var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31572;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31572","0","למה ללמוד מ"כאשר עשה" ולא מפרשה זו","12/11/13 23:33","ט כסלו","תשע"ד","23:33","איתן","הגמרא מסבירה את הברייתא מאי ואומר כלומר מדוע היתה הבריתא צריכה להביא פסוק נוסף - וכי תימא יוה''כ קמא הוא דבעי פרישה כדאשכחן במלואים אבל ביוה''כ דעלמא לא אי נמי כ''ג קמא הוא דבעי פרישה אבל כ''ג בעלמא לא ת''ש כאשר עשה וכו'

ואני שואל, אמנם מ"בזאת" הייתי אולי חושב שרק ביום הכיפורים הראשון צריך פרישה, או שרק אהרן, הכהן הגדול הראשון, צריך פרישה, אבל לא לדורות, אבל למה צריך להביא ראיה מ"כאשר עשה" הלוא בסוף פרשת יום הכיפורים עצמה כתוב "וכפר הכהן אשר ימשח אותו", שגם הכהנים הגדולים הבאים לדורות - צריכים לעשות ביוה"כ את כל האמור בענין, "ולבש את בגדי הבד בגדי הקודש, וכפר את מקדש הקודש, ואת אוהל מועד ואת המזבח יכפר, ועל הכהנים ועל כל עם הקהל יכפר", למה לא למדו פרישה לדורות מפסוק זה, יחד עם כל שאר עבודות היום, והיו צריכים את פסוק "כאשר עשה"?","123","","3825","True","True","False","","1004","95.86.78.175","0","0","יומא|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);