var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31937;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31937","0","מחמין לו חמין","09/12/13 08:41","ו טבת","תשע"ד","08:41","עלי","אם הכה"ג היה זקן או איסטניס.
האם יש מעלה בלטבול בקרים שבגללה למי שלא היה זקן או איסטניס לא חיממו את המים, הרי עקרונית תמיד יותר נעים לטבול במחוממים, ואם בגלל צום היום, הרי אנו רואים שאין הדבר מעכב מלחמם לזקן ולאיסטניס, או שמא ההבדל הוא אם 'מצטער', ורק למי שמצטער מותר לחמם ואם אינו מצטער אסור, אם כן מדוע מוגדר הדבר בתלות ב'זקן או איסטניס' ולא ב'מצטער' ?","209","","3800","True","True","False","","1263","194.114.146.227","0","0","יומא|לא ע"א",""),new Message("31942","31937","פעולת החימום הייתה ע"י מעשה שבות, אמנם","09/12/13 15:30","ו טבת","תשע"ד","15:30","יהודי_קדום","אין שבות במקדש ואולי בכ"ז עבור כהן צעיר ובריא היו נמנעים.
אבל זקן הוא זקן גם אם הוא כהן גדול ואיסטניס כבר פגשנו גדולים ששינו ממעשה כולם.

מעשה השבות היה שחימום המים היה מתבצע ע"י הטלת גוש מתכת לוהט למים הקרים או ע"י עירוי מים שהוחמו מערב יו"כ.","233","","3800","True","True","False","","238","79.180.137.103","0","31937","יומא|לא ע"א",""),new Message("31943","31937","השאילה אכן במקומה","09/12/13 17:54","ו טבת","תשע"ד","17:54","אלף בית רשי","ראוי לציין שכידוע לא מצרפים כהן גדול לעיבור השנה וזאת כדי שלא יבוא לפסוק מנגיעות אישיות והם שתזוזת השנה בכמה ימים תשנה את טמפרטורת המים במקוה במעלה אחת או שניים מקסימום, הנה לנו שאפילו כהן גדול הנכנס לפני ולפנים עלול להיכשל בפסיקה לא נכונה ומכאן שנושא טמפרטורת המים לא דבר קטן הוא שיכל להיפטר בהטלת מים חמים למקוה , ואפשר לשאול כאן שאולי כהן גדול איסטניס נוכל לצרפו כי במילא מחממים עבורו את המים,","278","","3800","True","True","False","","277","24.201.217.17","0","31937","יומא|לא ע"א",""),new Message("31948","31937","איסטניס = מצטער","10/12/13 00:36","ז טבת","תשע"ד","00:36","דוד כוכב","שאם אינו איסטניס - וכי בזמן שעיני כל ישראל מתבוננות בו, כל שרעפיו נתונים בעסק קדושת היום, וכי גבר כמוהו יתבכיין מלהקר במים בטמפרטורת החדר בתקופת תשרי?! קטן עליו.","125","","3799","True","True","False","","262","95.86.66.208","0","31937","יומא|לא ע"א",""),new Message("31950","31948","איסטניס אין פירושו מצטער! אלא תכונת אדם:","10/12/13 07:40","ז טבת","תשע"ד","07:40","יהודי_קדום","פירוש 'איסטניס' הוא: אדם עדין, רגיש, אדם שסולד מדברים לא נעימים או מאוסים, מי שמקפיד מאוד על ניקיון, נוחות ואסתטיקה.

אם הדברים הנ"ל אינם לרוחו של האיסטניס אז הוא מצטער .

