var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31959;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31959","0","גמירי חמש טבילות","10/12/13 11:33","ז טבת","תשע"ד","11:33","עציוני","ר"ח אומר שיש הלמ"מ המחייבת חמש טבילות לכה"ג ביוה"כ. בגמ' לא מופיעה במפורש אף דעה החולקת עליו ונראה שזה דבר מוסכם.
רש"י בע"ב כותב: "מה קידוש במקום קדוש. כדכתיב בה במקום קדוש אף טבילות הבאות מחמת מחלפות היום במקום קדוש אבל טבילה ראשונה לא ילפת מיניה דהא לאו דאורייתא היא"
זוהי שיטתו של רבי יהודה, שטבילה ראשונה היא משום גזירה. האם לפי ר"י אין חמש טבילות דאורייתא?
ולפי שיטת בן זומא, שטבילה ראשונה היא דאורייתא, כיצד היא נעשית בחול?","159","","3797","True","True","False","","1199","212.150.66.161","0","0","יומא|לב ע"א",""),new Message("31961","31959","לשאלתו האחרונה: הובא בדף ל.","10/12/13 11:41","ז טבת","תשע"ד","11:41","יהודי_קדום","שהטבילה הראשונה מבין החמש הייתה מחוץ לעזרה במקווה שהיה על גג 'שער המים' שבחומה ואת ארבע הטבילות האחרות טבל הכהן בתוך העזרה ('בקודש') במקווה שעל גג 'לשכת הפרווה'.","233","","3797","True","True","False","","149","79.182.103.70","0","31959","יומא|לב ע"א",""),new Message("31964","31959","לגבי קושייתך הראשונה","10/12/13 12:08","ז טבת","תשע"ד","12:08","לינקוש","קושיה עצומה - ישר כח!

(היה שווה לחכות לך כמעט 11 חודשים בהן נעלמת לנו - מה קרה??)","58","","3797","True","True","False","","181","84.229.124.84","0","31959","יומא|לב ע"א",""),new Message("31968","31959","ברגע זה ממש עלה לאתר","10/12/13 12:32","ז טבת","תשע"ד","12:32","הראל","גליון מראה מקומות לעיון, ושם בעמוד 5 בסעיף י תמצא תירוץ לקושייתך הראשונה (ועיין שם גם בסעיף ג).","46","","3797","True","True","False","","240","84.229.124.84","0","31959","יומא|לב ע"א",""),new Message("31972","31959","לאחר העיון","10/12/13 19:01","ז טבת","תשע"ד","19:01","עציוני","לאחר מחשבה, אולי אפשר לומר כך:
נתחיל בשאלה השניה - לפי שיטת בן זומא הטבילה הראשונה אינה מיוחדת ליוה"כ. זוהי טבילה שצריך לטבול כל הנכנס לעבודה. ממילא, היא אינה כלולה בהיקש שנעשה מקידוש ידיים ורגליים. בדיוק כפי שהטובלים בכל יום לא עושים זאת בקודש, כך גם יכול לנהוג הכה"ג. רש"י מדייק בלשונו ואומר "אף טבילות הבאות מחמת מחלפות היום במקום קדוש" - אבל טבילות הבאות מדינים אחרים, אין מקור לחייב שיהיו דווקא בקודש. עם זאת, כיוון שסוף סוף טבילה יש כאן, היא עולה למניין חמש טבילות.
השתא דאתינן להכי, אפשר לומר שאף לשיטת רבי יהודה העקרון הוא דומה. יש מקור המחייב את ארבע הטבילות של החלפת הבגדים להיות בקודש. חוץ מזה, יש הלמ"מ שצריכות להיות חמש טבילות. ממילא, אם לא היתה הגזירה דרבנן משום סרך טומאה, היינו מחוייבים להוסיף טבילה בשלב כלשהו כדי להגיע למניין חמש, אבל זו טבילה אחרת שאינה כלולה בהיקש לקידוש יו"ר. כיוון שמדרבנן תיקנו טבילה בבוקר, ממילא יש בה כבר גם קיום של ההלמ"מ והיא משלימה לחמש.
[הערה: בתוס' וגמירי ניתן לראות את הפיצול בין ההלמ"מ שמחייבת חמש טבילות אך לא אומרת מתי צריך לטבול, לבין הלימוד מהפסוקים שממקם אותן על סדר העבודה, וממילא לא קשה לומר שלא כל החמש הן חלק מסדר העבודה ממש]","159","","3797","True","True","False","","508","109.186.36.245","0","31959","יומא|לב ע"א",""),new Message("31962","31961","בדיוק על זה שאלתי","10/12/13 11:56","ז טבת","תשע"ד","11:56","עציוני","הרי רש"י כותב שהטבילה לא היתה בקודש כי היא לא דאורייתא, ומה יענה מי שסובר שזו טבילה דאורייתא (בן זומא)?","159","","3797","True","True","False","","416","212.150.66.161","0","31959","יומא|לב ע"א",""),new Message("31963","31962","ראה ברש"ש","10/12/13 12:06","ז טבת","תשע"ד","12:06","לינקוש","ואשמח אם תצליח לבאר לי את כוונתו","58","","3797","True","True","False","","166","84.229.124.84","0","31959","יומא|לב ע"א",""),new Message("31967","31962","השבתי לפי הבנתי ש-"כיצד" נשאל על הצד","10/12/13 12:25","ז טבת","תשע"ד","12:25","יהודי_קדום","הטכני.","233","","3797","True","True","False","","158","79.182.103.70","0","31959","יומא|לב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);