var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31687;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","68"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31687","0","הערות (באיחור) ליומא דף י","20/11/13 19:32","יז כסלו","תשע"ד","19:32","המכריע","א. יון כמשמעו. נלמד בפרוס החנוכה. (אגב כל הענין של יפת אלוקים ליפת, נדרש בספרים הק' על ענין יון שעסקו בחיצוניות ויופי מול בני ישראל העוסקים בשכינה וקדושה ואכמ"ל).

ב. בשלמא עירוב ומזוזה וכו'. היינו דמשמע להו דכולן שוין, ואי חדא מינייהו דאורייתא על כרחך גם תרי אחריני דאורייתא. ודוק.

י:
ג. כי פליגי בשבעה. ידועין דברי רעק"א שהעוזב ביתו לשלושים יום, הרי פטור אז ממזוזה, ולכאורה כשחוזר לביתו ומתחייב, חייב להוריד המזוזה ולקובעה מחדש, דאל"כ הוי מן העשוי. אלא שבדרך כלל הבית מלא בחפציו ונשאר מחוייב מדין בית האוצר. ולפ"ז למסקנה בלשכת פרהדרין לרבנן דבשאר ימות השנה היתה פטורה ובשבעה ימים היתה מחוייבת מה"ת, היו צריכים להוריד המזוזה ולקובעה מחדש בכל שנה. ולר"י דהוי רק גזירה יש להסתפק דאולי סגי לזה גם מן העשוי.

ד. יש לעיין במה שאמרו בסמוך דשער ניקנור (או לגירסת הגר"א שער המים) היה ג"כ חייב במזוזה משום פרהדרין, האם גם הוא היה חייב רק בהני שבעת ימים, והאם להנ"ל גם בו הוצרכו להוריד ולחזור ולקבוע.","199","","3819","True","True","False","","885","2.55.121.58","0","0","יומא|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);