var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32067;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32067","0","תימה בסיפור של דלתות ניקנור","15/12/13 11:18","יב טבת","תשע"ד","11:18","עלי","הרי מסופר שנעשה נס בדלתות ניקנור, ובעצם רק בדלת אחת, ובכ"ז גם הדלת השניה שלא התרחש בה נס זכתה להיות בביהמ"ק.
מה המשמעות של 'חצי הנס' הזה, מדוע רק חצי נס התרחש לו, כדי למעט בנס ?
וגם קשה להבין, הרי לא ידע שיתרחש לו נס, מה תועיל לו דלת אחת הרי ( כך לכאורה משמע ) לא היה לו כסף לעשות דלת נוספת ?
האם יש הסבר טוב לדברים באיזשהו מקור ?","209","","3791","True","True","False","","1470","164.138.113.110","0","0","יומא|לח ע"א",""),new Message("32069","32067","שרון","15/12/13 13:18","יב טבת","תשע"ד","13:18","שרון","כאשר ביקשו לזרוק את בדלת השנייה
מסר את נפשו עליה והם ויתרו לו ולא זרקו
כאשר ראה זאת הצטער על כך שלא מסר את נפשו גם על הראשונה מלכתחילה
ועל כן בגלל שחזר בתשובה על כך זכה גם שהדלת שנזרקה ביצבצה בחוף
ועל כן זה נס שלם ,אחת שלא זרקו את הדלת השנייה ואחת שהדלת שנזרקה ביצבצה בחוף","413","","3791","True","True","False","","230","212.150.112.56","0","32067","יומא|לח ע"א",""),new Message("32104","32067","דייק ברש"י","16/12/13 14:52","יג טבת","תשע"ד","14:52","אלף בית רשי","רש"י על המשנה
נקנור נעשו נסים לדלתותיו. שם האיש נקנור ונס שלו מפורש בגמרא: מרש"י משמע שהניסים נעשו לו = לניקנור ואכן הנס היה לניקנור שזכה להביא את שתי הדלתות לירושלים 1 ע"י נס שהדלת לא טבעה וטחד שלא זרקו אותו ביחד עם הדלת לים ועל כן רש"י אומר נס "שלו" ולא שלהם.

עוד דיוק בעמוד ב' ((עוד לא ערכתיו)
וירא את האור. ראה בדעתו להתקיים האור של עולם בשביל הצדיק שהוא טוב:רש"י מצטט את ה"וירא" ו"את האור" לכאורה רש"י מסביר בזה למה רק מה"כי טוב הזה" מדייקים, א. כי רק כאן כתוב את מה ראה, בכל הימים אחר כך כתוב וירא אלוקים כי טוב ולא כתוב מה ראה, ב, החידוש היותר גדול שאת האור ודאי האפשרות לחוות שהוא טוב זה רק ע"י ראיה מה שאין כאן שאר הדברים שיכל לכתוב "ויאמר" למשל , וע"כ רש"י הביא את ה"וירא" גם לרמוז על כך שעל כן אפשר ללמוד את דיוק זה שה"אור הוא אורו של עולם" וראוי להתקיים בשביל הצדיק ש"טוב".

מקווה שמחר אעלה את ב' הדברים בבהירות","278","","3790","True","True","False","","222","24.201.217.17","0","32067","יומא|לח ע"א",""),new Message("32106","32067","בכל דלת נעשה נס אחר","16/12/13 15:40","יג טבת","תשע"ד","15:40","Almuaddib","בראשונה - שהגיעה לעכו למרות שהושלכה למצולות הים.

ובשניה - שנח הים מזעפו כדי שלא תיזרק כקודמתה.



