var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31630;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31630","0","תחית המיתים ובניין ביהמ"ק","17/11/13 23:37","יד כסלו","תשע"ד","23:37","שלמה שטרסברג","הגמרא שואלת כיצד הלבישן? ודוחה את עצם השאלה "מאי דהוה הוה" אלא שואלת הגמרא כיצד מלבישן לעתיד לבוא? וגם שאלה זו דוחה הגמרא באומרה "לעתיד לבוא נמי לכשיבואו אהרון ובניו ומשה [רבנו יבא] עמהם [ויאמר]"

והרי כתב הרמב"ם שמלך המשיח יבנה את ביהמ"ק וזה הרי קודם לתחיית המתים א"כ חוזרת שאלה כיצד נדע איך להלביש את הכה"ג הרי יתכן שנזדקק לכך לפני שמשה רבינו ואהרון הכהן יבואו בתחיית המיתים?","205","","3822","True","True","False","","980","95.86.88.109","0","0","יומא|ה ע"ב",""),new Message("31641","31630","השאלה אינה על בנין ביהמ"ק גרידא","18/11/13 00:59","טו כסלו","תשע"ד","00:59","דוד כוכב","בבנין ביהמ"ק ללא תחיית המתים אין שאלה אם אהרן קודם לבניו.","125","","3821","True","True","False","","157","95.86.78.53","0","31630","יומא|ה ע"ב",""),new Message("31673","31630","ראה רמב"ן בסה"מ,","19/11/13 00:28","טז כסלו","תשע"ד","00:28","אמלתראות","וגם במאמר אחי הגרצ"פ פרנק
היינו שכשיבא משיח ממילא יהא גם תחיית המתים, וממילא כותבים ואומרים שכל שאלה שנשאלת בנוגע לבנין בית המקדש ולהקריב קרבנות, אין זה מתפקידנו לענות, שהרי כשיבא משיח ממילא יבא ג"כ משה רבינו ואהרן עמו והם כבר יענו על כל השאלות.
הנה גישה המוטעית הזאת לתלות ימות המשיח בתחיית המתים, יש לזה השלכות רבות בכל מהלך החיים שלנו, שהרי מי שתולה זה בזה, הוא בא עי"ז לידי טענה, שכשם שתחיית המתים אין לנו שום גישה להשתדלות טבעית להחיות המתים, כי זה ענין נסי לגמרי, כן כל ענין של ימות המשיח והכנתו אין לנו שום גישה להשתדלות טבעית, וכל מה שצריך לעשות הוא תורה ותפילה ומעשים טובים, אבל אין לעשות השתדלות להקים מלכות על פי תורה, והקב"ה כבר יסדר זה.
אולם הדבר הוא טעות גמור כי משיח לחוד ותחיית המתים לחוד, שאף שתחיית המתים לא שייך להכין בהשתדלות טבעית, אבל מלכות ע"פ תורה יש אפשרות בענין טבעי וצריך להכין הכל.
וע' גם במאמר תחיית המתים של הרמב"ם (עמוד שס"ט) שכתב באופן ברור שהם שני ענינים נפרדים וז"ל וכבר ספקו ג"כ אנשים בדברינו בסוף החיבור במקום שאמרנו דבר, זה לשוני,(מלכים יא ג) אל יעלה על דעתך שמלך המשיח צריך לעשות אותות ומופתים ומחדש דברים בעולם או יחיה מתים וכיוצא בדברים וכו', והבאנו ראייה על זה כמו שביארנוהו, וחשבו קצת חלושי העיון שזאת הכחשה לתחית המתים, והוא סותר מה שביארנוהו בפירוש המשנה(פרק חלק) שתחית המתים פנה מפנת התורה וזה כולו אין ספק בו ולא סתירה, והוא שאנחנו אמרנו שהמשיח לא יבוקש ממנו שיעשה מופת שיבקע הים או יחיה המת על צד המופת, שאין מבוקש ממנו מופת אחר שיעידו בו הנביאים אשר התאמתה נבואתם, ולא יתחייב מזה המאמר שהשם לא יחיה המתים ברצונו כשירצה ולמי שירצה אם בימי המשיח או לפניו או אחר מותו.
ומבואר מכאן שימות המשיח אינו מחייב שיהא תחיית המתים באותו שעה, וממילא כל שאלה ששייך בימות המשיח, אם יש לנו אפשרות להכריע צריך להכריע, רק מי שאינו יודע יכול לומר שאינו יודע ולא עסק בסוגיה זו כי יש לו ללמוד מקודם סוגיות אחרות, אבל לענות באופן עקרוני שאין זה כלל תפקידנו ללמוד, כיון שבין כך משה רבינו יחיה אז והוא כבר יכריע, זה טעות גדול, כי מאן יימר שיחיה אז משה רבנו. ולכן הרמב"ם הביא כל הלכות הנוגעים לימות המשיח.
אולם לכאורה אלו הטוענים לתלות שאלות העתיד בתחיית משה רבינו, יש להם ביסוס על שני גמרות, אחד. נדה ע: בשאלות ששאלו אנשי אלכסנדריא את רבי יהושע בן חנניא מתים לעתיד לבא צריכים הזאה שלישי ושביעי או אין צריכים אמר להן לכשיחיו נחכם להם, איכא דאמרי לכשיבא משה רבינו עמהן, ועוד גמ' יומא ה: כיצד הלבישן (היינו איך הלביש משה את אהרן ובניו, האם אהרן מקודם כל בגדיו ואח"כ בניו או ביחד) ושואלת הגמ' מאי דהוה הוה, אלא כיצד מלבישן לעתיד לבא, ושואלת הגמ' לעתיד לבא נמי לכשיבאו אהרן ובניו ומשה עמהם.
