var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32128;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32128","0","הכיור והברז מיקומם והאם הציור אינו נכון?","16/12/13 23:33","יג טבת","תשע"ד","23:33","שלמה שטרסברג","בן קטין עשה שנים עשר דד לכיור וכו': תנא כדי שיהיו שנים עשר אחיו הכהנים העסוקין בתמיד מקדשין ידיהן ורגליהן בבת אחת תנא שחרית במילואו מקדש ידיו ורגליו מן העליון ערבית בירידתו מקדש ידיו ורגליו מן התחתון:

מפשט הגמרא עולה שבכיור היו ברזים עליונים ותחתונים
א. מה מטרת הברזים העליונים? הרי בשביל ליטול ידיו ורגליו בברזים התחתונים תמיד יהיו מים? ואין לומר שהעליונים לידים והתחתונים לרגלים שהרי היה נוטל יד ורגל כאחד?

ב. האם הציורים שמובאים בגמרות מאורות הדף היומי וכן אלו של מכון המקדש בהם נראה הכיור כשכל הברזים באותו גובה אינם תואמים את דברי הגמרא ואינם מבוססים?","205","","3788","True","True","False","","954","212.76.115.239","0","0","יומא|לז ע"א",""),new Message("32144","32128","האם הכיור במשכן היה עגול?","17/12/13 12:34","יד טבת","תשע"ד","12:34","קותי","אם כן אז קשה מהמראות הצובאות
שהיו ישרות איך השתקפו בהן הנשים
לאחר שנעשה הכיור","217","","3787","True","True","False","","190","109.66.29.41","0","32128","יומא|לז ע"א",""),new Message("32188","32128","ניתן להסביר","18/12/13 09:59","טו טבת","תשע"ד","09:59","שלמה שטרסברג","ביחס לשאלתי לכאורה ניתן לחלק ולומר שחלוקת הברזים הייתה רק בכיור הישן ואילו בחדש שעשה בן קטין כל הברזים היו בגובה התחתון

וכן הראו לי שהביא המתיבתא בשם שיח יצחק ופסקי הרי"ד והרש"ש ולפי זה הציורים יכולים להיות אכן מדויקים

ועדין צ"ע מדוע מראש בכיור הישן עשו את הברזים בשני גבהים ולא שניהם למטה הרי קידוש ידים ורגלים היה יד ורגל כאחד?","205","","3786","True","True","False","","280","212.76.115.239","0","32128","יומא|לז ע"א",""),new Message("32187","32144","גם בעגול יש שיקוף","18/12/13 09:57","טו טבת","תשע"ד","09:57","שלמה שטרסברג","אומנם קצת מעוות אבל יש שיקוף
מעבר לכך לא ברור לי כלל מהיכן לקח כבודו שהיה צורך שיראו את השתקפות הנשים במראות?

\\ובכל מקרה האם אני מבין מהערתך שאתה סובר שמכון המקדש ומאורת הדף היומי שגו לא רק במיקום הברזים אלא גם בצורת הכיור?

נראה לי שאין לכך ביסוס","205","","3786","True","True","False","","313","212.76.115.239","0","32128","יומא|לז ע"א",""),new Message("32190","32187","ואדרבה","18/12/13 10:05","טו טבת","תשע"ד","10:05","דוד כוכב","אסור לאיש (הכהנים) להביט במראה. "וכי אשה בעזרה מנין?" (מסכת קידושין דף נב ע"ב).","125","","3786","True","True","False","","99","95.86.122.97","0","32128","יומא|לז ע"א",""),new Message("32195","32187","ראה מה מצאתי בגוגלי","18/12/13 10:52","טו טבת","תשע"ד","10:52","קותי","המראות נועדו להסתכל דרכם בפני האישה בשעה שמביאה קרבן. שהיו הכהנים צריכים להסתכל בפני בעלי הקרבן ועל ידי המראות לא נזקק להסתכל בפניה ממש.
מהר"ם רקאנאטי – מובא בילקוט מעם לועז

איזה תרומה נשארה בצורתה המקורית בשעת התרומה?
"במראות הצובאות" – המראות אף לא הותכו אלא הכיור הורכב מן המראות כך שצורתן כמעט לא שונתה ועדיין ניתן היה להכיר אותה בכיור.
בדרך כלל מן הנמנע למסור כלי הדיוט למלאכת גבוה ללא שינוי צורה. אולם נראה שכאן נעשה הדבר כיוצא מן הכלל, משום הרעיון המוסרי העמוק שבא בו לידי ביטוי.
רש"ר הירש

יש על זה מדרש מפורש כמדומני אין לי פנאי כעת לחפש

לגבי ציור כלי המקדש ותבניתו
המקדש ירד מוכן מהשמים לך תדע איך זה יראה","217","","3786","True","True","False","","232","109.66.29.41","0","32128","יומא|לז ע"א",""),new Message("32197","32190","הצורך במראות דווקא שם","18/12/13 11:22","טו טבת","תשע"ד","11:22","שלמה שטרסברג","ראיתי מאמר של ד"ר אדמיאל קוסמן מבר אילן שעוסק בנושא ובן דבריו מביא את הילקוט דוד שאומר שהנשים היו רוצות לראות את סדר העבודה והתפילה בביהמ"ק וכיוון שאסור לילך בין האנשים לכך היו עושין את הכיור פתח אוהל מועד במראות הצובאות כדי להסתכל מה נעשה בפנים

ועוד הביא שם מדברי הרקאנטי לפרשת ויקרא שכתב שהכהן צריך בזמן זריקת הדם לראות את האיש והאישה המתכפרין וכיוון שאסור להסתכל באשה עשו את הכיור במראות וכ' כדי שיוכל לראות את פניה בשעה שמקריב את קורבנה דרךהמראה

נראה לי לפי פירוש זה שיש פה סיבה טובה שהכיור יהיה עגול ולא ישר כדי שהמראה של האשה לא יהיה ברור כל כך

למאמר בשלמותו עיין כאן","205","","3786","True","True","False","","375","212.76.115.239","0","32128","יומא|לז ע"א",""),new Message("32198","32195","דוקא מדברי הרקאנטי מסתבר שהיה עגול","18/12/13 11:30","טו טבת","תשע"ד","11:30","שלמה שטרסברג","שהרי כל הרעיון היה לא להסתכל בפני אשה ואם השיקוף הוא כה ברור מה הועילו חכמים בתקנתם ועיין שם באורך שישנם פרושים רבים ואחרים לסיבת המראות ולמיקומם שם וודאי אין בכח ביאור נפלא זה של הרקאנטי להוכיח שהציור העגול של הכיור אינו נכון במיוחד כפי שציינתי שגם להסבר זה ניתן אדרבה לומר שהיה צורך בעגול","205","","3786","True","True","False","","302","212.76.115.239","0","32128","יומא|לז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);