var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32116;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32116","0","הערות ליומא לה-לו","16/12/13 21:51","יג טבת","תשע"ד","21:51","המכריע","לה:
א. אחר שכלתה עבודת ציבור. קצת יל"ע דהא מיירי שעשויין כהלכתן ומסרן יפה קודם שעובד דאל"כ לא היה מותר להוציא בהן כף ומחתה וא"כ מדוע לא יוכשרו לעבודת היום של הציבור.
ב. שמא יום המעונן הוא. בעלי המוסר התפעלו כאן. יום שלג של ג' אמות והם לא יודעים מכלום... (ואגב בשנה זו הדף נלמד בערב שבת ובתקופת טבת והיה בו יום שלג מהגדולים שהיו בא"י מאז ומעולם).
ג. והן עונים אחריו ברוך שם. בסדרי העבודה אנו אומרים והכהנים והעם וכו', ואח"כ ואף הוא היה מתכוון כנגד המברכים ואומר להם תטהרו. ויש שתמהו מה עניינה של אמירה זו. והאמת שהכוונה הפשוטה היא שהיה אומר ככתוב בתורת משה עבדך כי ביום הזה וגו' וסיום הפסוק הוא לפני ה' תטהרו, וכשהיה מגיע לתיבת ה', והיה אומרה במפורש, היו העם כורעים ומשתחוים וכו', והוא היה מסיים את הפסוק במילה תטהרו שעדיין לא אמרה. יתכן שהיה כלול בזה מעין ברכה להם, אבל לא זה עיקר הענין.

לו:
א. לכל חטאתם אלו השגגות. האדמו"ר רבי אהרן מבעלז זצ"ל היה מליץ בכוונת משה רבינו בחורב באומרו חטא העם הזה חטאה גדולה, והרי בא לסנגר ונמצא מקטרג, אלא כוונתו חטאה גדולה שוגג גדול...","199","","3788","True","True","False","","949","95.86.122.97","0","0","יומא|לה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);