אבל באמת יש בזה טעות יסודי, שהגמ' שם לא מדבר בביאת המשיח אלא בתחיית המתים, וכיון שכבר ביארנו שהם שני ענינים נפרדים, אי אפשר ללמוד משם על ימות משיח,
וע' בזה גם בחזון איש או"ח, יומא ס' קכ"ו ס"ק ג' ד"ה שם כיצד, שגם מצד אחר א"א לפרש גמרא ביומא לימות המשיח אלא בתחיית המתים וז"ל
כיצד מלבישן לעתיד לבא, אין לפרש לכשיבנה בית המקדש לענין מילואים, דהא ענין מילואים לא היתה אלא הוראת שעה כשנבחר אהרן לכהונה, וכיון שנתקדש אהרן כל זרעו הם בקדושת כהונה עד עולם, ואע"ג דהקריבו מילואים בימי עזרא כדרך שהקריבו בימי משה כדאמר מנחות מ"ט א', היינו קרבנות כדרך שהקריבו בח' ימי מילואים וכמו שהקריבו הנשיאים, אבל חינוך כהנים לא שייך דקדשי וקיימי, אלא כיצד מלבישן כשיחיו המתים, ויתכבד משה להלביש אהרן ובניו כדרך שהלבישן במילואים והוא ענין חביבות ותגמול למשה ולאהרן
ועכ"פ א"א ללמוד מן הגמ' ביומא ובנדה שום פטור לעיון הלכה לימות המשיח, שהרי לא מדובר שם כלל על ימות המשיח אלא על תחיית המתים. ובודאי גם השיר הידוע "מה יהיה כשיבוא משיח, נשתה יין המשומר ונאכל סעודת לויתן ויהא שם משה ואהרן ודוד" הוא שיר המבלבל ומטעה וצריך לבטל שיר זה.
להמשך","267","","3820","True","True","False","","366","68.199.173.180","0","31630","יומא|ה ע"ב",""),new Message("31644","31641","אנחנו בשלב מוקדם יותר בגמרא","18/11/13 01:12","טו כסלו","תשע"ד","01:12","שלמה שטרסברג","דברי הגמרא נאמרו לפני שאמרה הגמרא שהשאלה למיסבר קראי משמע שהשאלה הייתה כיצד ילבישו את הכה"ג? היא עומדת בפני עצמה ולא כיצד ילבישו את הכה"ג כשיקומו לתחיה משה ואהרון?","205","","3821","True","True","False","","248","95.86.88.109","0","31630","יומא|ה ע"ב",""),new Message("31646","31644","השאלה היא רק על הקדימות","18/11/13 01:17","טו כסלו","תשע"ד","01:17","דוד כוכב","כיצד הלבישן? - כיצד הלבישן?! מאי דהוה הוה! אלא: כיצד מלבישן לעתיד לבוא? לעתיד לבא נמי - לכשיבואו אהרן ובניו ומשה עמהם! אלא: כיצד הלבישן למיסבר קראי? פליגי בה בני רבי חייא ורבי יוחנן, חד אמר: אהרן ואחר כך בניו, וחד אמר: אהרן ובניו בבת אחת.","125","","3821","True","True","False","","149","95.86.78.53","0","31630","יומא|ה ע"ב",""),new Message("31649","31646","מה סדר הלבישה של הבגדים","18/11/13 01:22","טו כסלו","תשע"ד","01:22","שלמה שטרסברג","השאלה רק על הקדימות כי הגמרא לא מצאה היכי תימצי לקיים את השאלה כפי שהיא והיא גופה השאלה הרי זו שאלה טובה כיצד מלבישן כשיבנה המקדש (מה סדר הלבישה של הבגדים וכ')","205","","3821","True","True","False","","335","95.86.88.109","0","31630","יומא|ה ע"ב",""),new Message("31651","31649","השאלה היא רק פתיחה להצגת המחלוקת שבהמשך","18/11/13 01:30","טו כסלו","תשע"ד","01:30","דוד כוכב","והמקשן בגמרא ידע זאת, והוא רק שיסע את המימרא בְּאִבָּהּ כדי להקשות ולברר למה דנו אותם החולקים בשאלה זו.","125","","3821","True","True","False","","119","95.86.78.53","0","31630","יומא|ה ע"ב",""),new Message("37471","31673","הרמב"ן "וכן נעשה לימות המשיח" אמן","07/11/14 18:07","יד חשון","תשע"ה","18:07","אמלתראות","אמנם כן הוכיח הרמב"ן בהגהותיו לספר המצות (שורש ג): "הנראה אלי, כי המלואים שהקריבו על הכהנים למלא את ידם לכהן לא היו אלא לשעה... עוד יש לי ראיה על הענין הזה, שפירשתי אמרם ז"ל בראשון שליומא 'כיצד הלבישן לאהרן ולבניו בימי המלואים', ותמהו 'כיצד הלבישן מאי דהוה הוה', אלא 'כיצד מלבישן לעתיד לבא', לעולם הבא נמי צריך, הכא נמי 'כשיבואו אהרן ובניו משה רבינו עמהם', כלומר נשאל לו. הנה סוברין כי לתחיית המתים יקדשו אהרן ובניו עצמן במילואים, לפי שכבר בטלה משיחתן ממנו ומזרעו בשעת המיתה, ויהיו אנשים מחודשים יצטרכו להתקדש כראשונה, ויהיו המילואים האלה נוהגין בם, אם כן המילואים במזבח ובמקדש לאחר החרבן כשנעשה אחרים יצטרכו למילואים ועשו אותן בימי עזרא, וכן נעשה לימות המשיח אמן במהרה בימינו".","267","","3467","True","True","False","","226","66.128.7.111","0","31630","יומא|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);