל ", מאירי ד " ה חולין מט : ד " ה וכל , יביע אומר ב ' או " ח ס ' כג )

( ג ) המקרים הנוספים - מש ' וגמ ' יומא לט .... ישראל ", מנח ' פח : " דתניא ... ישראל ", ספרי ראה פז , גמ ' זבחים ו : " ר ' שמעון ... הכתוב ", תוספ ' ערכין פרק ד ', ספרא בחוקותי יב , מש ' וגמ ' ערכין כח .... נכסיו ", רמ ' ערכין ח : יג , ספר חסידים ס ' תתקפה )","267","","3783","True","True","False","","320","68.199.173.180","0","32170","יומא|לט ע"א",""),new Message("32207","32199","[ללא נושא]","18/12/13 15:30","טו טבת","תשע"ד","15:30","אמלתראות","שו " ת נודע ביהודה מהדורה תנינא - יורה דעה סימן קס
תשובה שלמא רבא . לגברא רבא . מרגניתא טבא . בקי בכולהו תלמודא בבלי ירושלמי ספרי ותוספתא בתוספת מרובה , הוא כבוד אהובי ידידי וחביבי הרב המאור הגאון המושלם מאד בתורה ובמעשים טובים כבוד מו " ה ישעיה נר " ו בק " ק ברעסלי :

הנה הרבה במכתבו בקושיות עצומות ואמנם אעפ " כ לא אמנע מלהשיב לפי קט שכלי . ותחלה תמה על רש " י וזה לשונו במכתבו בסימן א '. כבר שאלתי בענין זה את גיסי הגאון בעל זכרון יוסף ז " ל ברש " י במסכת ר " ה דף כ " ז וביומא דף ל " ט ד " ה התורה חסה כו ' שנאמר וצוה הכהן ופנו כו ' ורש " י בחולין דף מ " ט הביא דברים הללו בשם ת " כ . ויש מקום עיון שלא הביא גמרא ערוכה מנחות דף ע " ו היכא רמיזא דכתיב והשקית את העדה ואת בעירם . וגם הקשה מעלתו בהיפך דדבר זה שהביא רש " י בת " כ שנוי במשנה בפי " ב דנגעים וא " כ קשה על הגמרא דמנחות למה לא הביא ראיה מקרא דוצוה הכהן ופנו . +/ הגהות רב " פ / נ " ב ז " א רק לדברי ר ' מאיר אבל לדברי ר ' יהודה אף חבילי עצים וקנים שאינם מקבלים טומאה היה בכלל הפינוי ולדידיה ליכא למשמע מכאן דהתורה חסה כו ', ויעוין ברמב " ם שפוסק הלכה כר ' יהודה . ויעוין במל " מ .+ ואמנם לדעתי הכל נכון דודאי ראיה זו דוהשקית אלים טפי דמה דכתיב וצוה הכהן ופנו כו ' שם אין זה חידוש דין דלמה לא יחוס ומה הפסד יש בזה אבל במים שיצאו מן הסלע היה דבר יוצא מן הטבע ולמעט בניסא עדיף ודי שעשה נס שיצאו מים לצורך העדה שהוא להציל נפשות ישראל שלא ימותו בצמא והקב " ה הרבה לעשות עוד נס שיצאו גם לצורך בעירם בזה נראה איך חס על ממון ישראל לעשות אפילו נס יוצא מן הטבע להציל ממון שלהם .
ואמנם מן והשקית יש ראיה שחס הקב " ה על ממונם של כלל ישראל ששם היה בעירם של כל ישראל ולכן אמר והשקית כו ' ואת בעירם , ואתיא ראיה זו כהוגן שם שמדבר מלחם הפנים שהיה ג " כ בא מכלל ישראל אבל אין מזה ראיה שהקב " ה חס על ממונו של יחיד ולכן בחולין ובר " ה לא הביא רש " י ראיה זו והביא דרשת ת " כ וצוה הכהן דמדבר ג " כ משל ממון יחיד וביומא אף דמדבר מן הקלפי אם היה רש " י מביא מן והשקית כו ' היה קשה תינח דשל קודש כלי שרת שבא מן הציבור שייך התורה חסה אבל עכשיו שהם של חול ויכול הכה " ג לעשותם משלו ואינו צריך אפילו למסרם לציבור נעבדינהו משלו משל זהב כדרך שעשה בן גמלא הגורלות של זהב היה לו לעשות גם הקלפי ולכן הוצרך רש " י להביא מוצוה הכהן שגם בשל יחיד שייך חס על ממון . דברי אוהבו הד " ש .","267","","3783","True","True","False","","291","68.199.173.180","0","32170","יומא|לט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);