var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31527;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","31"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","10")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31527","0","הא דידיה הא דרביה","11/11/13 05:46","ח כסלו","תשע"ד","05:46","שמחה","ראיתי במאמרו של הרב יוסף שמשי 'הא דידיה הא דרביה'
וזה לשונו שם
"
אי נמי י"ל מדקאמר ר' יוחנן משמיה דר' ישמעאל הכי מכלל דרבנן פליגי עליה ואיהו דאמר כרבנן.
בתרוץ השני תוס' מחדש חידוש גדול מאד [ולדעתי בעלי הכללים התעלמו ממנו], שמשמעות הביטוי "אמר רב... משמיה דרב..." הוא שחכמים חולקים על אותו רב [כשמדובר על תנאים - כבסוגייתנו]. לפי זה רבי יוחנן בא להעיד שחכמים חולקים על רבי ישמעאל והוא - רבי יוחנן - סובר כאותם חכמים ! "

לפע"ד אין זה מוכרח

רק כשאנו מוצאים האמורא מביא מימרא בשם תנא ואנו מוצאים ג"כ שהאמורא אומר אחרת, אז יש לומר דהאמורא ידע דיש חכמים שחולקים על התנא. וכמו שאנו רואים כאן בסוגייתנו.
אבל כשאנו מוצאים ביטו "אמר רב...משמיה דרב..." ואין אנו מוצאים שהוא חולק על הרב.., אז אין אנו צריכים לומר שחכמים חולקים","406","","3821","True","True","False","","876","96.239.60.24","0","0","יומא|ג ע"ב",""),new Message("31537","31527",""משום רב..."","11/11/13 12:58","ח כסלו","תשע"ד","12:58","יוסף שמשי","1.
אמנם כן. כך כתבתי שמדובר כנראה דווקא כשמוסב על דברי תנאים כבסוגייתנו. אלא שאם נרחיב את דברי תוס' לכל מקום שנאמר ביטוי זה יתכן שיפתור שאלות רבות בש"ס [גם כשלא נראה שיש מחלוקת בסוגיה המדוברת].
2.
יתכן שיש הבדל בין שני הביטויים "משמיה" ו"משום". לא מוזכר אלא רק כאן:
גופי הלכות פרק יג - כללי אות מ' כלל תה:

"....ויש מחלקים בין משום למשמיה, כדי ליישב מאי דקאמר משמיה דרבא...."

3. ובכלל קשה: כאשר אמורא אומר בשם תנא [שחי לפניו לפחות 3 דורות]איפה "נעלם" דור הביניים - אותו חכם שהאמורא שמע ממנו ישירות!
והשאלה תקפה באותה מידה כשאמורא אומר בשם אמורא שחי לפניו 2-3 דורות.

אני משתדל לענות על כך מידי פעם במהלך הדף היומי...","195","","3821","True","True","False","","104","37.142.111.172","0","31527","יומא|ג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);