שים לב גם לנוסח - נעשו ניסים לדלתותיו, לא נס אלא ניסים.","107","","3790","True","True","False","","149","195.200.205.133","0","32067","יומא|לח ע"א",""),new Message("32105","32104","במשנה כתוב "לדלתותיו"","16/12/13 15:33","יג טבת","תשע"ד","15:33","Almuaddib","אתה טוען שרש"י מתקן את המשנה?","107","","3790","True","True","False","","129","195.200.205.133","0","32067","יומא|לח ע"א",""),new Message("32120","32105","דברי כדבריך","16/12/13 22:29","יג טבת","תשע"ד","22:29","אלף בית רשי","וקיצרתי אני רציתי גם להסביר מדוע נקראו דלתות ניקנור ולא דלתות הנס ועל כן רציתי לומר שיש כאן את הנס שנעשה לו לניקנור שהוא ניצל ויש את הניסים שנעשו לדלתות כמו שכתבת, אבל ב"ה טוב שאתה משתתף להבהיר את הדברים וגם אני ליבנתי אחר כך את הדברים בחברותא ועוד לפני שראיתי את תגובתך כי עוד יותר היה תמוה לי שרש"י לכאורה מתקן ועל כן ב"ה שגם אני הגעתי למסקנתך ולא תמיד יש בינינו מחלוקת","278","","3790","True","True","False","","240","70.52.27.48","0","32067","יומא|לח ע"א",""),new Message("32147","32106","גם עכו","17/12/13 13:25","יד טבת","תשע"ד","13:25","עלי","יש להניח שהדלתות מאלכסנדרי-ה היו אמורות להגיע בספינה ליפו ולא לעכו, כדי להעבירן משם לירושלים. כנראה שבשל הסערה נסחפה הספינה ואחריה הדלת עד עכו שמרוחקת מיפו מרחק רב צפונה. וגם זה חלק מהנס, שלמרות שגדל מרחק הסחיפה בכ"ז הדלת הגיעה כ"כ רחוק.ממש 'קפיצת הדלת'...
אילו הייתי צריך להסביר את הנס בדרכו של הרמב"ם - למעט בנסים, הייתי אומר שהדלת נעשתה אמנם עם ציפוי נחושת אך היא עצמה נעשתה מעץ קל ואולי חלול ולכן צפה במים, ובעקבות הזרם של משיכת הספינה היא נסחפה בעקבותיה ואולי היה בדלת איזה חבל ( בו היתה הדלת קשורה קודם לכן בספינה ) שנתפס בספינה וגרם לגרירתה אחריה. ברם שדבר כזה יקרה לאורך דרך ארוכה כ"כ זה באמת נס...","209","","3789","True","True","False","","170","194.114.146.227","0","32067","יומא|לח ע"א",""),new Message("32150","32147","ממצרים למפרץ חיפה","17/12/13 13:32","יד טבת","תשע"ד","13:32","דוד כוכב","זה לא הדבר הראשון השט ממצרים למפרץ חיפה.

