var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31675;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31675","0","אחוזתכם","19/11/13 17:44","טז כסלו","תשע"ד","17:44","eric","אומרת הגמרא אחוזתכם מטמאה בגנעים ואין ירושלים מטמאה בנגעים
רבי יהודה אומר אני לא שמעתי אלה מקום מקדש בלבד .
נשאלת השאלה כצד לומד ר יהודה מאחוזתכם למעט את מקדש ?
אי אפשר שמקדש יהיה צרעת כי אסור לסתור את המקדש !
אין צריך פסוק לזה","393","","3818","True","True","False","","830","90.3.202.45","0","0","יומא|יב ע"א",""),new Message("31677","31675","מותר לסתור על מנת לבנות","19/11/13 21:35","טז כסלו","תשע"ד","21:35","דוד כוכב","אילו היתה מתקיימת צרעת בבית המקדש, לא היתה בעיה לסתור את האבנים על מנת לבנות בנין מתוקן יותר. אין זה חורבן.","125","","3818","True","True","False","","148","95.86.78.53","0","31675","יומא|יב ע"א",""),new Message("31680","31675","לדעת רבי יהודה מקום המקדש נקנה ע"י דוד","20/11/13 06:55","יז כסלו","תשע"ד","06:55","יהודי_קדום","המלך (שמואל ב, כד כד) מכסף כל השבטים וע"כ אין לשבט אחד חלק בה יותר מהשני אלא לכולם אותו חלק ואין זה בכלל "אחוזתכם" (למרות שבתחילה היה מקום המקדש בנחלת יהודה ובנימין - הופקעה נחלתם בקניית דוד).

ובזה שונה לדעת רבי יהודה מקום המקדש משאר בתי ציבור בירושלים שאינו מקבל טומאה והם כן.
====================

ולגבי מה שכתב: "אי אפשר שמקדש יהיה צרעת כי אסור לסתור את המקדש !" נראה שאין מקום לדבר על צרעת וסתירה במקדש.

ככלל: בית נטמא בנגעים רק אם הוא בנוי גם אבנים וגם עצים וגם עפר בארבעת קירותיו.

ודי אם אחד מן הכתלים יהא עשוי או מחופה מחומר אחד/אחר (כבמקדש) - לא יטמא הבית אף בשאר כתליו.

ראה תוספות יום טוב (נגעים יב, ג) כיצד לומדים הנ"ל.

ראה גם 'קרית ספר' הלכות טומאת צרעת פרק יד: "הלבנים והשיש אין חשובין כאבנים כדתניא בת"כ יכול אפילו קרמירין אפילו לבנים ת"ל אבנים ... "

ראה גם רמב"ם , ספר טהרה-הלכות טומאת צרעת יד, ח-יאהפוסק שבית הבנוי מאבנים, עצים ועפר יחד - בירושלים לא יחול עליו דין צרעת ("ואין ירושלים מטמאה בנגעים") אך בית הבנוי מאותם חומרים בדיוק מחוץ לירושלים (לא בחוץ לארץ) כן יחול עליו דין צרעת .

למסקנה: בבית המקדש לא מתקיימת צרעת.","233","","3817","True","True","False","","158","109.66.6.52","0","31675","יומא|יב ע"א",""),new Message("31681","31677","[ללא נושא]","20/11/13 09:44","יז כסלו","תשע"ד","09:44","eric","אבל יש איסור לא תעשו כן לה אלוהיכם?","393","","3817","True","True","False","","86","90.3.202.45","0","31675","יומא|יב ע"א",""),new Message("31682","31681","מה שנאמר בפסוק "לֹא תַעֲשׂוּן כֵּן לַה'","20/11/13 10:37","יז כסלו","תשע"ד","10:37","יהודי_קדום","אֱלֹהֵיכֶם (דברים יב ד) נאמר על מי שמנתץ בדרך של השחתה (רמב"ם יסוה"ת פ"ו ה"ז וכו') ולא על סותר ע"מ לבנות ולהרחיב למען כבוד המקום

על מי שמנתץ בדרך של השחתה מובא בתוספתא מסכת מכות (צוקרמאנדל) פרק ה הלכה ח:

"הנותץ אבן אחת מן האולם מן ההיכל מבין האולם ולמזבח ומן המזבח עובר בלא תעשה שנ' ונתצתם את מזבחותם ושברתם את מצבותם לא תעשון כן לה' אלהיכם"

והוא הדין למנתץ אבן בכל מקום בעזרה .","233","","3817","True","True","False","","197","109.67.134.122","0","31675","יומא|יב ע"א",""),new Message("31686","31682","אריקו","20/11/13 14:51","יז כסלו","תשע"ד","14:51","eric","קודם כל זה לא מציאותי שבבית המקדש יהיה צרעת לפי משנה בנגעים כי צריך עץ
ואין עצים בבית !
ועוד יש איסור לסתור את הבית ובית הכנסת קודם לבנות אחר קודם !","393","","3817","True","True","False","","168","90.3.202.45","0","31675","יומא|יב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);