(אלא אם כוונתו ב-"איסטניס = מצטער" היא ש- 'איסטניס = מי שמצטער מ...".)","233","","3799","True","True","False","","2165","79.180.137.103","0","31937","יומא|לא ע"א",""),new Message("31952","31948","אינו יושב עיבור השנה!","10/12/13 09:18","ז טבת","תשע"ד","09:18","קותי","","217","","3799","False","True","False","","195","46.19.80.135","0","31937","יומא|לא ע"א",""),new Message("31951","31950","כוונתי כפי שכתבת בסוף","10/12/13 09:17","ז טבת","תשע"ד","09:17","דוד כוכב","איסטניס אין פירושו מצטער מבחינה דקדוקית, אלא שמי שבאמת מצטער מדבר כזה נחשב לאיסטניס.
צריך גם לזכור שהיום רגילים לרחוץ בפושרים, בזכות הטכנולוגיה. אבל בזמנם היתה רגילות יום יומית לרחוץ במים רגילים.","125","","3799","True","True","False","","271","95.86.66.208","0","31937","יומא|לא ע"א",""),new Message("31954","31952","ואין מדובר שם רק בכהן איסטניס. לא כן?","10/12/13 09:56","ז טבת","תשע"ד","09:56","יהודי_קדום","","233","","3799","False","True","False","","215","79.180.137.103","0","31937","יומא|לא ע"א",""),new Message("31956","31954","רשי אומר מפני הצינה. כמדומני","10/12/13 10:23","ז טבת","תשע"ד","10:23","קותי","","217","","3799","False","True","False","","196","46.19.80.135","0","31937","יומא|לא ע"א",""),new Message("31957","31956","צינה היא צינה לכל אדם ולפי יכולת הסיבולת","10/12/13 11:00","ז טבת","תשע"ד","11:00","יהודי_קדום","שלו - אפילו לירושלמים צעירים וחסונים אפשר שיהא קר...

ובאמת צ"ע בשאלה מדברי ר' אלף בית רשי שאיך ייתכן שהכה"ג ישנה מהאמת רק כדי לא לטבול חמש פעמים במים קרים ביום הקדוש?","233","","3799","True","True","False","","196","79.180.137.103","0","31937","יומא|לא ע"א",""),new Message("31958","31957","לקודש הקודשים מותרת הכניסה רק לאדם","10/12/13 11:19","ז טבת","תשע"ד","11:19","קותי","ולא למלאך . ולאדם קר כדרך הטבע
והוא קרוב אצל עצמו ואינו רואה כלל את ההטיה
לכן הדירו אותו מהעניין
לא מדובר באמת מדעית שניתנת להוכחה .
בסופו של דבר חלק משיקולי העיבור הם סוביקטיביים
וניתנים להערכות סותרות","217","","3799","True","True","False","","222","79.179.10.144","0","31937","יומא|לא ע"א",""),new Message("31960","31958","יצא לי לשחות במים קפואים כמה פעמים","10/12/13 11:37","ז טבת","תשע"ד","11:37","יהודי_קדום","לאחר דקות ספורות אין חשים את הקור. עובדה !!

אההה.... הבעיה להתגבר בדקות הראשונות? כן זה נכון ולכהן זה פחות מדקה ומיד הוא מסתפג.

וגם שכהן איסטניס עלול להיכנס להלם ח"ו ובכך עלול לפגוע בעבודה ...


למלאך אסור להיכנס לקודש הקודשים? זה מאיפה לו ?","233","","3799","True","True","False","","191","79.182.103.70","0","31937","יומא|לא ע"א",""),new Message("31969","31960","הנה מצאתי","10/12/13 12:46","ז טבת","תשע"ד","12:46","קותי","רבינו בחיי ויקרא פרשת אחרי מות פרק טז פסוק יז

(יז) וכל אדם לא יהיה באהל מועד. דרשו רבותינו ז"ל במסכת יומא של ירושלמי: (א, ה) אפילו אותן שכתוב בהן: (יחזקאל א, י) "ודמות פניהם פני אדם", לא יהיו באהל מועד. ומה נהדר כהן גדול במעלה הגדולה הזאת עד שאפילו חיות הקדש מפנים לו מקום לעבודתו כדי שיכנס לפני המלך ויעבדנו ביחוד, "כי מלאך ה' צבאות הוא": (מלאכי ב, ז). ואותו כהן צדוקי שתקן מבחוץ והכניס מבפנים ובא מלאך וחבטו על פניו, בעזרה היה ולא היה לפני ולפנים בשעה שהוא נכנס להקטיר קטרת.

הכהן הגדול יודע שזה לוקח דקה בלבד אבל בכל זאת רש"י מסביר
רש"י מסכת סנהדרין דף יח עמוד ב

כהן גדול - אינו רוצה שתתעבר שנה מפני הצינה, שצריך לטבול ולקדש ביום הכפורים חמש טבילות ועשרה קידושין, ואם תתעבר שנה הרי תשרי במרחשון, וצינת מרחשון תהיה בתשרי.

ואותך לא צריך לשכנע ש-רשי = ישר","217","","3799","True","True","False","","287","79.179.10.144","0","31937","יומא|לא ע"א",""),new Message("31970","31969","התחממתי מתשובתו... תודה.","10/12/13 13:54","ז טבת","תשע"ד","13:54","יהודי_קדום","","233","","3799","False","True","False","","116","79.182.103.70","0","31937","יומא|לא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);