מסכת פסחים דף קיח ע"ב:
"אמר רב הונא: ישראל שבאותו הדור מקטני אמנה היו, וכדדרש רבה בר מרי: מאי דכתיב וימרו על ים בים סוף - מלמד שהמרו ישראל באותה שעה ואמרו: כשם שאנו עולין מצד אחד - כך מצריים עולים מצד אחר. אמר לו הקדוש ברוך הוא לשר של ים: פלוט אותן ליבשה. אמר לפניו: רבונו של עולם, כלום יש עבד שנותן לו רבו מתנה, וחוזר ונוטל ממנו? - אמר לו: אתן לך אחד ומחצה שבהן. אמר לו: רבונו של עולם, יש עבד שתובע את רבו? אמר לו: נחל קישון יהא לי ערב. מיד פלט אותן ליבשה, ובאו ישראל וראו אותן, שנאמר וירא ישראל את מצרים מת על שפת הים. מאי אחד ומחצה שבהן? דאילו בפרעה כתיב שש מאות רכב בחור ואילו בסיסרא כתיב תשע מאות רכב ברזל. כי אתא סיסרא [אתא עלייהו בדקרי דפרזלא, הוציא הקדוש ברוך הוא עליהם כוכבים ממסילותם דכתיב] מן שמים נלחמו הכוכבים, כיון דנחיתו כוכבי שמים עלייהו אקדירו הני דקרי דפרזלא, נחיתו לאקרורי, למיסחי נפשייהו בנחל קישון. אמר לו הקדוש ברוך הוא לנחל קישון: לך והשלם ערבונך. מיד גרפם נחל קישון והשליכן לים, שנאמר נחל קישון גרפם נחל קדומים. מאי נחל קדומים - נחל שנעשה ערב מקדם. באותה שעה פתחו דגים של ים ואמרו: ואמת ה' לעולם".","125","","3789","True","True","False","","144","95.86.122.97","0","32067","יומא|לח ע"א",""),new Message("32157","32147","עכו היה נמל של מים עמוקים. לא יפו","17/12/13 15:39","יד טבת","תשע"ד","15:39","Almuaddib","מטענים כבדים לא ניתן היה להעביר דרך יפו, משום שאניות עם שוקע לא יכלולהתקרב לחוף.
גם בתקופה המודרנית, ספינות היו עוגנות במרחק מן החוף, וסירות ניגשו אליהן.

בעכו היה ניתן להביא את האניה על מטענה הכבד עד לרציף הפריקה.","107","","3789","True","True","False","","164","195.200.205.133","0","32067","יומא|לח ע"א",""),new Message("32216","32157","האם","18/12/13 21:12","טו טבת","תשע"ד","21:12","עלי","האם בתקופת בית שני - תקופתו של ניקנור לא היה שום נמל עמוק חוץ מעכו, הרי עכו רחוקה מאד מי-ם בדרך היבשה, ואפשר היה כבר להעביר את הדלתות דרך סיני לארץ ?
מה עם קיסריה ? ובכלל, מניין הידע ההיסטורי הזה בנמליה של א"י בתקופה ההיא ?
זו הערה מאד יפה של אלמואדיב כי הייתי באמת בטוח שזה קשור לנס, ועתה אינני יודע.","209","","3788","True","True","False","","172","95.86.111.229","0","32067","יומא|לח ע"א",""),new Message("32225","32216","יש כמה אפשרויות","19/12/13 08:34","טז טבת","תשע"ד","08:34","Almuaddib","ראשית - תינח דרך היבשה. זה יקר וקשה מדי.

שני נמלים היו בתקופה הרומית, שהיו יכולים להתאים - עכו וקיסריה.

נמל עכו - נמל קדום היה, ונמל קיסריה - מאוחר, הוקם על ידי הורדוס.

שמא היה הסיפור לפני זמנו של הורדוס?


מידע על הנמלים תוכל למצוא ב"קדמוניות" מס' 137 מתשס"ט - מאמר ארוך המוקדש לכך, נכתב על ידי אהוד גלילי.","107","","3787","True","True","False","","159","195.200.205.133","0","32067","יומא|לח ע"א",""),new Message("32252","32225","למ״ד שהיו מעץ ומצופות נחושת","20/12/13 00:00","יז טבת","תשע"ד","00:00","עם הארץ","אפשר לומר שהיה נס בכך שלא נרקבו, עץ במגע עם מים מתנפח.
ואולי חשבתי שהסיפור הנל מזכיר את משה רבנו ולוחות הברית
ירד משה למצרים לאסוף את בנ״י לתת להם את לוחות הברית
עמד עליו נחשול = עגל הזהב
נטלו אחת מהם והטילוה = לוחות ראשונות
עמד הוא וכרכה אמר להם הטילוני עמה= אמר משה ״ מחני נא״
מיד נח הים מזעפו = סלחתי כדברך
נמל עכו = בית המקדש","248","","3786","True","True","False","","249","74.233.242.54","0","32067","יומא|לח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);