var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31949;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31949","0","הערות ליומא לא","10/12/13 02:03","ז טבת","תשע"ד","02:03","המכריע","לא.
א. ביאה במקצת. פירש"י לענין טבילה זו. ר"ל דיש על זה סוגיא ארוכה במק"א וכאן קיצרו ולא קישרו למה שמובא שם כיון שהוא נידון בפני עצמו רק לענין טבילה זו.
ב. סכין ארוכה וישחוט. עי' תוס' שהביאו סוגיא בזבחים והק' משם רק מצד הנידון של דילמא אתי לאימשוכי. ולכ' יש לעיין הא מבואר שם דכשר בטמאים בכה"ג והרי בטמאים לכ' לא שייך טבילה כלל דהרי יישאר בטומאתו אף אחר שטבל, דהא מיירי שהוא עדיין טמא בשעת שחיטה, וא"כ מזה גופא מוכח דא"צ לטבול. ועכצ"ל דטבילה זו לא בעינן שיטהר אחריה ושתוסיף בו טהרה, ומוכח כן מבהונות דהא מצורע שטבל ביום שביעי והוא טרם הבאת קרבנותיו לא יוסיף לו כלום האי טבילה ואעפ"כ טובל טרם גשתו להכניס בהונות ודוק.
ג. או דילמא אתי לאימשוכי. קצ"ב דהא לבן זומא הוא ק"ו גמור וחיוב מה"ת ומהיכי תיתי להמציא גזירה לשיטתו.
ד. חוץ מראשונה שהיתה בחול. ולא היה אפשר להדר לעשותה בקדש, כיון דטבילה זו דינה להיות בדוקא טרם כניסתו למקום קדוש ופשוט.

לא:
ה. עלה ונסתפג. ידוע חידוש המשנ"ל דהלכה היא זו ומשום שלא יחצצו טיפות המים שעל בשרו בעת לבישת בגדי הקדש. ואכמ"ל.
ו. אמרוה רבנן קמיה דרב פפא. ממש כעין זה אי' בכ"מ דאמרו רבנן לפניו דמתני' דלא כתנא פלוני והוא דוחה והם מביאים ברייתא והוא אומר אי תניא תניא, או מההיא איכא למישמע מינה מהא ליכא למישמע, וכדומה. (בזכרוני כעת בפ' שבועת העדות למשל).","199","","3798","True","True","False","","934","95.86.66.208","0","0","יומא|לא ע"א",""),new Message("31983","31949","לגבי טבילה ראשונה בחול","11/12/13 11:37","ח טבת","תשע"ד","11:37","מתפעל","לכאורה היה אפשר לומר שזה תלוי במחלוקת אם הטבילה מדרבנן או מדאורייתא, שאם היא מדרבנן שמא יש עליו טומאה ישנה, בודאי הסברא נותנת שלא יכנס לקדש עד שיטבול ויסיר חשש זה. אמנם אם הטבילה מדאורייתא ואין חשש כזה, למה שלא יטבול בקדש אם ירצה?

והנה באמת מדוייק מלשון הרמב"ם שיכול לטבול בקדש וזה לשונו בפ"ב עבודת יוה"כ ה"ג:
"כל הטבילות האלו והקידושין כולן במקדש שנאמר ורחץ את בשרו במים במקום קדוש. חוץ מטבילה ראשונה שהוא רשאי לטבול אותה בחול שאינה אלא להוסיף כוונתו. שאם יזכור טומאה ישנה שבידו יפרוש ממנה בטבילה זו לשמה".
הנה הלשון שהוא רשאי, לכאורה משמע שאין זו חובה.

מצד שני, הרי הרמב"ם ממשיך ומבאר שטבילה זו היא בגלל חשש טומאה ישנה, ולפי זה לא כל כך מובן למה אין כאן חובה בדוקא בחול.","148","","3797","True","True","False","","292","212.29.198.117","0","31949","יומא|לא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);