var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31704;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","48")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31704","0","הערות ליומא טו","24/11/13 01:43","כא כסלו","תשע"ד","01:43","המכריע","טו.
א. בעידן הטבה תהא מקטר. היה אפשר לפרש באמצע ההטבה תקטיר, כלומר אחר חמש לפני שתים . אמנם מוכח מהמשך הענין שהכוונה בשעת הטבה כבר תהא מוקטרת, ועכר"ל בשעת גמר ההטבה של ב' הנרות האחרונות כבר תהא הקטורת מוקטרת.

ב. אין לך עבודה. ברש"י עבודת יום. מסתמא כוונתו לאפוקי הקטר חלבין ואיברין שמצוותן בלילה.

ג. אביי לא אמר כר"פ רישא וסיפא וכו'. אע"ג דגם לאביי רישא וסיפא בשתי נרות ומציעתא בחמש נרות, לא קשיא כל כך כמו חילוף התנאים. ובפרט למאי דמסיק להלן לאביי דסדר יומא הוא רק מפרק שני וא"ש ממש.

ד. וארבע שהן ארבע. לא נתפרש היטב אם להאי ס"ד הכוונה שיתן עוד ד' בפיסוק, או שישלים שתי מפוסקות בב' הקרנות החסירות. ויל"ע.

ה. מאי לאו אפלגא דמזבח. התוס' נטו מפירש"י ולא פירשו טעמם. וכנראה משם דלרש"י הרי אין זה בכוונה אלא כך יוצא ומאי קשיא מזה על מאי דאמרינן דא מצינו שיהיה דין ליתן בדוקא חלק למעלה וחלק למטה. ואגב. כל הדמיון של הסוגיא לדמים שעל פני הכפורת ולקיר מזבח הפנימי, הוא פלא, דמאי קשיא מזה על למעלה ולמטה מחוט הסיקרא דמזבח החיצון. וכי בחדא מחתא מחינהו ובחד רוקא תפו להו. ויל"פ.

ו. רבה בר שילא. בנותן ענין לציין דהוא האמורא הראשון המובא בש"ס ריש ברכות וגם שם מיירי בענין טיהרא.","199","","3811","True","True","False","","956","2.55.121.135","0","0","יומא|טו ע"א",""),new Message("31706","31704","הערות על ההערות","24/11/13 07:53","כא כסלו","תשע"ד","07:53","Almuaddib","ב.
הקטר חלבים - מצוותם גם בלילה. וראה, גם, פסחים סח. לגבי חביבה מצווה בשעתה.

ד.
ברור שלא יתן עוד ארבע, כפי שנאמר שאין דמים אחרי דמים.","107","","3811","True","True","False","","149","87.68.158.159","0","31704","יומא|טו ע"א",""),new Message("31711","31706","אכן","24/11/13 20:23","כא כסלו","תשע"ד","20:23","המכריע","אתקן בל"נ את הניסוח גם בלילה. בכל אופן אין לי רעיון לכוונה אחרת של רש"י.

לגבי ד. שים לב שאני מדבר על הס"ד של הגמרא טרם היא דחתה שאין דמים אחר דמים.","199","","3811","True","True","False","","209","2.55.121.135","0","31704","יומא|טו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);