var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32129;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32129","0","כבוד מקום במקומו ועוד","16/12/13 23:56","יג טבת","תשע"ד","23:56","שלמה שטרסברג","תניא אמר ר' ישמעאל פעם אחת הייתי מהלך בדרך ומצאתי אחד מבני בניהם אמרתי לו אבותיך בקשו להרבות כבודן ורצו למעט כבוד המקום עכשיו כבוד מקום במקומו ומיעט כבודם אמר ר' עקיבא (פעם אחת) סח לי ר' ישמעאל בן לוגא פעם אחת יצאתי אני ואחד מבני בניהם לשדה ללקט עשבים וראיתי (ששחק ובכה) אמרתי לו מפני מה בכית אמר לי כבוד אבותי נזכרתי ומפני מה שחקת אמר לי שעתיד הקב''ה להחזירה לנו ומפני מה נזכרת אמר לי מעלה עשן כנגדי הראהו לי אמר לי שבועה היא בידינו שאין מראין אותו לכל אדם אמר ר' יוחנן בן נורי פעם אחת מצאתי זקן א' ומגילת סממנין בידו אמרתי לו מאין אתה אמר לי מבית אבטינס אני ומה בידך אמר לי מגילת סממנין הראהו לי אמר לי כל זמן שבית אבא היו קיימין לא היו מוסרין אותו לכל אדם ועכשיו הרי הוא לך והזהר בה וכשבאתי וסחתי דברי לפני ר''ע אמר לי מעתה אסור לספר בגנותן של אלו

א. מדוע בזמן החורבן זה נקרא כבוד מקום במקומו הרי שכינתא בגלותא ואין לך חילול ה' גדול מזה וודאי אין זה כבוד מקום כמו בזמן שמקדש עומד על תילו וישנה השראת שכינה על ישראל בעוצמה רבה וכ'

ב. מה בדיוק גרם לר"ע לומר שמעתה אסור לספר בגנותן של אלו הרי זה שכוונתם הייתה לשם שמים כבר ראינו לעיל כדי שלא ישתמש אדם שאינו הגון בסודם לצורך ע"ז ומה השתנה בכך שלא הראה לר' ישמעאל בן לוגא או שכן גילה לר' יוחנן בן נורי?","205","","3792","True","True","False","","996","212.76.115.239","0","0","יומא|לח ע"א",""),new Message("32142","32129","מִמְּקוֹמְךָ מַלְכֵּנוּ תוֹפִיעַ","17/12/13 12:22","יד טבת","תשע"ד","12:22","דוד כוכב","מִמְּקוֹמְךָ [שלמעלה] מַלְכֵּנוּ תוֹפִיעַ.
וְתִמְלוֹךְ עָלֵינוּ [למטה] כִּי מְחַכִּים אֲנַחְנוּ לָךְ.
מָתַי תִּמְלֹךְ בְּצִיּוֹן [שלמטה].
בְּקָרוֹב בְּיָמֵינוּ לְעוֹלָם וָעֶד תִּשְׁכּוֹן.
תִּתְגַּדֵּל וְתִתְקַדֵּשׁ בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלַיִם [של מטה] עִירְךָ לְדוֹר וָדוֹר וּלְנֵצַח נְצָחִים.

א. לשון "במקומו" לאפוקי שלא "במקומנו".

ב. לא ניתן היה לסמוך על הצהרת כוונותיהם עד שלא עשו מעשה המוכיח שרק לשם שמים עשו, ושבהעדר נימוקם אכן מוותרים הם על כבודם.","125","","3791","True","True","False","","184","95.86.122.97","0","32129","יומא|לח ע"א",""),new Message("32148","32142","אדרבא לא היו צריכים ללמד","17/12/13 13:25","יד טבת","תשע"ד","13:25","שלמה שטרסברג","אם מלמדים עכשיו הרי לצורך המקדש זה לא מועיל כי הוא חרב ויש חשש שישתמשו במידע לע"ז שלצערינו קיימת וא"כ ודאי שלא היו צריכים ללמד","205","","3791","True","True","False","","228","95.86.124.108","0","32129","יומא|לח ע"א",""),new Message("32152","32148","מהרה יבנה המקדש","17/12/13 13:42","יד טבת","תשע"ד","13:42","דוד כוכב","וצריכים חכמים לדעת וללמוד.
מסירת המידע דוקא עתה היתה משום שעכשיו אין בית אבא קיימין ואינם יכולים לשמור על מורשת הידע כפי הצורך. והמסירה היתה לחכמים(1), הם היודעים שלא למסור לתלמיד מפוקפק(2) שעלול למסור את הדברים(3) עד שיתגלגלו לצורך ע"ז.

(1) מסכת ברכות דף ח ע"א:
"אמר רבי חייא בר אמי משמיה דעולא: מיום שחרב בית המקדש אין לו להקדוש ברוך הוא בעולמו אלא ארבע אמות של הלכה בלבד".

(2) מסכת מכות דף י ע"א:
"אמר ר' זעירא: מכאן שלא ישנה אדם לתלמיד שאינו הגון".
מסכת חולין דף קלג ע"א:
"אמר רב יהודה אמר רב: כל השונה לתלמיד שאינו הגון נופל בגיהנם, שנאמר כל חושך טמון לצפוניו תאכלהו אש לא נופח ירע שריד באהלו, ואין שריד אלא ת"ח, שנאמר ובשרידים אשר ה' קורא. אמר רבי זירא אמר רב: כל השונה לתלמיד שאינו הגון כזורק אבן למרקוליס, שנאמר כצרור אבן במרגמה כן נותן לכסיל כבוד וכתיב: לא נאוה לכסיל תענוג".

(3) מסכת סנהדרין דף לא ע"א:
"ההוא תלמידא דנפיק עליה קלא, דגלי מילתא דאיתמר בי מדרשא בתר עשרין ותרתין שנין, אפקיה רב אמי מבי מדרשא, אמר: דין גלי רזיא".","125","","3791","True","True","False","","117","95.86.122.97","0","32129","יומא|לח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);